۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۴۶۰۶۶
وزیر ارتباطات:

برجام سایه تحریم ها و تهدیدها را از سر کشور برداشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برداشته شدن سایه تهدیدها و تحریمها از سر کشور با اجرایی شدن برجام، تغییر فضای بین‌المللی در رابطه با ایران و ثبات اقتصادی از دستاوردهای دولت یازدهم محسوب می‌شوند.
واعظی- نشست شورای اداری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر پنج‌شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی، با بیان این که دولت تدبیر و امید در مدت سه سال گذشته خدمات و فعالیت های زیادی داشته است، افزود: یکی از اقدامات اساسی این دولت اجرایی کردن برجام بوده که در پی آن سایه تهدیدها و تحریمها از سر ایران برداشته شد.

 

وی با بیان این که رفع تحریم ها سبب جهش اقتصادی در کشور شد، اضافه کرد: تغییر فضا و نگاه بین‌المللی به ایران، حاکم شدن ثبات اقتصادی در کشور، ارتقای آرامش و امنیت و همکاری و هماهنگی بهتر قوای سه‌گانه برخی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته هستند.

 

واعظی با بیان این که فضای مناسبی بین دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه برخی تلاش می‌کنند تا این‌گونه به جامعه القا کنند که بین دولت و مجلس اختلاف وجود دارد اما باید گفت امروز بین دولت و مجلس فضای خوبی حاکم است.

 

وی با اشاره به این که به واسطه فعالیت های دولت یازدهم امروز وضعیت اقتصادی و امنیتی کشور به‌گونه‌ای است که فضا برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه طرحهای مختلفی طراحی و اجرا شده که با بهره‌برداری از آنها، مردم شاهد خدمات مناسبی در بخشهای گوناگون خواهند بود.

 

واعظی با اشاره به این که در پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری تراز تجاری کشور 3.5 میلیارد دلار مثبت شده است، افزود: مثبت شدن این شاخص نشانه بهبود وضعیت کشور است و هرچند که این به معنای تغییر آنی در سفره مردم و ایجاد اشتغال نیست؛ اما نشان‌دهنده زمینه‌سازی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

 

وی ادامه داد: در همین زمینه دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند تا امسال 500 هزار شغل در سراسر کشور ایجاد و بخشی از مشکل بیکاری جوانان را مرتفع کند.

 

واعظی با اشاره به این که با تلاش های دولت تدبیر و امید وضعیت اقتصادی کشور در بخشهای مختلف به‌صورت محسوسی بهبود یافته است، ادامه داد: افزایش 30 درصدی صادرات در سال جاری دستاورد بسیار خوبی برای دولت یازدهم در سال اقتصاد مقاومتی است.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیتهای دولت در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که از سوی رهبر معظم انقلاب برای امسال تعیین شد، اظهار کرد: سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، در واقع نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

 

گفتنی است، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با هفته دولت و با هدف افتتاح طرحهای این هفته، به نمایندگی از دولت یازدهم سفر دوروزه‌ای به خراسان شمالی انجام داده است، 320 طرح مخابراتی با سرمایه‌گذاری 720 میلیارد ریال ازجمله طرحهایی هستند که همزمان با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید./9314/پ202/ج

ارسال نظرات