۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۷۹۹
امام جمعه جیرفت:

دشمنان طمع به نفت جمهوری اسلامی ایران دارند

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه دشمنان طمع به نفت جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت: با قراردادهای ننگینی که دارد صورت می گیرد، دشمنان در تلاشند تا نفت ایران را در سفره خود قرار دهند و تنها ضرری که به ایران وارد می شود این است که نفت ما را از دستمان می گیرند و اختیار نفت ایران در دست آنان قرار می گیرد.
امام جمعه جیرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: قراردادهای مختلفی متأسفانه در شش ماه اول امسال در موارد گوناگونی در کشور بسته شده است، به ویژه در قراردادهای نفتی، شاید ما نتوانیم از نفت استفاده های آنچنانی بکنیم ولی اگر نفت ایران به خارج صادر شود، از قطره قطره نفت استفاده می کنند.

وی بیان کرد: در 28 مرداد ماه سال 1330 دکتر مصدق با تلاشهای زیاد و پشتوانه آیت الله کاشانی  نفت را ملی کردند و دست استعمار پبر را از نفت ایران کوتاه کردند، اما این خدمت را انجام دادند، باز خود را از انگلیس جدا کردند و به آمریکا وصل کردند و آمریکا بعد از دو سال مصدق را برکنار کرد و او را نیز زندان کرد.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: دشمنان ما طمع به نفت جمهوری اسلامی ایران دارند و در بسیاری از کشورها من جمله عراق، عربستان که مهره دستشان به شمار می رود نفت آنان را به چپاول می برند، اما هنوز نتوانستند نفت ایران را به دست گیرند.

حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: اما با قراردادهای ننگینی که دارد صورت می گیرد، در تلاشند تا نفت ایران را در سفره خود قرار دهند، ایران وقتی نفتش در سطله آنان قرار گیرد، دیگر نمی تواند بر نفت خود مسلط باشد و تنها ضرری که به ایران وارد می شود این است که نفت ما را از دستمان می گیرند و اختیار نفت ایران در دست آنان قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر اینکه تسلط نفت ایران را در دست گرفتند و قراردادهای ننگین خود را بستند در داخل کشور مسلط می شوند و تسلط خود را در گوشه کنار ایران گسترش می دهند و مستشاران نظامی خود را در ایران می آورند که ما قرارداد داریم و تسلط خودشان را بر کشور حاکم می کنند.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: بعضی از مسؤولان ادعا دارند که صدور نفت در کشور ما زیاد شده است به چه قیمتی؛ به قیمت تسلط خارجیها به نفت ما؛ چه ارزشی دارد که ما شعار بدهیم قبل از برجام ما نمی توانستیم نفت را خیلی صادر کنیم، اما در حال حاضر می توانیم زیاد صادر کنیم.

حجت الاسلام کرمی پور اضافه کرد: آمریکا دنبال منافع ایران نیست آنان دنبال تسلط خود بر کشور ایران هستند و مسؤولان ما کاری نکنند که تسلط آنان بر کشور ما حاکم شود و اگر بر کارهایشان تجدید نظر نداشته باشند، بدون شک مردم هوشیار و بیدارند و در این راستا از خود عکس العمل نشان خواهند داد.

وی در پایان یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند «این رفت ‌و آمدهایی که الان هست، هیچ معنای مثبتی تاکنون برای ما نداشته؛ حالا در آینده ممکن است داشته باشد» و این در حالی است که بعضی از مسؤولان شعار می دهند برجام برای ما فایده داشته و کارهای خوبی انجام دادیم و ارتباطمان با خارج خوب شده است در حالی که ما نمی خواهیم ارتباطمان با خارج خوب شود، اما می خواهیم وضع اقتصادی کشور را سامان دهیم و در غیر اینصورت آنان به ایران بیایند بار خودشان را می بردند و به دنبال کار برای ایران نیستند./302/9709/ب1

ارسال نظرات