۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۴۵۵۴۳
در نشست انقلابی گری و آینده انقلاب اسلامی مطرح شد؛

حفظ هویت دینی مهم ترین مؤلفه استمرار انقلاب است/ مردم عامل اصلی اقتدار نظام هستند

در نشست « انقلابی گری و آینده انقلاب اسلامی» ضمن تأکید بر حفظ هویت دینی و مردمی انقلاب برای استمرار آن، بر تلاش در جهت ساخت آینده ای روشن و تکمیل مراحل انقلاب اسلامی تا تشکیل تمدن اسلامی تأکید شد.
ر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست سالانه مسؤولان بسیج دانشجویی سراسر کشور با موضوع «انقلابی گری و آینده انقلاب اسلامی» با حضور زاکانی، حبیبی و محصولی در محل دانشگاه صنعت آب و برق مشهد مشهد برگزار شد.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در این نشست به نقل از عسگر اولادی دبیرکل فقید این حزب، به بیاناتی از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره وابستگی انقلاب اسلامی ایران به خداوند متعال و حفظ الهی آن اشاره و اظهار کرد: در عین حال این حفاظت الهی از انقلاب مجوزی برای غفلت، در میدان نبودن و کار نکردن ما نیست.

 مبارزه با مخالفان جهانی شدن انقلاب تا زمان ظهور ادامه دارد

وی با تأکید بر این که تا زمان ظهور امام زمان(عج) در میدان مبارزه با مخالفان و جهانی شدن انقلاب هستیم، افزود: قطعا شرط تداوم انقلاب، تداوم شایستگی های خود ما است چرا که خدا با هیچ کس عقد اخوت نبسته است.

حبیبی با بیان این که کسانی که در راه عقیده مبارزه می کنند باید امیدوارانه مبارزه کنند، تصریح کرد: به فرموده امام خمینی(ره)، نهضت ما سه مرحله دارد؛ اسلامی کردن ایران، اسلامی شدن جهان اسلام و جهانی شدن اسلام؛ آنگاه است که می توانیم خدمت امام زمان(عج) عرض کنیم مولا زمین آماده قدوم مبارک شما است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی افزود: مطابق این فرمایش امام، افزون بر حفظ وضع فعلی، مکلف هستیم نگران آینده نظام هم باشیم و طبق نظر ایشان، برای حفظ انقلاب باید آن را نسل به نسل منتقل کنیم.

حفظ هویت دینی انقلاب، مهم ترین مؤلفه استمرار آن است

وی، حفظ هویت دینی انقلاب را مهمترین مؤلفه برای خالص ماندن انقلاب اسلامی از دیدگاه امام(ره) برشمرد و گفت: انقلاب یک پایه ایدئولوژیک دارد که اسلام است هر چند خیلی ها از همان ابتدا خواسته اند چیزهای دیگری را به آن بچسبانند اما امام فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد.

حبیبی با بیان اینکه حکومت دینی مهم ترین موضوعی است که همیشه در جمهوری اسلامی باید مورد توجه باشد و قرن ها غفلت مسلمانان از این مهم اشتباه بزرگی بوده است، ادامه داد: عده ای می گویند مسلمان باشید و رابطه خود با خدا را هر گونه می خواهید تنظیم کنید اما با دین نمی شود حکومت کرد و در پی این اعتقاد، به ایجاد اخلال در ارکان مختلف جمهوری اسلامی دست زده و می زنند.

اهمیت دانشگاه ها در حفظ و نشر انقلاب

دبیر حزب مؤتلفه، توجه به اهمیت دانشگاه ها را دیگر مؤلفه حفظ انقلاب از دیدگاه امام دانست و گفت: به فرموده ایشان اگر ایران بخواهد سعادتی پیدا کند با دست این ها(دانشجویان) پیدا می کند. رهبر معظم انقلاب نیز بر اهمیت دادن جوانان دانشجو به درس و علم و روحیه انقلابی تأکید دارند.

وی با اشاره به اینکه در حزب مؤتلفه، نخبه پروری، ارتقای معنویت و برنامه های سیاسی اجتماعی با الهام از رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در قالب چشم انداز 15 ساله مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گرفته است، افزود: عده ای می گویند نوبت آبادی و عمران است امام تاکید داشتند اگر مسائل دفاعی را تقویت نکنیم هر چقدر هم آباد کنیم دشمن ویران می کند.

توانمندی مستمر ما در امکانات دفاعی از ضمانت های آینده انقلاب است

حبیبی اضافه کرد: شرایط دفاعی ما در حال حاضر به گونه ای است که دشمنان می دانند شاید بتوانند شروع کننده نبرد نظامی باشند اما خاتمه آن دست آن ها نخواهد بود و به فرموده رهبری هر جا نشانی از امریکا در روی زمین باشد آنجا را میدان نبرد می دانیم.

وی ادامه داد: اکنون توانمندی دفاعی و موشکی ما و برخورد با  حمله های نظامی احتمالی در سطحی است که دشمن جرأت ندارد تهاجم ندارد و اینکه تاکنون این کار را نکرده برای این است که نمی توانسته و جرأت نداشته است. بنابراین از ضمانت های آینده انقلاب، توانمندی مستمر ما در امکانات دفاعی و مأیوس کردن دشمن است.

برای شؤون مختلف اداره کشور حرفی برنامه داریم

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ این پرسش که مؤتلفه چه برنامه هایی برای اثبات کارآمدی نظام دارد؟، گفت: مهمترین دشمنان ما و کسانی که حکومت دینی را قبول ندارند این است که به مردم ثابت کنند کشور با دین و روحانیت قابل اداره نیست و این ها کارآمد نیستند و از دلایل تحمیل جنگ هشت ساله، افزون بر فروپاشی جمهوری اسلامی، این بود که مردم طعم شیرین عمرانی رفاهی در سایه دین را نچشند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم حزبی که برای اداره کشور برنامه نداشته باشد، ممکن است تشکیلات باشد اما حزب نیست، خاطرنشان کرد: طبق چشم انداز 15 ساله حزب که چهار سال پیش تصویب شد، برای شؤون مختلف اداره کشور، کارگروه هایی متشکل از متخصصان و حرف برای گفتن و عملیاتی شدن داریم.

با وجود بدعهدی غربی ها، برجام خسارت محض است

حبیبی درباره موضع مؤتلفه نسبت به برجام و آی پی سی گفت: ما نه حرف آنها که می گویند با امضای برجام، فتح الفتوح شده را قبول داریم و نه حرف کسانی که می گویند حتما خیانت شده است؛ ما امتیازاتی دادیم و آن ها هم امتیازاتی دادند اما امتیازاتی که آن ها دادند هنوز روی کاغذ است و بدعهدی کرده اند. اگر آن ها هم به تعهداتشان عمل می کردند، چیزهایی نصیب ما می شد اما اکنون ما تعهداتمان را با وجود تعصب دولت روی این قضیه، انجام داده ایم ولی طرف مقابل  انجام نداده است بنابراین فعلا برجام برای ما خسارت است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی افزود: از طرفداران متعصب دولت یازدهم تعجب می کنم که با اینکه خود آقای روحانی می گوید ما در برجام 2 گل خوردیم و سه گل زدیم، متعصبان حاضر نیستند همین را قبول کنند و می گویند فقط گل زده ایم.

وی درباره میزان اهمیت مؤتلفه به نسل های پس از انقلاب و ارتباط با آنها گفت: اینکه ما مسائل جوانان را درک نمی کنیم بی انصافی است؛ بی اعتنایی ما تا 15 سال پیش شاید قابل پذیرش باشد اما از آن موقع خصوصا با تاکید آقای عسگراولادی بناشد با نسل های جدید انقلاب هم مرتبط شویم و همینطورهم شد منتهی در تبلیغ این نظرات خود ما کوتاهی کرده ایم.

وی اضافه کرد: با ارتباطاتی که در حد معمول با نسل جوان داشته ایم مدعی هستیم مسائل آنان را درک می کنیم و به جوانان اعتقاد داریم اما باید تلاش بیشتر و گسترده تر داشته باشیم.

انقلابی بودن را فقط در چارچوب متدین بودن قبول داریم

حبیبی با تأکید بر رویکرد انقلابی مؤتلفه از پیش از انقلاب تاکنون تصریح کرد: حیات مؤتلفه با انقلابی بودن شروع شده و مواضع ما هم به لحاظ ماهیت دینی و هم ماهیت انقلابی، مطابق سال 42 است اما انقلابی بودن را فقط در چارچوب متدین بودن قبول داریم.

وی درباره منبع تأمین هزینه های این حزب یادآور شد: برخلاف تصور برخی، ما ماشین پولسازی نداریم و حتی برای تاسیس دفاتر در شهرستانها هم پولی نمی دهیم و سنگینی بار مالی مان روی دوش اعضای چندهزار نفری حزب است که اغلب به صورت خصوصی هزینه ها و جلسات را اداره می کنند.

در ادامه این نشست، صادق محصولی عضو جبهه پایداری درباره ضرورت تناسب میان ماهیت، ساختار و کارگزاران انقلاب گفت: از وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد بحث نحوه بقا و استمرار آن مطرح بود و در برهه هایی مانند پذیرش قطعنامه یا رحلت امام این بحث پررنگتر شد لذا بحث از آینده انقلاب، بحث جدیدی نیست اما هر چه جلوتر می رویم حوادث جدیدی اتفاق می افتد که به تبیین اینده انقلاب کمک می کند.

در کنار رصد آینده برای ساختن آن هم تلاش کنیم

وی با تأکید بر این که نباید به صورت انفعالی به آینده انقلاب نگاه کنیم، افزود: این که صرفا آینده انقلاب را ببینیم، نگاه انفعالی به آینده است؛ باید آینده را دید و برای ساخت آن تلاش کرد چنان که انبیا هم با جدیت و جهاد مستمر تلاش کردند انسان را از ساحت حیوانی به ساحت آسمانی و الهی نزدیک کنند.

محصولی ادامه داد: امام راحل(ره) نیز هنگام پیروزی انقلاب، با ارائه مدل هایی همچون صدور انقلاب، برای بقای آن تلاش و انقلاب را در یک گستره جهانی مطرح کرد که تنها محدود به مرزهای جمهوری اسلامی نیست.

قدرت اصلی جمهوری اسلامی، اسلامی و مردمی بودن آن است

عضو جبهه پایداری، قدرت اقناع، نفوذ و جذابیت انقلاب اسلامی را قدرت نرم آن دانست و گفت: قدرت نرم، برترین قدرت انقلاب و حتی برتر از قدرت دفاعی و بهترین وسیله برای توسعه انقلاب است؛ دشمن نیز با درک این مهم از جنگ سخت به جنگ نرم روی اورده و در پی تغییر ذائقه ما است تا این قدرت انقلاب را که مبتنی بر ماهیت اسلامی و مردمی آن است تضعیف کند.

 وی با بیان این که قدرت اسلامی و مردمی بودن و نفوذ در دل ها با صدها توپ و تانک و بمب اتم مقابله می کند و ما را در دنیا دست برتر قرارداده است، افزود: اگر این را درک نکنیم نمی توانیم از این قدرت که قدرت اصلی جمهوری اسلامی است، استفاده کنیم.

محصولی با اشاره به گسترش جهانی انقلاب اسلامی با گذشت 37 سال از انقلاب، بر هم افزایی مسلمانان برای شکل گیری جبهه و حکومت متحد و مقتدر اسلامی در جهان مطابق تأکیدات امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: وعده خدا این است که اگر قدم برداریم ما را کمک خواهد کرد اما ملزوماتی دارد.

وزیر کشور دولت نهم با اشاره به شروط استمرار انقلاب از نگاه رهبر معظم انقلاب گفت: این گونه نیست که ما هرطور رفتار کنیم انقلاب استمرار داشته باشد و خداوند تنها در صورتی که تلاش و جهاد و عمل به وظیفه داشته باشیم وعده یاری داده است.

ضرورت تناسب میان ساختار انقلاب و کارگزاران آن

وی با تأکید براین که اگر تناسبی میان ساختار انقلاب و کارگزاران آن نباشد، انقلاب شکست می خورد، افزود: اگر کارگزاران نظام با ماهیت انقلاب یعنی اسلامی و مردمی بودن، تناسب نداشته باشند و اشرافی گری، تجمل پرستی، باندبازی، استفاده جناحی از قدرت و غیره میان کارگزاران باب شود، چیزی از انقلاب باقی نخواهد ماند.

تبلیغ اسلام التقاطی؛ مهم ترین راهکار دشمن برای ممانعت از پیشرفت انقلاب

محصولی با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی برای انتخاب کارگزاران متناسب با اهداف و شؤون انقلاب ابراز کرد: تبلیغ اسلام التقاطی از مهمترین راهکارهای دشمن برای جاانداختن مواضع خود و ممانعت از پیشرفت انقلاب است. یعنی اسلام را به ماهو اسلامی که امام و رهبری معرفی کرده اند(که همان اسلام ناب محمدی(ص) با محوریت جهاد، تلاش، مبارزه و حمایت مظلومین است) نشان نمی دهند و به جای اسلام ناب، عرفی گری را تبلیغ می کنند.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این که در زبان همه انقلابی هستند اما در عمل عده ای می لغزند، افزود: در چارچوب عرفی نگری، تغییر ذائقه مردم، رواج سبک زندگی غربی، اشرافی گرایی و فساد اتفاق می افتد. در حالی که  اسلام انقلابی می گوید تا استکبار جهانی را از پا در نیاورده ایم نباید آرام بنشینیم.

مشکل اصلی سیاست گذاری های دولت کنونی، مبتنی بودن بر اسلام التقاطی است

وی با بیان این که مشکل اصلی سیاست گذاری های دولت فعلی، مبتنی بودن بر اسلام التقاطی است، جدی بودن، رها نکردن آرمان های انقلاب و آرمانگرایی، مطالبه گری، اعتماد به نفس، عدم بی تفاوتی و سرباز دانستن خود را از رهنمودهای امام به دانشجویان برای حفظ انقلاب معرفی کرد.

محصولی تأکید کرد: آرمان های انقلاب به خاطر ابتنا بر فطرت انسان ها کهنه نمی شود؛ شاید روش های رسیدن تغییر کند اما آرمان ها ثابت است.

اگر مسؤولان کوتاهی کنند از آنها فاصله می گیرند

وی در پاسخ این پرسش که چرا مردم از نیروهای ارزشی و اصولگرا فاصله گرفته اند، گفت: فاصله گرفتن مردم از نخبگان یا مسؤولان به دلیل فاصله گرفتن آن ها از مردم است؛ مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند؛ وقتی ببینند مسؤولان در اهدافی که ادعا می کردند یا آرمان ها و ارزش های انقلاب کوتاهی می کنند و به جای روحیه خدمتگزاری، خود را برتر می بینند و بصیرت کافی ندارند، از انها فاصله می گیرند؛ اگر محکم پای اهداف و آرمان ها بایستیم مردم از ما دور نمی شوند مانند سردار سلیمانی که پای حرف و آرمانش ایستاده و مردم روز به روز بیشتر با او همراه می شوند.

وزیر کشور دولت نهم در پاسخ این پرسش که چرا مردم التقاطی ها را انتخاب می کنند؟ گفت: هر چقدر کار کنیم همان قدر نتیجه می گیریم؛ هر اندازه کار وتلاش، هزینه و سرمایه گذاری کنیم و در انجام وظایف خود کوتاهی نکنیم به همان میزان می توانیم بصیرت دهی داشته باشیم.

وی، نقش بسیجیان را در بصیرت افزایی جامعه به دلیل از جنس مردم بودن، بی بدیل خواند و گفت: البته گاهی هم ممکن است با اینکه به وظیفه خود عمل می کنیم اما پیروزی ظاهری به دست نیاوریم که برای این است که خدا مصلحتی را صلاح می داند که ما از آن آگاه نیستیم.

ضرورت انقلاب سوم در راستای تکمیل مراحل انقلاب اسلامی

در ادامه این نشست، علیرضا زاکانی، دبیر جمعیت رهپویان انقلاب، تحول گسترده کشور در راستای تکمیل انقلاب را انقلاب سوم خواند و گفت: در انقلاب اول، استبدادزدایی و نظام سلطه را دچار چالش کردیم، در انقلاب دوم یعنی 13 آبان 58 که امام فرمود از انقلاب اول بزرگتر بود مواجهه مستقیم با نظام سلطه پیدا کردیم و در کنار این مواجهه، ممانعت از انحراف انقلاب هم صورت گرفت(لذا امام فرمود اگر دولت موقت می بود به چیزی کمتر از تحویل انقلاب به امریکا بسنده نمی کرد).

وی با بیان این که انقلاب سوم، بازگشت به اصل انقلاب را هدفگذاری کرده و مقدمه ای برای تکامل انقلاب است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، اثرات جدی جهانی گذاشت و پیام انقلاب هم جهانی بود؛ در مقایسه با انقلاب ما انقلاب  فرانسه و  روسیه نمونه های کارتونی و ناقص بودند اما با این وجود یکی از انها توانست منشأ تمدن غرب شود و دیگری هم بیش از 70 سال قطبی در جهان باشد.

زاکانی  با بیان این که انقلاب اسلامی، نمونه تکامل یافته انقلاب آن هم با پیامی جهانی بود و در مسیر تکامل خود باید فراهم کننده مقدمات ظهور منجی موعود باشد، تصریح کرد: برای این مقصود، به فرموده رهبر معظم انقلاب باید پنج مرحله شامل انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی را طی کنیم و سه ماه پیش ایشان فرمودند ما هنوز بعد از 35 سال نتوانسته ایم مرحله سوم را پشت سر بگذاریم.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه شکل گیری تمدن اسلامی به طور کامل متوقف بر تحقق جامعه اسلامی است و تحقق جامعه اسلامی متوقف بر تشکیل دولت اسلامی است، اظهار کرد: این مقطع یک فهم تاریخی نیاز دارد که مبتنی بر آن فکر، تدبیر، برنامه و امکانات را بسیج کنیم و با مجاهدت این مرحله را پشت سر بگذاریم.

امام خمینی الگوی انقلاب اسلامی را در پاسخ به نیاز جامعه مطرح کرد

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی، از زاویه نیاز مردم وارد شد و یک افق جهانی را فراروی مردم گشود؛ الگویی را برای جامعه مطرح کرد که در راستای نیاز جامعه بود؛ از دهه 40 به بعد امام در راستای نیاز جامعه که ستوه مردم از استبداد بود، الگوی اسلام ناب را معرفی کرد و فرمود با این الگو هم شر استبداد کم و هم کشور مستقل می شود و هم بسیاری نیازهای خفته مردم در حوزه مادی و معنوی پاسخ می گیرد.

در آفت زدایی محدود شویم

زاکانی خاطرنشان کرد: طی سال های پس از پیروزی انقلاب، ایستادگی و مقاومت و پیگیری اهداف انقلاب را داشته ایم اما اشکال این بوده که همیشه ناظر به دفع آفات حرکت کرده و کمتر به اینکه مبتنی بر نیازهای انقلاب گام برداریم، توجه کرده ایم و تأکید امروز رهبری برای انقلابی بودن همه و حضور در میدان عمل در واقع توجه دادن به این مهم است که نباید در آفت زدایی محدود شویم.

وی اضافه کرد: مسیر انقلاب همیشه مسیر رو به رشد بوده و فراز و نشیب ها را به فرصت تبدیل کرده است؛ اصولا خاصیت جبهه حق این است که حتی تهدیدها هم برای ان فرصت خلق می کند.

دبیر جمعیت رهپویان یاداور شد: عناصر انقلابی تاکنون تلاش بی وقفه ای برای حفظ دستاوردهای انقلاب داشته ند اما اکنون این جبهه دچار فرسودگی انسانی و  فکری و دچار بی برنامگی در تلاش برای تحقق اهداف انقلاب شده است به گونه ای که از درگیری لحظه به لحظه با نظام سلطه غافل و مشغول برخی مصادیق سطحی و موقت داخلی شده است.

وی با بیان اینکه عناصر تجدیدنظر طلب غرب گرا جبهه رقیب انقلاب را شکل می دهند، افزود: این عده از مکتب امام عدول کرده اند و امروز نه تنها رگه هایی از تقابل با ولایت فقیه را دارند بلکه در موضع پیوستگی با ضدانقلاب و نظام سلطه هستند. اینکه بی بی سی فارسی در انتخابات 92 فیلم تبلیغاتی آقای روحانی را دو نوبت پخش کرد یا در فتنه88 رادیو اسرائیل برای حمایت از میرحسین موسوی تبلیغ می کرد باید برای این افراد محل سؤال باشد؛ این روند، انقلاب را با نامحرمان و عناصر ناسالم به بیراهه می برد.

 نفوذ به جایی رسیده که خود مسؤولان را به عامل نفوذی دشمن تبدیل می کند

زاکانی تصریح کرد: نظام سلطه در مقابله با انقلاب از مواجهه سخت، جنگ نظامی، شکاف در ملت، جنگ اقتصادی و نفوذ استفاده کرده و ناکام مانده است، افزود: نفوذ راحت ترین و بی هزینه ترین راه مقابله با انقلاب است که از ابتدای انقلاب وجود داشت اما امروز تشدید شده است تا حدی که گاها خود مسؤولان را به سیاستگزار و عامل نفوذی دشمن تبدیل می کند.

مسؤولان بی باور به مکتب امام؛ بزرگترین چالش درونی انقلاب

وی درباره موانع فراروی انقلاب گفت: مهمترین چالش بیرونی ما نظام سرمایه داری غربی است که در همه عرصه ها با آن دچار چالش هستیم و بزرگترین چالش درونی هم مسؤولان بی باور به مکتب امام و فاصله گیری جامع از آرمانها، ارزشها ناامیدی از غلبه بر مشکلات و انسجام رقبا و دشمنان است که چالش خارجی اکنون پیوستگی با عناصر درونی پیدا کرده است.

12 گام برای انقلاب سوم

زاکانی در ادامه به تبیین الزامات فراروی انقلاب پرداخت و با اشاره به هشدارهای رهبری نسبت به فاصله گرفتن از مکتب امام گفت: نخستین گام در انقلاب سوم، بازگشت به مکتب امام (که همان اسلام ناب محمدی و درساحت های مختلف زندگی، دارای نسخه شفابخش است) و شناخت دقیق وضعیت وشرایط خطیر انقلاب است؛ خواص اهل حق که امکانی در کشور در دست دارند باید با کسب این شناخت دقیق با یکدیگر هم داستان شوند و به یک نسخه تحول بخش توجه کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، مجاهدت و شروع تغییر از خود را دومین گام برای انقلاب سوم دانست و افزود: جبهه انقلاب باید پرچم تغییر و تحولات را در دست بگیرد؛ در این صورت هم مردم باور می کنند  ما اهل تغییر هستیم و هم سبب افزایش ظرفیت جبهه انقلاب می شود.

وی، مدیریت افکار عمومی را دیگر گام لازم برای انقلاب سوم برشمرد و گفت: باید مدیریت افکار عمومی را در کشوربه دست بگیریم و مانع وحدت جبهه رقیب شویم تا جناح غربگرا کمتر جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

زاکانی، داشتن فکر پیشرو را چهارمین گام برای انقلاب سوم عنوان و تصریح کرد: این فکر پیشرو باید هم به یک گفتمان مسلط و غالب در جامعه تبدیل شود و هم هسته سخت نیروهای انقلاب را قانع کرده و پشتیبان جبهه انقلاب قرار دهد.

وی،سازماندهی گسترده کشوری(با هدف هماهنگ سازی نیروها)، نهضت روشنگری در جامعه و تشکیل جبهه رسانه ای را پنجمین و ششمین گام برای انقلاب سوم معرفی و اظهار کرد: برای پژواک فکر پیشرو باید جبهه رسانه ای و حضور فعالانه در فضای مجازی به عنوان یک فرصت طلایی داشته باشیم.

وی افزود: مسوولان باید این فضا را به اقتضای جامعه ما تنظیم کنند؛ این حرکت بی مهابای آقای واعظی و همکارانشان خطر برای اصل انقلاب و جامعه است.

دبیر جمعیت رهپویان خاطرنشان کرد: نهضت خدمتگزاری و افزایش سرمایه های اجتماعی جبهه انقلاب که با اصل وجود و ماهیت ما سازگار است و جبهه غربگرا نمی تواند این را داشته باشد از دیگر گام ها برای تحقق انقلاب سوم است.

وی ادامه داد: مردم ما مردم خوب و عزیزی هستند، جبهه انقلاب باید جبهه خادم مردم بشود و مردم در چهره جوان و مسؤول انقلابی، نوکری و خدمتگزاری ببینند نه آقایی و سروری؛ در مقابل این نگاه، دارندگان فیش های نجومی معتقدند ما منت سر شما می گذاریم که با وجود سرمایه های سه هزار میلیاردی، برای شما مدیریت می کنیم.

زاکانی، دوقطبی سازی جامعه را هشتمین گام تحقق انقلاب سوم برشمرد و گفت: این دوقطبی نباید در حوزه سیاسی جناحی تعریف شود بلکه در حوزه اجتماعی و مبارزه با پلشتی های اجتماعی مانند تبعیض، فقر، فساد و ناراستی ها به منظور اصلاح جامعه باشد.

وی، جنبش اجتماعی خاص و نهضت مطالبه گری جهت فراگیر کردن مطالبه اصلاحات درست انقلابی را از دیگر الزامات انقلاب سوم نام برد و افزود: اگر مطالبه مردمی و نخبگانی نباشد قوه قضاییه به تنهایی نمی تواند با ناراستی ها مقابله کند. بنابراین جبهه انقلاب باید خودش در پی اصلاح و تحول باشد و اگر نمی تواند مطالبه گر اصلاح باشد.

نماینده سابق مجلس، ایجاد هویت جمعی و نوین انقلاب با عبور از الگوهای سیاسی رایج و مبتنی بر مکتب امام، کادریابی و کادرسازی برابر نیاز انقلاب و برنامه ریزی برای انجام اقدامات اولویت دار و مورد نیاز مردم و انقلاب برای ارتقای کارامدی نظام و غلبه بر مانع موجود از منظر الگوی پیشرفت اسلامی را سه گام دیگر برای انقلاب سوم معرفی کرد.

زاکانی در بخش پرسش و پاسخ به آسیب شناسی عدم پیروزی جبهه انقلابی در انتخابات اخیر پرداخت و گفت: در انتخابات 90در واقع خودمان (جبهه متحد اصولگرایان و پایداری) با هم رقابت کردیم که رقابتی غلط بود لذا با 500 هزار رأی به مجلس رفتیم. سال 94 این اشتباه را جبران کردیم و ید واحده و در وحدت موفق شدیم اما خلأهایی داشتیم که از ان جمله، دیررسیدن به وحدت بود.

وی ابراز کرد: از دیگر خلأها این بود که پس از وحدت، ما به نادرستی، علم دفاع از وضع موجود را به دست گرفتیم و طرف مقابل علم تغییر در دست داشت در نتیجه متن جامعه تغییر را باور و به آن جبهه اعتماد کرد.

زاکانی نبود فکر منسجم پیشرو به عنوان موتور محرک و برنامه شفافی برای ارائه به مردم را از دیگر کاستی های جبهه اصولگرایان در انتخابات 94 دانست و گفت: دیگر ایراد ما این بود که در لیست ما هم مخالف و هم موافق صددرصد برجام وجود داشت و مردم دچار تناقض شده بودند.

دبیر جمعیت رهپویان همچنین با اشاره به برخی از کارشکنی ها و ویژه خواری های برادر رییس جمهور، تأکید کرد: باید هشیار این جنس آدم ها بود که نه تنها سنگ راه انقلاب بلکه جاده صاف کن دشمنان هستند./930/ز503/ج

 

ارسال نظرات