۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۵۳۸
رحیم پور ازغدی مطرح کرد؛

آل سعود به دنبال آمریکایی کردن حج است/ عربستان؛ مانعی برای وحدت و ‌آرامش مسلمانان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آل سعود را مانع اصلی عزت و وحدت مسلمانان دانست و گفت: آل سعود اسلام آمریکایی را پیاده می‌کند و با تحریف و تضییع مراسم حج، درصدد آمریکایی کردن حج است.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش بازخوانی اسلام آمریکایی در تالار اندیشه حوزه هنری، گفت: آل سعود مانع اصلی عزت و وحدت مسلمانان است، آل سعود اسلام آمریکایی را پیاده می‌کند و با تحریف و تضییع مراسم حج، آن را به حج آمریکایی می‌خواهد تبدیل کند.

وی اضافه کرد: عربستان عامل اصلی عقب ماندگی بخشی از کشورهای مسلمان منطقه است، آل سعود امروز عاملی برای نسل کشی در کشورهایی همچون عراق، سوریه و یمن به شمار می رود.

رحیم پور ازغدی با تمجید از انصارالله یمن، بیان داشت: امروز انصارالله همانند یک سد مقاومتی در برابر توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی و تکفیری-وهابی ایستادگی می‌کند.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فاجعه منا، گفت: اگر تعداد کشته‌های این فاجعه را حتی بدون عوامل توطئه‌ای در نظر بگیریم، باز همین موضوع می‌تواند دلیلی بر بی‌کفایتی مدیریتی آل سعود در اداره حرمین شریفین باشد.

وی ابراز داشت: متاسفانه هر ساله مناسک حج با حادثه روبرو است، اما کشورهای دیگر با دلارهای سعودی خریداری می‌شوند و در قبال کشته‌های خود سکوت می‌کنند، ایران هم که در این میان اعتراض می‌کند، با یک سانسور جهانی مواجه می‌شود.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: بیش از یک قرن قبل تا زمان تشکیل رژیم آل‌سعود به دست انگلیسی‌ها و در 80 سال گذشته تاکنون آل‌سعود توانسته مأموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد که از آن جمله می‌توان به کنترل و مدیریت منافع سرمایه‌داری غرب، ایجاد و دامن زدن به تفرقه دائمی بین مسلمین به بهانه‌های مذهبی، تحریف اسلام، بدعت و تغییر ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی (جایگزینی اسلام وهابی به جای اسلام سنی)، دفاع از موجودیت رژیم صهیونیستی و اسرائیل، حفظ رژیم‌های وابسته و فاسد در منطقه عربی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: یکبار دیگر فتح مکه باید به دست مسلمین جهان اتفاق افتد، مکه دوباره به دست مشرکین سفیانی افتاده است، مکه خانه خدا در اشغال لات، هُبل و عزّا است که باید بار دیگر در مکه مکرمه بت‌شکنی شود.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: آل سعود از نخستین بیعت‌کنندگان با رژیم صهیونیستی است و همواره به دنبال این است که مخالفان صهیونیسم را در جهان عرب و اسلام مدیریت و سرکوب کند و اجازه ندهد که نهضت انقلاب اسلامی فلسطین موجب آزادی آن شود؛ اکثر کشورهای عربی در منطقه، ماهیانه از آل سعود حقوق می‌گیرند علاوه بر کمک‌های پنهانی که به آنها می‌‌شود از کشورهای شمال آفریقا، از مصر تا اردن تا پاکستان و تمامی مقامات رسمی آنها هر ماه از ریاض حقوق می‌گیرند و در واقع آل‌سعود به بیش از 30-40 رئیس جمهور جداگانه صدها میلیون دلار پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد:‌ همچنین ترکیه نیز تمام امکانات خود را در راستای ضربه زدن به جبهه مقاومت گذاشته است، امروز بزرگترین مانع نجات ملت‌‌های منطقه آل سعود است و کنترل جهان اسلام جزو مأموریت‌های اصلی آل‌سعود به شمار می‌رود و آنها تلاش می‌کنند یک اسلام قلابی وهابی برای بی‌آبرو کردن اسلام در سطح جهان حاکم شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد شدید از شیوخ عربی، گفت: متاسفانه شیوخ عربی تا کنون یک حکم جهاد علیه رژیم صهیونیستی صادر نکرده‌اند، اما پی در پی علیه مسلمانان حکم جهاد  صادر می‌کنند.

وی گفت: انگلیسی عامل ایجاد وهابیت در منطقه بودند، آن ها خواستند الگوی تکفیری را در برابر گفتمان انقلاب اسلامی قرار دهند که در این راه از ترکیه نیز استفاده کردند.

رحیم پور ازغدی گفت: حالا جهان عرب بین این دو الگو یکی را باید انتخاب کند، برخی‌ها برای اینکه آمریکا و غرب نترسد گفتند ما دنبال اسلام خمینی و انقلابی نیستیم بلکه ما دنبال اسلام دموکراتیک هستیم و الگوی ما ترکیه است این الگو دیده شد اما پسندیده نشد و خود رهبران این الگو هم امروز صریحاً اعلام می‌دارند که این الگو شکست خورده و تاریخ مصرف اردوغان هم تمام شده است./856/پ202/ج1

ارسال نظرات