۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۴۵۲۵۵
امام جمعه قیدار:

توانمندی های صنعت دفاعی، ایران را در تراز رقابت با قدرت های جهانی قرار داده است

امام جمعه قیدار با اشاره به توانمندی های حوزه دفاعی کشور در تمامی عرصه ها، گفت: دستاوردها و توانمندیهاى سترگ حوزه صنعت دفاعى كشور در عرصه‏ هاى زمينى، دريايى و هوا فضا، جمهورى اسلامى ايران را به قدرت برتر منطقه و در تراز رقابت با قدرت‏هاى فرامنطقه‏ اى قرار داده است.
امام جمعه قیدار

حجت الاسلام سید علی طالبی، امام جمعه قیدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به روز صنایع دفاعی و اهمیت این عرصه برای تمامی کشورها، اظهار داشت: صنايع دفاعى يكى از اركان مهم تأمين امنيت ملى هر كشورى است.

وی در ادامه افزود: آنچه که امروز و با گذشت 38 سال از پيروزي انقلاب اسلامي موجب پويايي صنعت دفاعي كشور و عصبانيت و هراس دشمنان نظام اسلامي شده و سبب شده تا دشمنان چشم طمع و تعرض به اين حوزه را داشته باشند، هوشمندی، درایت و تدبیر امام خميني(ره) و خلف صالح ايشان، مقام معظم رهبری است.

امام جمعه قیدار با اشاره به توانمندی های حوزه دفاعی کشور در تمامی عرصه ها، گفت: دستاوردها و توانمندى‏ هاى سترگ حوزه صنعت دفاعى كشور در عرصه ‏هاى زمينى، دريايى و هوا فضا، جمهورى اسلامى ايران را به قدرت برتر منطقه و در تراز رقابت با قدرت‏هاى فرامنطقه‏ اى قرار داده است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه تقویت بنیه دفاعی کشور و حفظ همیشگی آمادگی نظامی، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبرى در مقابل تهديد بايد دست به تهديد بزنيم و ابزار لازم را براى اين‏كار داشته باشيم و قطعا ابزار آن تقویت صنعت دفاعی کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توانمندي در صنعت دفاعی ایران به ویژه در حوزه موشكي، در حقيقت عملياتي ‏سازي شعار بسيار مهم «ما می توانیم» امام خميني(ره) بود که در ابتداي پيروزي انقلاب در سال 58 مطرح نمود؛ و وقتي امام در آن زمان اين جمله را به زبان آورد، هفته‏ نامه‏ هاي آمريكايي با تيتر درشت به نقل از امام(ره) نوشتند«WE CAN» اما هرگز فكر نمي‏ كردند اين شعار امام اين‏ قدر زود تحقق يافته و پس از سه دهه، كشوري با مشكلات عديده، به این رشد علمي و تكنولوژيكي دست‏ يابد.

حجت الاسلام طالبی در ادامه با اشاره به تلاش مهندسان حوزه دفاعی کشور گفت: جوان‏ هايي مانند شهيد طهراني مقدم با باور به آنچه امام(ره) و مقام معظم رهبری فرمودند و با پشتكار و جديت، به آن فرمايش شكل عملياتي داده و با نيازي كه در دوران دفاع مقدس احساس شده بود، صنعت موشكي را تا جايي پيش بردند كه امروز ما انواع موشك‏ هاي فوق‏ پيشرفته را در اختيار داريم.

وی در پایان با اشاره به سخنان نسنجیده برخی از خواص در مورد حوزه دفاعی کشور، افزود: بعضی متأسفانه می گویند فردای دنیا، فردای مذاکره است و فردای موشک نیست که مقام معظم رهبری فرمودند اين حرف اگر از روى ناآگاهى گفته شده باشد، خب ناآگاهى است ولی اگر از روى آگاهى گفته شده باشد، خيانت است؛ چرا که اگر ما قدرت دفاعی نداشته باشیم، هر بی سر و پایی می تواند ما را تهدید کرده و اگر ما امكان دفاع نداشته باشيم، در مقابل زیاده خواهی های استکبار مجبور به  عقب‏ نشينى خواهیم بود./949/302/ب2

ارسال نظرات