۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۴۴۶۳۱
مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان مطرح کرد؛

تشکیل کارگروه های مهارتی برای ارتقاء سطح آموزشی

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان با اشاره به تلاش این مدرسه برای کسب رتبه های بالای علمی در سطح کشور گفت: در این باره کارگروه های مهارتی تشکیل و اساتید را با حساسیت بسیاری انتخاب می کنیم.
حجت الاسلام حسن آذرافروز ، مدير مدرسه علميه بقيه الله(عج) انديمشک سفيران هدايت شمال خوزستان

حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور طلاب متقاضی تحصیل در این مدرسه در دوره میثاق طبگی ابراز داشت: این دوره با حضور 18 نفر از میان چهل متقاضی تحصیل در مدرسه برای تحصیل در سال جدید از اول مردادماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان با بیان اینکه این تعداد پذیرفته شده پس از گذراندن آزمون ورودی و مصاحبه و آزمون شخصیت شناسی انتخاب شدند، افزود: هم اکنون از متقاضیان در دوره میثاق طلبگی امتحانات ورودی گرفته می شود و پیش بینی ما بر آن است که همه 18 نفر در سال تحصیلی جدید حضور داشته باشند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی جدید سفیران بقیه الله شمال خوزستان همزمان با سراسر کشور از اول شهریورماه آغاز می شود، اظهار داشت: برنامه های آموزشی، تهذیبی و پژوهشی متفاوتی در سال تحصیلی جدید مدنظر است و از آنجا که تلاش می کنیم رتبه های علمی بالاتر را در سطح کشور کسب کنیم؛ بنابراین اساتید را با حساسیت بسیاری انتخاب و به تخصص آنها نگاه ویژه ای داریم.

حجت الاسلام آذرافروز به چینش کلاسها، تعیین اساتید مرتبط با هر کتاب درسی و تعیین سرفصلها با حضور معاونت آموزش مدرسه اشاره و عنوان کرد: تشکیل کارگروه های مهارتی همچون کارگروه زبان و ادبیات عرب، معرفت شناسی و عقائد و منطق، افزون بر دورس همیشگی طلاب در نظر گرفته شد تا طلاب در صورت سیر به پایه های درسی بالاتر توانایی تدریس پایه های اولیه را داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در زمینه مسائل تربیتی و تهذیبی 2 اردوی جهادی را برای طلاب درنظر گرفتیم و اردوی اربعین حسینی از جمله این موارد است همچنانکه برگزاری هفتگی کلاس های اخلاق، تزیین فضای مدرسه به نام شهدا و علما، افتتاح دارالقرآن برای نظارت بر روانخوانی، تجوید، تفسیر و قرائت نماز طلاب و حفظ، ترتیل خوانی و لحن قرآن کریم و تواشیح و بالا بردن تراز قرآنی مدرسه، دعوت از اساتید برتر تربیتی و اخلاقی و ارائه مشاوره با همراهی مرکز مدیریت استان از دیگر برنامه های صورت گرفته در زمینه تهذیب برای سال آینده است.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان با اشاره به بی نصیب نماندن بخش پژوهش مدرسه از فعالیتهای خاص در سال تحصیلی جدید گفت: هر کدام از طلاب مدرسه در هر ترم تحصیلی حداقل باید 2 مقاله ارائه دهند و معاونت پژوهش مدرسه آئین نامه هایی را تنظیم تا در جشنواره علامه حلی شاهد تهیه مقالات با تراز بالا از سوی طلاب باشیم./9456/303/f3

ارسال نظرات