۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۴۴۴۳۱
آیت الله مجتهد شبستری:

قرآن باید در تمام شئونات فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی حاکم باشد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انقلاب برای حاکمیت قرآن بود، گفت: در جامعه اسلامی در تمامی شؤونات زندگی در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر شؤونات فردی و اجتماعی قرآن باید حاکم باشد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و کمیته های اجرائی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان، اظهار داشت: مسابقات و برنامه های قرآنی ارزشمند هستند و نباید تنها مختص ماه مبارک رمضان باشد.

وی با تأکید بر تداوم برنامه های قرآنی در طول سال، تصریح کرد: ما مسلمان فصلی نیستم و هر دوازده ماه مسلمان هستیم و برای تمامی فصول سال قرآن مجید برای ما برنامه عملی دارد، در جامعه اسلامی در تمامی شؤونات زندگی در مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر شؤونات فردی و اجتماعی قرآن باید حاکم باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه قرآن شفابخش قلوب و مشکلات روحی بشر است، خاطرنشان کرد: طبق تعبیر قرآن مجید، قرآن نور و شفا است و در تمامی فصول سال نور بودن قرآن سبب نورانیت قلبها است و شفا بودن قرآن هم در تمامی فصول سال سبب درمان امراض روحی است.

وی ادامه داد: امیدواریم جهت پیاده سازی برنامه های عملی قرآن در جامعه اسلامی این مسابقات بهترین مقدمه باشد، تشویق عزیزانی که خوب قرآن را حفظ و قرائت می کنند و کسانی که به معارف قرآنی آشنایی دارند، این امور سبب می شود قرآن در جامعه اسلامی تبدیل به برنامه عملی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسابقات و اهتمام به قرآن رواج خوبی پیدا کرده است ولی هنوز ایده آل نشده است، بنابراین قرآن باید جزء برنامه های رسمی دبستانها، دبیرستانها و دانشگاه ها  باشد، قرآن نباید در یک جامعه اسلامی مهجور واقع شود.

وی تأکید کرد: امیدواریم این مسابقات قرآنی که از طرف اداره اوقاف هر سال برگزار می شود، مقدمه ای برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و تشویق جوانان برای رو آوردن به قرآن باشد، جمهوری اسلامی یعنی نظام اجراء و احیاء کننده برنامه های قرآنی، از این رو باید در این نظام قرآن جایگاهی رفیع داشته باشد.

آیت الله شبستری با بیان اینکه تبریز معروف است به شهر اولین ها و باید در قرآن، ولایتمداری و مسائل مذهبی نیز جزء اولین ها باشد، تصریح کرد: بنابراین لازم است در تمامی مدارس و دانشگاه ها، جوانان عزیز با این کتاب آسمانی بیش از پیش آشنا و مأنوس شوند.

وی با اشاره به اینکه شهدای حرم با عمل به محتوای قرآن ایثارگری و جهاد کردند، تأکید کرد: حداقل ما هم در راه قرآن تلاش کنیم و خانه های خود را با تلاوت این کتاب آسمانی نورانی سازیم، استانی که معروف به غیرت دینی و مذهبی است آثار و ویژگی آن اهتمام به قرآن و پیاده کردن احکام در جامعه است./854/202/ب2

ارسال نظرات