۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۴۴۲۰۶
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم:

مؤسسات فرهنگی ذیل قرارگاه نمازجمعه جمع شوند

حجت الاسلام ولدان با بیان این که نماز جمعه یک قرارگاه مهم فرهنگی است، گفت: در یک هجمه فرهنگی و اعتقادی و مذهبی قرار گرفته ایم و باید تمام قوای خود را در جبهه خودی جمع کنیم؛ بنابراین تمام مراکز و مؤسسات فرهنگی باید پای کار بیایند و ذیل قرارگاه نمازجمعه جمع شوند.
حجت الاسلام ولدان

حجت الاسلام ولدان، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که بعد از گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی نماز جمعه بدون یک جمعه تعطیلی برگزار شده است، ابراز داشت: نماز جمعه به عنوان پشتوانه نظام و صندوق ذخیره معنوی همواره توانسته است مردم را در صحنه نگه دارد.

وی با بیان این که مردم با حضورشان در نماز جمعه به عدالت، بصیرت و میثاق با ولایت تمسک پیدا می کنند، ابراز داشت: وقتی مردم به یک امام عادل اقتدا می کنند و به صحبتهای او برای بصیرت افزایی و کسب طهارت معنوی گوش می دهند و با حضور خود اعلام آمادگی برای میثاق هفتگی با صاحب اصلی نماز جمعه که امام زمان(عج) هستند می کنند ایجاد تزاید هفتگی برای آنها می کند.

حجت الاسلام ولدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیداری که با ائمه جمعه کشور داشتند که نماز جمعه را یکی از قرارگاه های مهم نظام دانستند، گفت: طبیعتا وقتی نگاه قرار گاهی بر نماز جمعه حاکم شود آن چیزی که مهم است چگونگی رفتار ما در این قرارگاه است.

وی با بیان اینکه در یک جنگ نظامی قرارگاه جبهه خودی محل جمع بندی و هم پوشانی تمام قوا است، ابراز داشت: ما الان در یک هجمه فرهنگی و اعتقادی و مذهبی قرار گرفته ایم و باید تمام قوای خود را در جبهه خودی جمع کنیم و تمام مراکز و مؤسسات فرهنگی باید پای کار بیایند و ذیل قرارگاه نمازجمعه جمع شوند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است، خاطرنشان کرد: قلب در بدن جایگاه ویژه ای دارد و تمام جریانات خون در بدن به قلب منتهی می شود و خون سر تا پای بدن از قلب پمپ می شود و اگر ما مصلای نماز جمعه را مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی شهر بدانیم تمام مؤسسات و گروه های فرهنگی باید از ستاد نماز جمعه هدایت شوند  و باید هر هفته از این مرکز دستورالعمل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مباحث فرهنگی، مذهبی و اعتقادی ترویج شود.

وی به سرانه پایین کتاب خوانی در کشور و دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع اشاره کرد و افزود: نماز جمعه که قلب فرهنگی شهر است اگر درست بشود به قلب رهبرمان فشار نمی آید و ما اگر فرهنگ کتابخوانی را از نماز جمعه شروع کنیم و در جامعه ترویج کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

حجت الاسلام ولدان اظهار داشت: هر حرکت صحیحی که بخواهیم در جامعه اتفاق بیفتد مانند این که آمار طلاق کم شود و بحث تزاید نسل ترویج شود و ناهنجاری ها پیشگیری شود باید از نماز جمعه شروع شود.

وی به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «قلب فرهنگی شهر» به وسیله شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم اشاره کرد و گفت: این جشنواره از 5 مرداد 95 شروع و تا 5 آبان 95 ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می تواند در محورها و موضوعات بررسی ابعاد و جایگاه نماز جمعه در زندگی اجتماعی و اخلاق شهروندی، عوامل و شیوه های تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه، اثرات فرهنگ ساز نماز جمعه در جامعه، نگاه هنرمندان به تجلی جایگاه نماز جمعه، نقش نماز جمعه در ایجاد وحدت اسلامی و نماز جمعه و دفاع مقدس مقالات خود را به دبیر خانه مجازی به آدرس www.ejna.ir ارسال کنند.

رییس شورای سیاست گذای ائمه جمعه استان قم افزود: علاقه مندان می توانند آثار خودر ا در قالب های فیلم کوتاه و مستند، شعر و جملات ادبی، نقاشی و طراحی، خاطره و رمان، پویانمایی و عکس بریا شرکت در این جشنواره ارسال کنند و اختتامیه این جشنواره در تاریخ 5 دی 95 برگزار خواهد شد و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد./843/ت302/ی

ارسال نظرات