۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۴۳۹۸۶
آیت الله علما:

حرکت امام رضا زمینه های رشد فکری و اخلاقی جامعه را ایجاد کرد

آیت الله علما در جمع کارکنان استانداری کرمانشاه با اشاره به آثار و برکات قیام امام رضا، گفت: حرکت امام رضا زمینه های رشد فکری و اخلاقی مردم را ایجاد کرد و آگاهی و شریعت الهی را به جامعه عرضه کرد.
آیت الله علما 1 آیت الله علما 2 آیت الله علما3 آیت الله علما4 آیت الله علما5

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: امام رضا(ع) به مذهب و یا قشر خاصی تعلق ندارد، بلکه فضائل اخلاقی این امام رئوف او را جهانی کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: سیره و روش انبیاء الهی به انسانها ارزش و اعتبار می بخشد و دنیا را با سرچشمه علم و اخلاق خود مملو از برکات و فضائل می کنند.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه مأمون عباسی خود اهل علم و فضل بود، بیان داشت: مأمون عباسی اطلاعات بسیاری در زمینه های تاریخ و دانش داشت به همین جهت امام رضا(ع) را به مذاکره و مباحثه با دانشمندان قدر آن دوران دعوت می کرد.
وی در ادامه افزود: هدف مأمون عباسی از دعوت امام رضا(ع) در مباحثات و مناظرات، تضعیف و خوار کردن این امام رئوف بود اما ناخواسته شریعت الهی را نشر می داد زیرا حضرت ثامن الحجج(ع) با تبحر و اتصال به سرچشمه الهی دین اسلام را نسبت به ادیان ساختگی آن دوران با عظمت و والا معرفی می کرد.
آیت الله علما بیانات امام رضا(ع) را سرمایه ای بزرگ برای جهان اسلام دانست و مطرح کرد: حرکت امام رضا(ع) زمینه های رشد فکری و اخلاقی مردم را ایجاد کرده و آگاهی و شریعت الهی را به جامعه عرضه کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود به تأمل و تفکر نسبت به گذران عمر اشاره کرد و گفت: عمر و زندگی اگر به مکتب اهل بیت(ع) گره خورده شود سعادتمندی و کمال را به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: محاسبه نفس و مراقبت از اعمال باید با ارتباط منسجم با خداوند صورت پذیرد تا انسان در قیامت از روسیاهی و شرمندگی نزد انبیاء الهی در امان بماند.
امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: دنیا همانند کتاب قطور و عتیقی است، از این رو باید همواره از شیاطین و وسوسه های دنیا خوف داشت و با اتصال افکار و اعمال خود به آثار و رهنمودهای الهی ائمه معصومین علیهم السلام خود را از عذاب و آتش جهنم محفوظ داشت.
آیت الله علما در پایان تأکید کرد: اهل بیت(ع) سرمایه های گرانقدر و بی همتایی هستند که برکات و فضائل آن ها گسترده است و مانند و همتایی ندارند، از این رو باید از این برکات و سفره پربرکت الهی نهایت استفاده را برد./857
/202/ب2

ارسال نظرات