۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۳۸۰۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

تقویت جبهه مقاومت در منطقه تنها راه محو رژیم صهیونیستی است

استاد حوزه علمیه مازندران نظام مقدس جمهوری اسلامی را پرچم دار جبهه مقاومت در منطقه دانست و گفت: تقویت جبهه مقاومت در منطقه تنها راه محو و نابودی رژیم صهیونیستی است.
رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام محمد جوادی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت روز مقاومت اسلامی در این شهرستان برگزار شد، گفت: جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان برعلیه رژیم اسرائیل یکی از مهم‌ترین و مهلک ترین ضرباتی بود که رژیم غاصب صهیونیستی از رزمندگان مقاومت دریافت کرد.

وی با بررسی سیر مبارزاتی جهان عرب علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جوامع عرب در طول قرن بیستم شاهد بزرگترین سرقت تاریخ بشریت، غصب سرزمین فلسطین بوده اند، این اقدام رژیم صهیونیستی با همراهی قدرتهای بزرگ جهانی همراه بوده اما در میان جوامع دیگر واکنش های فراوانی را برانگیخته است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: جهان عرب نتوانست تجاوز به یک کشور عربی را تحمل کند و در طول سالهای پس از تشکیل رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا به براداران فلسطینی خود در راه آزادسازی قدس شریف کمک کند پس با بسیج همه امکانات در این راستا قدم برداشتند و شروع به ایجاد جنگ‌هایی با دشمن صهیونیستی کردند.

حجت الاسلام جوادی با بیان این‌که سال ۱۹۴۸ قیومیت بریتانیا بر فلسطین پایان یافت، خاطرنشان کرد: در نخستین روزی که قبومیت انگلستان بر فلسطین برداشته شد،  رژیم اشغالگر قدس به طور  رسمی اعلام موجودیت کرد و درست فردای آن روز، ارتش‌های کشورهای عربی و گروه زیادی از چریک های داوطلب عرب به محدوده کشور تازه تأسیس اسرائیل حمله کردند و جنگی سر گرفت که پایان آنبه شکست عرب ها و استقلال رژیم صهینیستی صورت گرفت.

وی با اشاره به جنگ معروف یوم کیپور گفت: هدف عمده در این جنگ برای کشورهای عربی آزاد سازی صحرای سینا، کانال سوئز و به ویژه بلندی‌های جولان بود و هرچند در ابتدا کشورهای عربی موفقیتهای نسبی در بازپس گیری سرزمینهای از دست داده خود را به دست آورده بودند اما با پذیرش آتش بس موقت و شکستن آن از سوی رژیم صهیونیستی، این رژیم مجدداً موفق شد سرزمین های تصرف شده در سال را از کشورهای عربی باز پس گیرد و حتی در بلندیهای جولان سوریه سرزمینهای بیشتری را تصرف کند.

حجت الاسلام جوادی با بیان جزئیات قرارداد کمپ دیوید اظهار داشت: مصر نخستين کشور عربى بود که‌ از‌ طريق‌ قرارداد کمپ ديويد، صحراى سينا را از اشغال اسراييلىها خارج ساخت و سوريه‌ آخرين‌ کشور خط مقدم جبهه در برابر اسراييل است که همچنان براى آزادسازى سرزمينهاى خود از‌ اشغال‌ اين‌ رژيم تلاش می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حزب الله لبنان جریانی شیعی و برگرفته از انقلاب اسلامی ایران، باری دیگر  و پس از شش سال در سال 2006 یک تنه در مصاف با رژیم صهیونیستی برخواست، و به موفقیت دیگری رسید، در این سال رژیم اسرائیل به گمان اینکه این بار هم به مانند جنگهای گذشته پیروز میدان خواهد بود دست به تجاوز گسترده به خاک لبنان زد و به سد فولادین حزب الله لبنان برخورد کرد.

وی با بیان این‌که نیروهای مقاومت با تجربه جنگهای گذشته و با تکیه به روش های نوین و غیرقابل پیش بینی موفق به زمینگیر شدن اسرائیل شدند، گفت: استفاده از موشکهای میان برد و موشک باران سرزمینهای اشغالی اتفاقی تازه بود که نخستین بار برای ساکنان شهرک نشین به وجود آمد و موجب نگرانیهای شدید این ساکنان شد و امنیت شهرها را زیر سؤال برد حملات موشکی به سرزمین اشغالی به حدی مهلک بود که تا به امروز روش جنگ در بین اسرائیلیها مورد مناقشه قرار گرفته و باعث تغییرات گسترده‌ای در ارتش اسرائیل شده است.

حجت جوادی استفاده حزب‌الله لبنان از اصول جنگ روانی و و عده‌های صادق رهبران حزب الله به ویژه ایت الله سید حسن نصرالله به مردم را موجب اختلال روانی  رژیم صهیونیستی دانست و گفت: شهرک نشینان این رژیم به گفته های سید حسن نصرالله اعتماد بیشتری نسبت به مواضع رهبران صهیونیست پیدا کنند و این بدین معنا است که حزب الله و جبهه مقاومت همیشه حامی حق است و مبارزه با استکبار ادامه دارد.

وی با بیان این‌که جنگ ۳۳ روزه با سایر جنگها برای رژیم صهیونیستی تفاوت داشت، اظهار داشت: این جنگ نقاط ضربه پذیر و ضعف درونی این رژیم را آشکار کرد و برخورد کردن با سد محکم حزب الله لبنان و نیروهای شهادت طلب آن بار دیگر به اعراب نشان داد که تنها راه مقابله جدی با رژیم صهیونیستی و آزاد سازی قدس شریف، مقاومت همراه با اعتقاد کامل است که حزب الله از آن برخوردار است نه مذاکرات صلح که باعث گستاخ تر شدن بیشتر این رژیم می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که جنگ 33 روزه علت ترس همیشگی رژیم اشغالگر از حزب الله و جبهه مقاومت است، گفت: حزب الله لبنان در عمل بطلان  نظریه شکست ناپذیری اسرائیل را ثابت کرد و به عنوان مهم‌ترین نیرو در میان اعراب توانست نه تنها اسرائیل را شکست دهد، بلکه به عنوان مهم‌ترین قدرت منطقه ای که توان مقابله با آن را دارد بنیان های این رژیم را به لرزه در آورده و زنگ خطر برای نابودی این رژیم را به صدا در آورد.

حجت الاسلام جوادی با بیان این حزب الله برای آینده نیز برنامه‌ریزی‌های گسترده ای انجام داده است، گفت: حزب الله اگر مجدداً مورد هجوم رژیم صهیونیستی قرار بگیرد، به یقین توان مقابله و پشیمان کردن این رژیم از ایجاد جنگی جدید را دارد و باید حزب الله لبنان را موفق ترین گروه عرب در مورد مقابله با رژیم اسرائیل دانست که  توان مهار کردن و شکست دادن این رژیم را داراست و مایه فخر و مباهات اعراب در مقابل رژیم اسرائیل است.

وی با تاکید بر این که طبع تاریخ و زمان روزگاه همین است، ادامه داد: باید زمان بگذرد تا دنیا ماهیت خبیث صهیونیستها را بشناسد و درک کنند که چه جنایت هایی را مرتکب شده اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره)، بیان داشت: حقوق بشر جز با دین باوری محقق نمی شود و در سایه دین حقوق انسانیت تامین می شود.

حجت الاسلام جوادی با بیان این که رژیم صهیونیستی امروز در برابر مقاومت مردم فلسطین زمین گیر شده است، افزود: رژیم صهیونیستی که مدعی بود یکی از قوی ترین ارتش های دنیا را در اختیار دارد در برابر نیروهای مقاومت حرفی برای گفتن ندارند.

وی با بیان این که ایادی استکبار جهانی بهترین راه و شیوه را در این دیدند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند بدون آن که ریالی هزینه کرده و یا کشته ای بدهند، گفت: این ایادی استکباری با این طرز تفکر گروه های تکفیرالقاعده، طالبان، داعش و ده ها گروه وهابی و تروریستی را با نام مجاهد مسلمان پدید آوردند  که همگان باید مراقب باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امت اسلامی باید دستان شیطانی دشمنان را از سرزمین های اسلامی قطع کنند، افزود: وحدت و برادری تنها را پیروزی مسلمانان جهان در برابر کفر و ظلم بیگانگان است.

حجت الاسلام جوادی با اشاره به این که دشمنان شیعه و سنی نمی شناسند، بیان داشت: حمایت از گروه های تکفیری و سلفی از سوی دشمنان اسلام ناب با هدف خدشه دار کردن وحدت میان امت اسلامی دنبال می شود که مسلمانان باید هوشیار باشند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

استاد حوزه علمیه مازندرانبا بیان این که حمایت ایران از جریان مقاومت در منطقه یک حمایت اعتقادی و در مسیر صیانت از اقتدار و امنیت کشورمان است، گفت: اگر امروز نسبت به تحولات منطقه بی تفاوت باشیم، دشمنان دامنه ناامنی را به مرزهای کشورمان می‌کشانند./202/950/ب1

ارسال نظرات