۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۴۳۷۶۲
دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه:

امامزادگان محور وحدت و همدلی جامعه و مردم هستند

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علميه قم گفت: امامزادگان همواره همانند محور وحدت و همدلی جامعه و مردم بوده‌اند و تأثير بالاي آن‌ها بر بخش‌هاي مختلف جامعه مشهود است.
امامزاده اوسط

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه حجت محمد بهرامی اظهار كرد: امامزادگان و بقاع متبركه در هدایت معنوی و اخلاقی مردم نقش مؤثري دارند.

 

وي با بيان اينكه ارتباط مردم ایران با امامزاد‌گان ارتباطی روحی و معنوی است،‌ افزود:ارتباط روحي و معنوي مردم با امامزادگان(ع) منجر به رشد و تعالی مردم مي‌شود و اگر با برنامه‌‌ريزي درست از اين فرصت استفاده شود منجر به رشد فرهنگي و اخلاقي چشمگير در جامعه خواهد شد.

 

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علميه قم،‌ادامه داد: امامزاده‌گان همواره همانند محور وحدت و همدلی جامعه و مردم بوده‌اند و تأثير بالاي آن‌ها بر بخش‌هاي مختلف جامعه مشهود است.

 

بهرامی اضافه كرد: امامزادگان تنها بدلیل نسبت‌شان با ائمه اطهار(ع) احترام نمی‌شوند، بلکه معنویات، صفات برجسته و کرامات این بزرگواران، دلیل اصلی این ارادت است و این ویژگی‌ها، الگوی مردم در معنویت و اخلاقشان قرار گرفته است.

 

وي افزود: اماکن و بقاع متبركه را بايد به عنوان ظرفیت و فرصت دید؛ بر اساس آموزه‌هاي اسلامي بايد برای زیرساخت‌هاي فرهنگی نظير مساجد و ساير بقاع متبركه اهمیت قائل شد و از فرصت مکانی و حضور مردم در اماکن و بقاع متبركه به نفع جامعه اسلامي بهره برداري معنوي كرد.

 

دبیر مجمع اسلام ناب طلاب حوزه علميه قم با اشاره به جاذبه‌هاي معماري اماكن و بقاع متبركه در سطح استان،گفت:جاذبه گردشگري مساجد هم موردي است كه بايد مورد توجه و رسيدگي مسؤولان قرار بگيرد؛ بسیاری از بقاع متبرکه ما از نظر معماری و هنر، در جایگاهی والا، فاخر و ارزشمند قرار دارند كه این ظرفیتی برای جذب و گردشگری مذهبی است؛ این مؤلفه‌ها باید ثبت و به آنها توجه شود.

 

بهرامی عنوان كرد: در بازسازی‌ بقاع متبركه بايد به مؤلفه‌های معماری اسلامی توجه شود.

 

وي بهره‌مندي از ظرفیت علاقه، ارتباط و حضور مردم در امامزاده‌ها را ضروري دانست و گفت:استفاده‌ از حضور گسترده مردم در امامزاده‌هادر راستاي نشر ودعوت به آموزه‌های ناب اسلامی، سبک زندگی مؤمنانه وترویج فرهنگ، سیره و اندیشه ائمه‌معصومين(ع)، امامزاده‌ها و اولیاء الهی از مهم‌ترين كار‌هايي است كه نهاد‌‌هاي مربوطه از جمله اداره اوقاف و امور خيريه بايد انجام دهد..

 

وي در بخش پاياني سخنانش عنوان كرد:سازمان اوقاف و امور خيريه بايد تلاش كند سبک زندگی و اندیشه امامزادگان را در كتب تارخي و معتبر،بيابد و در بين مردم منتشر كند چون بازگو كردن سرنوشت زندگي و تاريخي، سبک زندگی و اندیشه امامزادگان يكي از ظرفيت‌هاي امامزادگان در راستاي توسعه سبك زندگي اسلامي است و اگر احیاء شود به يقين موجب ترویج و تثبیت بیش از پیش موقعیت بقاع متبرکه خواهد شد./1325/د102/ی

ارسال نظرات