۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۴۳۶۶۷
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

برجام، فتح الفتوحی بی ثمر یا توطئه‌ای دیگر از سوی آمریکاییها

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری از افراد درباره انعقاد قرارداد برجام بزرگنمایی و از آن به عنوان فتح الفتوح یاد کردند اما امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که این قرارداد نه تنها ثمری نداشت بلکه سبب شد بسیاری از دستاوردهای دانشمندان ما نیز از بین برود.
برجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اصغر قائمی پیش از ظهر امروز در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره شهرضا در جمع مردم این شهرستان، عنوان کرد: ولایت فقیه استمرار ولایت انبیاء و اوصیاء الهی است، تبعیت از ولایت فقیه در عصر غیبت به منزله تبعیت از امام معصوم در زمان حیاتش است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها درباره مذاکرات هسته‌ای بر بدعهدی آمریکا و پیمان شکنی او تأکید کردند؛ ایشان با صراحت فرمودند که به مذاکرات خوش‌بین نیستند، امروز پس از گذشت حدود یک سال از انعقاد برجام و پس از گذشت حدود شش ماه از اجرای آن همه مشاهده کردند که آنچه که برخی افراد از آن به عنوان فتح الفتوح یاد کردند نه تنها برای ما ثمری نداشت بلکه باعث شد بسیاری از دستاوردهای دانشمندان ما نیز از بین برود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: عده‌ای از افراد در دوران اصلاحات شعار لزوم دسترسی مردم به اطلاعات را سر دادند اما امروز همان افراد درباره دستاوردهای برجام و مسأله‌ هسته‌ای سکوت کرده و هیچ‌گونه اطلاعاتی ارائه نمی‌کنند؛ اگر مسأله‌ای به عنوان یک ضرورت مطرح است در همه دوران باید به عنوان یک ضرورت به آن توجه شود.

حجت الاسلام قائمی عنوان کرد: امروز همه ما مشاهده می‌کنیم که تبلیغات گسترده‌ای که درباره فرپاشی دیوار تحریم‌ها انجام شد بیهوده بود، برخی افراد بیهوده به آمریکا و وعده‌های آن امید بستند؛ رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند خلق و خوی آمریکا با زورگویی و استکبار عجین شده، این کشور آنچه را که باید از ما بگیرد می‌گیرد اما آنچه که باید در عوض آن پس دهد، پس نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: عده‌ای از افراد مدعی هستند که برجام عزت ملی ما را احیا کرد، امروز باید به این افراد بگوییم آیا مصادره اموال ایران در آمریکا، تراشیدن سر 9 معلم ایرانی در امارات، تجاوز به دو ایرانی در فرودگاه جده و برخورد توهین آمیز دولت عربستان با مقامات ایران پس از واقعه منا جزء عزت ملی ایران است؟

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: تنها ثمرات برجام برای کشور ما خروج 9 هزار و 700 تن از 10 هزار و 700 تن اوانیوم غنی شده‌ای بود که طی 10 سال با تلاش دانشمندان کشورمان به دست آمده بود؛ برجام سبب شد قلب رأکتور آب سنگین اراک با بتون پر شود و 12 هزار سانتریفیوژ ما از رده خارج شود؛ اکنون پس از شش ماه از آغاز اجرای اصول برجام مشاده می‌کنیم که دیوار تحریم‌های ضدایرانی ضخیم‌تر شده است.

حجت الاسلام قائمی گفت: یکی از ثمرات برجام آن بود که کشورهای حقیر منطقه و جهان که روزگاری جرأت ایراد سخن در برابر جمهوری اسلامی ایران را نداشتند با کمال وقاحت اعلام می‌کنند که روابط سیاسی خود را با ما قطع کرده‌اند، همه این‌ها ثمرات لبخند زدن به آقای کری و پیاده روی با سران آمریکا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از عدم شفاف سازی درباره رسیدگی به پرونده دریافت‌کنندگان حقوق‌های کلان، عنوان کرد: در زمانی که عده‌ای از مردم صورت خود را با سیلی سرخ کرده‌اند عده‌ای حرام‌خوار حقوق‌های چند ده میلیونی دریافت می‌کنند اما تاکنون هیچ برخورد قاطعی با این افراد نشده است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یکی از مسؤولان دولت برخی از دریافت کنندگان حقوق‌های کلان را ذخیره نظان دانسته است اما همه باید بدانند که فردی که وام‌های کلان یک درصدی و حقوق‌های کلان می‌گیرد، ذخیره نظام نیست.

حجت الاسلام قائمی تأکید کرد: مردم همواره در طول دوران 38 سال پس از پیروزی انقلاب در صحنه حاضر بوده و وقایع را دنبال کرده‌اند، نمی‌توان چیزی را از مردم پنهان کرد، مردم به خوبی می‌دانند که رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال جاری تاکنون بارها بر لزوم انقلابی بودن و انقلابی ماندن مردم و مسؤولان تأکید کرده و از نقض عهده آمریکا خبر داده بودند؛ مسؤولان بهتر است به جای هر کار دیگری بیشتر به سخنان رهبر انقلاب گوش فرا دهند نه اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب سخنی را بیان فرمودند بلافاصله سخنی بر خلاف آن مطرح کنند.

وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب بارها درباره وضعیت معیشتی مردم ابراز نگرانی کرده و از دولت خواسته‌اند در این باره اقدامی انجام دهد، اکنون مسؤولان به مردم پاسخ دهند که چه اقدام مؤثری درباره اقتصاد مقاومتی انجام داده‌اند که ثمره‌ آن در معیشت و زندگی آنان قابل مشاهده باشد./868/202/ب2

ارسال نظرات