۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۴۳۵۸۴
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

اعتماد کنندگان به دشمن اهل نفاق هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت مکتب اهل بیت(ع)، گفت: از مکتب اهل بیت(ع) یاد می‌گیریم که جبهه بین حق و باطل اگر از سوی کسانی که ظاهراً در جبهه حق هستند شکسته شود، اعتماد کنندگان به دشمن اهل نفاق هستند و از زمره منافقان به حساب می‌آیند و این مهم صریح آیه قرآن است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک میلاد ثامن الحجج، حضرت امام رضا(ع)، گفت: امام رضا(ع) با عمل خود تا ابد به پیروانشان آموخت که چگونه باید در هر شرایطی از جبهه بندی حق و باطل دفاع کرد و این دو هیچگاه به هم آمیخته نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: امام رضا(ع) به ما آموختند که جبهه باطل همواره در مقابل جبهه حق قرار دارد و اگر کار به جایی رسید که امام را وادار کردند هجرت کند و ظاهراً در دستگاه بنی عباس قرار بگیرد، در آن دستگاه هم از جبهه بندی حق و باطل پاسداری کرد.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: امام رضا(ع) به ما فهماند که کار دشمنان شکست عهد و پیمان است و چقدر ما امروز به این معنا نیازمندیم و چقدر آدم‌هایی که به پابوسی امام می‌روند اما به این معنا و سیره امام رضا(ع) توجه نمی‌کنند که دشمنان ما هیچگاه قابل اعتماد نیستند و اعتماد به آن‌ها خسارت‌های جبران ناپذیری را به مسلمانان تحمیل خواهد کرد.

آموخته های امام رضا(ع) در رابطه با دشمن به مسلمانان

وی بیان کرد: همان گونه که موسی با فرعون جنگید، ابراهیم با نمرود و بت پرستان به مبارزه و ستیز برخاست و همه پیغمبران در طول تاریخ در مقابل باطل مبارزه کردند، امام رضا(ع) به همه نشان دادند که دشمن، همان دشمن است و نباید او را به جای دوست گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: در ماجرای برجام اعتماد به دشمن به شخصیت‌های ما، تکنولوژی، صنعت و اقتصاد ما خسارت وارد کرد و باید با پیروی از مکتب و سیره امام رضا(ع) بیاموزیم که دشمن هیچگاه قابل اعتماد نیست و نباید به آن تکیه و وعده او را باور کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: خداوند فرموده حتی اگر عهد و پیمان‌ها را با دشمنان محکم کنید، آن‌ها به وعده‌های خود پایبند نخواهند بود و امام رضا(ع) هیچگاه به دشمنان اعتماد نکرد و این موضوع را به پیروان خود هم آموختند.

اعتماد کنندگان به دشمن اهل نفاق هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت مکتب اهل بیت(ع)، افزود: از مکتب اهل بیت(ع) یاد می‌گیریم که جبهه بین حق و باطل اگر از سوی کسانی که ظاهراً در جبهه حق هستند شکسته شود، اعتماد کنندگان به دشمن اهل نفاق هستند و از زمره منافقان به حساب می‌آیند و این مهم صریح آیه قرآن است.

وی عنوان کرد: خداوند به آنهایی که به منافقان اعتماد می‌کنند و رفیق و دوستشان به حساب می‌آورند، می‌فرماید، آیا عزت را در تشکیلات دشمنان دنبال می‌کنید و به جای اینکه به مؤمنان امید داشته باشید و عزت را از خدا بخواهید به سوی آن‌ها می‌روید، این مسیر را هر که برود اشتباه است و باید از آن روی برگردانده و بداند که دشمنان هیچ گاه عزت ما را نمی‌خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه خداوند بشارت می‌دهد که عذاب دردناک در انتظار منافقان است، یادآور شد: منافقان کسانی هستند که ظاهراً در میان مؤمنان هستند اما به دشمن لبخند زده و به آن‌ها اعتماد می‌کنند و به دشمن تمایل دارند و به آن‌ها روی خوش نشان می‌دهند.

وی در ادامه به مقاوت 33 روزه و ثمرات آن اشاره و اظهار کرد: حزب‌الله برای نخستین بار در تاریخ شکست را به صهیونیست‌ها و طعم پیروزی را به اسلام و مستضعفان چشاند و آن روز به نام مقاومت اسلامی نام گرفت.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اولین میوه و ثمره شجره طیبه انقلاب اسلامی خودش را در جنگ 33 روزه نشان داد، تصریح کرد: وعده الهی در این مقاومت مقدس محقق شد و باید از 22 بهمن، مقاومت 33 روزه، مقاومت مردم فلسطین و غزه و یمن بیاموزیم که اگر خدا اراده کند که مظلومان و مسلمانان را کمک کند، هیچ کسی نمی‌تواند آنها را شکست دهد.

وی بیان کرد: هیچ کسی باور نمی‌کرد که حزب‌الله با همه محدودیت‌ها و حمایت‌هایی که غرب و آمریکا از صهیونیست‌ها انجام می‌دادند، پیروز این مبارزه باشد اما همه دیدند که آنها و آمریکایی‌ها ملتمسانه از حزب‌الله می‌خواستند تا آتش بس را بپذیرد.

خطیب جمعه استان قزوین خاطرنشان کرد: نخستین محموله صدور انقلاب اسلامی را در جنگ 33 روزه مشاهده کردیم و سپس این موضوع در غزه و فلسطین، یمن، بحرین، عراق و سوریه اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: یقین بدانیم که این مقاومت شکستی نیست و هر روز گسترده‌تر و محکم‌تر می‌شود و تا زمانی که بساط ظلم برچیده شود و ظهور منجی عالم بشریت محقق شود، ادامه خواهد داشت.

مقاومت 33 روزه مصداق کلام الهی

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به نکته دیگری از مقاومت 33 روزه اشاره کرد و افزود: این مقاومت مصداق کلام الهی بود که سست‌ترین خانه‌ها، خانه‌های عنکبوتی است و خانه‌ای که رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها برای خود درست کرده‌اند با مشت آهنین قهر الهی فرو خواهد ریخت و صاحبان آن را در دام خودشان گرفتار خواهد کرد.

فرهنگ ایثار و شهادت یک وحدت توحیدی است

وی در ادامه به سالروز آزادی آزادگان هم اشاره کرد و آنرا به آزادگان و خانواده‌های آن‌ها تبریک گفت و اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، حریت و آزادگی سرمایه‌هایی هستند که می‌تواند مقاومت اسلامی را پیش برده و کشورها را در یک وحدت توحیدی به یکدیگر بپیوندد.

امام جمعه قزوین به حقوق‌های نجومی و سوء استفاده برخی از موقعیت شغلی‌ شان اشاره و تأکید کرد: برخی ها گمان می‌کنند تا موقعیتی پیدا کردند باید از آن سوء استفاده کرده و همه اقوام و فامیل خود را صاحب شغل و موقعیت کرده و آن را در بین فامیل و بستگان تقسیم کنند و معنای حقیقی آن خیانت است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه افزود: باید کسانی که صاحب موقعیت می‌شوند آنقدر بزرگ و فهیم باشند که حق همه را در نظر بگیرند و همه بیکاران جامعه را مانند فرزندان خود ببینند و از موقعیت خود به نفع خانواده‌هایشان سوء استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: امانت‌ها را به ما نداده‌اند که کیسه‌ های دنیایی‌مان را پر کنیم بلکه باید خادم مردم باشیم و اگر کسی خیانت کند قانون باید با آن‌ها به صورت دقیق برخورد کند و مردم انتظار چنین اقدامی را دارند.

باید در قصه قانون‌خواری مسؤولان حق مردم را در نظر گرفته و مراحل اجرای قانون مؤثر و نتیجه بخش باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: باید در قصه قانون‌خواری، مسؤولان با دقت در پی اجرای قانون باشند و حق مردم را در نظر گرفته و همه مراحل اجرای قانون را به گونه‌ای اجرا کنند که مؤثر و نتیجه بخش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: برخی‌ها کسانی را که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند را مظلوم خطاب می‌کنند در حالی که آن‌ها ماهیانه ده‌ها میلیون از مال مردم را به غارت می‌برند.

وی در ادامه افزود: ما انتظار داریم دولت محترم خیلی جدی، صریح، روشن و بدون رودربایستی هر کسی در هر مقامی که تخلف فاحش کرده، حقوق نجومی گرفته و دست به غارت بیت‌المال زده است را به مجازات رسانده و بیت المال را بازگرداند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: برخی‌ها در قصه قانون‌خواری برخوردهای بچگانه دارند، ما موضوع را کاملاً دیده‌ایم و حرف برای گفتن داریم اما یک جوری حرف زده‌اند، گویا هر کسی زودتر بیاید پیش ما حرفی را انتقال دهد ما فوراً پشت بلندگو می‌گوییم، این توهین است و شاید آنهایی که اینگونه حرف می‌زنند خودشان مبتلای به این بیماری هستند و فکر می‌کنند اگر کسی زودتر در جایی حرف بزند حرفشان برنده می‌شود و خیال می‌کنند که در خطبه‌های نماز جمعه هم می‌توان اینگونه حرف زد.

اخطار امام جمعه استان قزوین به متخلفان حقوق‌های میلیونی در استان

وی در پایان گفت: ما خیلی از حرف‌ها را می شنویم و کم آن را پشت بلندگو می‌گوییم و آن چیزی‌هایی را که می‌گوییم جوانبش دیده شده است و آنهایی که سوء استفاده کردند خیالشان را راحت نکنند و به جای بهانه تراشی‌ها و حرف‌های کودکانه و بی‌ربط، ماجرا را از ریشه اصلاح کنند و تأکید کرده‌ام که اگر اصلاح نکنند بیشتر ضرر خواهند دید./853/201/ب2

ارسال نظرات