۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۴۳۵۳۲
حجت الاسلام نقوی تشریح کرد؛

حوزه های علمیه؛ مرور علم یا تولید علم

حجت الاسلام نقوی گفت: متأسفانه در زمینه مدیریت زمانی برای طلاب هیچ اتفاقی صورت نگرفته است و مدیران حوزه باید برای زمان طلاب برنامه ریزی کرده و دروس را مفید و کوتاه کنند.
نقوی

حجت الاسلام ناصر نقوی، مسؤول مؤسسه تبلیغی سراج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اولویت های حوزه های علمیه در مسیر تحول، اظهار داشت: نخستین اولویت مدیر حوزه های علمیه عمر طلاب باید باشد.

وی افزود: برخی از طلاب در نیمه راه به دلیل طولانی بودن مسیر ناامید می شوند و این در حالی است که بسیاری از طلاب استعداد مرجعیت را ندارند و پیمودن مسیر مرجعیت و اجتهاد برای آنها سودمند نیست.

حجت الاسلام نقوی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه در زمینه مدیریت زمانی برای طلاب هیچ اتفاقی صورت نگرفته است و مدیران حوزه باید برای زمان طلاب برنامه ریزی کرده و دروس را مفید و کوتاه کنند.

وی روزآمد کردن دروس حوزوی را امری مهم و ضروری دانست و ابراز داشت: به روزآوری دروس حوزوی بسیار مهم است و عدم مبادرت به این کار عواقب نگران کننده ای دارد.

مسؤول مؤسسه تبلیغی سراج همدان گفت: یکی از مشکلاتی که حوزه را رنج می دهد پراکندگی حوزه است و حوزه باید از پراکندگی میان مراکز تخصصی، مرکز خدمات و دیگر مراکز خلاص شود، چرا که پراکندگی اعمال سلیقه شخصی را به دنبال دارد که امری بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به اهمیت داشتن امنیت در این زمینه، افزود: هر کسی توانایی رساندن بار طلبگی را به انتها ندارد و بایستی در این مسیر تنوع و امنیت ایجاد شود.

حجت الاسلام نقوی یادآور شد: در حوزه باید استعدادشناسی به صورت جدی مطرح شود و همه به یک سو حرکت کنند چرا که جامعه از حوزه انتظارات متنوع دارند.

وی اظهار داشت: دروس تخصصی باید در مسیر استعدادشناسی طلاب ایجاد شود و باید دانست با رویه پیش رو؛ در حوزه تولید فکر اتفاق نمی افتد و مرور علم اتفاق می افتد و افرادی که این ساختار را بشکنند بسیار نادر هستند./979/302/ب2

ارسال نظرات