۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۴۴۳۴۶۴

دومین همایش سید العابدین در قم برگزار شد

دومین همایش سید العابدین(ع)، با حضور آیت الله صفایی بوشهری، مسؤولان استانی و شهری هرمزگان، مروجان و حافظان کتاب صحیفه سجادیه(س) در قم برگزار شد.
دومین همایش سید العابدین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگرای رسا، دومین همایش سید العابدین(ع)، عصر پنجشنبه با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، دکتر جادری استاندار هرمزگان، مسؤولان استانی و شهری هرمزگان، مروجان و حافظان کتاب صحیفه سجادیه(س) در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی به دومین همایش سید العابدین(ع) خوانده شد.

درادامه این جلسه دکتر جادری با بیان اینکه دشمنان از هر ابرازی برای مقابله با اسلام و نا امنی جهان اسلام استفاده می کنند، گفت: کشور دارای امنیت مناسب است و باید از این فرصت برای ترویج مکتب و معارف اهل بیت(ع) استفاده شود.

استاندار هرمزگان سیره امام سجاد(ع) الگوی مناسبی برای ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه دانست و عنوان داشت: یکی از افتخارات استان هرمزگان وجود حافظان قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در شهرها و روستاهای مختلف این استان است.

در بخش دیگر از این جلسه آیت الله صفایی بوشهری به بررسی سیره امام سجاد(ع) در ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه پرداخت و گفت: امام سید ساجدین(ع) معارف اسلامی را در جامعه گمراه آن روز احیا و تروج کرد و معارف اهل بیت را در زمینه مختلفی همچون رفتارهای اجتماعی، اخلاقی و سیاسی در قالب دعا بیان کرده بودند و هیچ زمامداری نمی توانست با دعا و مناجات به مبارزه و مخالفت بپردازد.

وی کتاب صحیفه سجادیه را شناسامه احیای اسلام ناب دانست و ابراز کرد: جامعه آن زمان یک اضطرار و بحران اجتماعی را سپری می کرد به گونه ای که امنیت در این جامعه کاهش یافته بود و هیچ زمانی مردم اطمینان به حفظ حریم خانواده خویش نداشتند؛ اما حضرت امام سجاد(ع) با ارائه دعا و مناجات آرامش و احساس امنیت را به مردم جامعه برگردانده بودند.

در بخش دیگر از این جلسه ماموستا سید حسین توانا، از عالمان اهل سنت هرمزگان درباره ویژگی امام سجاد(ع) گفت: مهترین ویژگی امام سجاد(ع) اخلاص در عمل و عبادت­های خویش بوده است و این ویژگی سبب ماندگاری ایشان در تاریخ شده است.

گفتنی است، تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم، تجلیل از مروجان و حافظان صیحفه سجادیه و همچنین رونمایی از دو کتاب با عناوین «دخیل واژه ها» و «سجاده خورشید»و امضای تفاهم‌نامه همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با موسسه قرآنی بیت‌النور در راستای تربیت ۵۰حافظ صحیفه سجادیه، از دیگر برنامه­ های این مراسم بوده است./998/ت303/ی

ارسال نظرات