۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۴۳۴۵۰
رییس کمیته امداد امام خمینی کشور مطرح کرد؛

ضرورت حفظ روحیه انقلابی و جهادی در کمک به نیازمندان

فتاح با بیان اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی جامعه ما ایجاب می‌کند نسبت به فقرا بی‌تفاوت نباشیم، گفت: حفظ روحیه انقلابی و جهادی در کمک به نیازمندان ضروری است.
سید پرویز فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در جریان سفر چند ساعته خود به شهرستان دامغان با امام جمعه این شهرستان، مدیر و کارکنان این نهاد و خانواده جمعی از مددجویان دیدار کرد و بر حفظ روحیه انقلابی و جهادی در کمک به نیازمندان تأکید کرد.

سید پرویز فتاح در این نشست که پیش از ظهر امروز در کانون فرهنگی خیر حاج اکبر تقوی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: روحیه جهادی و انقلابی در امدادگران و کارکنان خدوم کمیته امداد امام خمینی(ره) باید حفظ شود و این نهاد حمایتی در رسیدگی به افراد تحت پوشش خود و نیازمندان جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکند.

فتاح با بیان اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی جامعه ما ایجاب می‌کند نسبت به فقرا بی‌تفاوت نباشیم، خاطرنشان کرد: وضعیت موجود فقر، واقعیت تلخی است، چرا که رسیدگی به امور فقرا متن انقلاب امام ما بود و وظیفه امدادگری یک وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور امدادگری می‌تواند افتخاری الهی قلمداد شود، افزود: کمک به نیازمندان و ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد است، از این رو دستگیری از نیازمندان و کمک به همنوعان ‌خود علاوه بر وظیفه انسانی، رسالتی اخلاقی است که در دین مبین اسلام و سیره ائمه معصوم(ع) مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با تأکید بر ضرورت ارتقای روحیه امدادگری کارکنان این نهاد و مردم تا حد جلوه گری ایثارگری، تصریح کرد: امدادگران نباید خود را درگیر امور اداری کنند چون از هدف اصلی این نهاد که خدمت به محرومان و نیازمندان است غافل می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه دامغان نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم حفظ عزت و تکریم مددجویان تحت حمایت، ارزش خدمت در کمیته امداد را مقدس خواند و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با تأسیس کمیته امداد توانست فرهنگ دینی کمک به همنوع و نیازمندان را در جامعه ایجاد کند.

امام جمعه دامغان از کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از نهادهای مورد اعتماد مردم یاد کرد و افزود: امدادگران باید با کمک رسانی و ایجاد روحیه نشاط در میان اقشار ضعیف جامعه، روحیه خودباوری را در افراد نیازمند تقویت کنند و آنان را به سوی استقلال اقتصادی سوق دهند./977/202/ب2

ارسال نظرات