۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۴۳۴۴۵
آیت الله سجادی:

صیانت از مرزهای اعتقادی رسالت بزرگ روحانیت است

آیت الله سجادی صیانت از مرزهای اعتقادی را رسالت بزرگ روحانیت در طول تاریخ دانست و گفت: طلاب و روحانیان همواره با غیرت دینی در دفاع از مرزهای اعتقادی پیشگام بوده و به هیچ وجه از خط مستقیم ولایت انحراف پیدا نکردند.
روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، آیت‌الله سید اکبر سجادی، از علمای مازندران امروز در مراسم نکوداشت روحانی جوان حجت الاسلام معین الدین حضرتی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) مردم را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: مردم سه دسته هستند، دانشمند و دانشجو و خاشاک روی آب، اهل بیت عصمت و طهارت دانشمند هستند و شیعیان اهل بیت نیز دانشجو هستند و مردم دیگر خاشاک روی آب هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به مقام و منقبت علما و دانشمندان دین اظهار داشت: انسان در هر جایگاهی که باشد اگر دانشمندی را ببیند باید به او خدمت کند، چرا که طبق حدیثی از امام علی(ع)، حتی نگاه کردن به چهره عالم دین، در پیشگاه خداوند ازیک سال اعتکاف در کعبه برتر است.

آیت الله سجادی ادامه داد: امام على (ع) عالم بود، و علم به ارث برده مى‏شود و هرگز عالمى نمى ‏ميرد مگر اینکه پس از او کسى مانند او باقی بماند که به مثل او عالم باشد و خدا او را مورد عنایت خود قرار داده باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان وظیفه مهم روحانیان و طلاب گفت: روحانیان جوان و باسوادی همچون حجت الاسلام حضرتی همیشه با ولایت همراه هستند و این همراهی، همیشه برای دفاع از حریم ولایت و رهبری مفید بوده و هست و این جوانان با فعالیت خود مثمر ثمربوده و سبب اعتلای فرهنگ اسلامی می شوند.

آیت الله سجادی با اشاره به این‌که روحانیان نقشی بی بدیل در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی ایران داشته اند، گفت: برای اعتلای نام اسلام ناب محمدی(ص) بسیاری از روحانیان، خون خود را نثار کرده اند و تمثالهای مبارکشان بر کوچه و خیابانها و حوزه ها نقش بسته است.

استاد اخلاق حوزه علمیه، روحانيت را پاسداران محراب الهي دانست و ادامه داد: نقش روحانيت براي حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صيانت از آرمان گرايي و دين باوري مردم بي بديل و بي نظير بوده است.

وی با بيان اين که صبوري و قناعت انقلابي روحانيت روح قناعت، دين باوري، تواضع و افتادگي را به جامعه عمق بخشيده است، تصريح کرد: اين مسأله پشتوانه اي براي رهبري، مرجعيت شيعه و نهاد روحانيت در نظام اسلامي شده است.

آیت الله سجادی با اشاره به اين که امروز روحانيت دغدغه دينداري اين عصر را دارد، گفت: امروز ميراث داري امام راحل و عالمان ديني دغدغه اصلي و محوري روحانيت است.

استاد حوزه علمیه با بيان اين که روحانيت همواره در مسير رهبري گام برداشته است، افزود: امروز نيز روحانيت اصيل پيرو مکتب ولايت بوده و رهنمودهاي رهبري را سرلوحه فعاليتهاي خود قرار مي دهد.

وی با اشاره به این که روحانیت مشعل داران عرصه تبلیغ و فرهنگ هستند، بیان داشت: روحانیان به عنوان چهره های ماندگار بر دلهای محبوب مردم با نورافشانی دینی مشغول تبلیغ هستند.

آیت الله سجادی با بيان اين که صبوري و قناعت انقلابي روحانيت روح قناعت، دين باوري، تواضع و افتادگي را به جامعه عمق بخشيده است، تصريح کرد: اين مسأله پشتوانه اي براي رهبري، مرجعيت شيعه و نهاد روحانيت در نظام اسلامي شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود خود با اشاره به فعالیتهای علمی و عملی حجت الاسلام حسنی اظهار داشت: شخصیت ممتازایت الله حسنی مازندرانی سبب شده تا امثال حجت الاسلام حضرتی که از مقدمات تا خارج تا سایر علوم منطق فلسفه کلام قدیم فقه و اصول، عرفان و تفسیر را در محضر ایشان فراگرفته است با دعوت علمای قم به قم هجرت کند.

وی در ادامه با بیان برخی از ویژگیهای طلاب جوان امروزی افزود: غیرت دینی یکی از مصادیق طلاب و روحانیان جوان است که با غیرت دینی خود همیشه از مرزهای اعتقادی صيانت کرده و مایه مباهات مردم منطقه و کشور شدند و به هیچ وجه از خط مستقیم ولایت انحراف پیدا نکردند که این امر نیز از دیگر ویژگیهای این شخصیت والامقام است و چون از خط مستقیم ولایت و رهبری منحرف نشد، همواره مورد هجمه برخی سودجویان قرارگرفته است.

آیت الله سجادی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جایگاه علما در زمان ظهور گفت: ظهور نزدیک است، نزدیک تر از آن چیزی که ما فکر می کنیم، البته اگر بخواهیم به ظهور برسیم و در این زمان است که تفکر فرهنگی و علمی علما، روحانیان و طلاب سبب نزدیک تر شدن زمان ظهور و زمینه سازی ظهور می شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، متن نامه آیت الله موسوی زنجانی به حجت الاسلام حضرتی در رابطه با هجرت به قم قرائت شد و با حکم رییس دفتر آیت الله  مویدی قمی، حجت الاسلام حضرتی به عنوان عضو هیأت علمی موسوعه آثار فقیه شهید آیت الله مویدی قمی منصوب شد./950/203/ب3

ارسال نظرات