۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۴۲۱۳۷
امام جمعه موقت شهرری:

روحیه اشرافی و فساد با موازین اسلام در تضاد است

امام جمعه موقت شهرری گفت: در این کشور باید روحیه انقلابی و جهادی حاکم شود در غیر این صورت روحیه اشرافی گری، فساد و برهنگی حاکم خواهد شد و این امر با روحیه اسلامی بسیار منافات دارد.
ابراهیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرری، امروز در خطبه‌ اول نماز عبادی سیاسی جمعه، گفت: تقوا رزق انسان را افزایش و گناه سبب کاهش نعمت الهی می‌شود.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در هفته جاری بیان فرمودند که من دغدغه معیشت مردم را دارم؛ از مهم‌ترین وظایف حکومت اسلامی تامین معیشت مردم است و این مهم باید به دور از شعار و سخنوری محقق شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: کرامت و بزرگواری در پرتوی تقوا است و دهه کرامت با ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت امام رضا(ع) پایان می‌پذیرد.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) بانویی مجاهد، مهاجر، عالمه، محدثه و فقیهه بود، بیان داشت: این بانوی بزرگوار اهل هجرت و جهاد بود ایشان با هجرت اعتقاد و یقینش را به حجت و ولی خدا ثابت کرد به همین دلیل حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران در همه ادوار به شمار می‌رود.

 

امام جمعه موقت شهرری با بیان اینکه هفته جاری مصادف است با بزرگداشت احمدبن موسی(ع) گفت: احمدبن موسی(ع) با خطبه‌های قراء مردم را به ولایت پذیری دعوت می‌کرد که در نهایت دشمنان با عملی تروریستی به شکل فجیهی ایشان را به شهادت رساندند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به دیدار جمعی از اقشار مختلف شیعه و سنی کشور با رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: حضرت آقا فرمودند: این و وحدت و یگانگی چیزی است که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی در دنیای اسلام پیش آمده است که ثمره بزرگان شما بوده و امروز همه دشمنان خبیث به راه افتاده‌اند تا این وحدت را در بین شما کمرنگ جلوه داده و در نهایت آن از بین ببرند.

 

وی افزود: امروز می‌طلبد مردم نسبت به دست‌های تفرقه انداز و خبیث دشمنان که درصدد براندازی نظام اسلامی هستند هشیار باشند تا آنان نتوانند به مقاصد شوم خود که به شکل‌های مختلف راه می‌اندازند دست یابند.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به اینکه رفع مشکلات معیشتی مردم بسیار مهم است، اظهار داشت: هدف دشمنان از تحریم و ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی، متشنج کردن جامعه و اذهان عمومی بود تا بتواند جامعه را بحران زده معرفی کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی درخصوص اینکه تنها راه رسوب زدایی مشکلات در کشور اعم از اداری، بانکی، اجرایی، فرهنگی و ... تنها نسخه آن اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: در این کشور باید روحیه انقلابی و جهادی حاکم شود در غیر این صورت روحیه اشرافی و فساد و برهنگی حاکم خواهد شد و این امر با روحیه اسلامی بسیار منافات دارد.

 

وی با اشاره به حوادث ترکیه، گفت: آمریکا تفکر دولت عثمانی را در فکر و ذهن دولت اردوغان پرورش داد تا در مقابل حکومت اسلامی ایران قد علم کند به همین دلیل با گروه تکفیری سعودی و صهیونیستی مشارکت کرد.

 

امام جمعه موقت شهرری در پایان خاطر نشان کرد: همه دشمنان درصدد به چالش کشاندن جمهوری اسلامی ایران هستند./201/813/ب1

ارسال نظرات