۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۴۱۶۳۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری :

تجمل گرایی مانع استقلال اقتصادی کشور می شود/ ظرفیت پزشکی داخلی مستعد درآمدزایی ملی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر رضوی گفت: وزارت بهداشت و درمان باید با وسعت دوره دکترای تخصصی به استعداد پزشکی داخلی اهتمام بیشتری بورزد ،که با توجه به ظرفیت تبدیل شدن ایران به یک مرکز پزشکی درخاورمیانه زمینه درآمد علمی افزون بر درآمد نفتی در کشور می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبد خدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبد خدایی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته، در حرم امام رضا(ع) با تبیین «اقتصاد مقاومتی در سیره امام صادق» اظهار کرد: یکی از اصول اقتصاد اسلامی، رعایت حلال و حرام یعنی قانونمدار بودن است، اصل دیگر «تولید بیشتر، مصرف کمتر» است که در اسلام سه مورد یعنی کار، تولید و انفاق زیادنش مطلوب است.

وی افزود: انسان هرچه می تواند تلاش کند نه از روی خودخواهی بلکه برای خدمت به دیگران، مثل عده ای که مازاد درآمد خود را برای بهره مندی دیگران در نظر می گیرند که در مقابل آدمهای حریص و به دنبال افزایش ثروت، قرار دارند.

 

مسأله مسکن؛ از موانع ازدواج

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از مشکلات بزرگ سر راه ازدواج جوانان مسأله مسکن است، بیان کرد: یکی از دلایل طولانی شدن دوران عقد نبود امکان پرداخت اجاره منزل است که در این زمینه نیازمند ورود خیران به میدان هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی عنوان کرد: خیری در مشهد، چندین خانه ساخته است و به مدت پنج سال در اختیار زوج های جوانی که تازه تشکیل خانواده داده اند می گذارد این کار خیر برای تازه دامادی که تأمین اجاره مسکن برایش مقدور نیست، فرصت مغتنمی است.

 

وی متذکر شد: اموال انسان ودیعه و امانت الهی است که به جای انبوه و ذخیره سازی آن باید در راستای خدمت به دیگران و انفاق به کار گرفته شود.

 

آبادنی کشور و رفع نیاز خارجی

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در کشور هر چه کار بیشتر، تولید بیشتر، انفاق بیشتر صورت گیرد کشور به سمت آبادانی پیش می رود، هر چه تولید کشور بالاتر رود احتیاجش کمتر و مستقل تر می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی ابراز کرد: با وجود استعدادهای فراوان در کشور متأسفانه امروز تنها منبع درآمد فروش نفت است که اگر روزی نفت نفروشیم درآمد ملی خیلی تنزل می کند.

 

وی با بیان این که استعداد پزشکی کشور قوی است، تأکید کرد: اگر وزارت بهداشت و درمان اهتمام بیشتر بورزد، با وسعت دوره دکترای تخصصی دانشجوی بیشتری جذب کند و پرورش دهد به آسانی ثروت بالایی از آن هم ثروت علمی وارد کشور می شود.

 

مغفول ماندن استعداد پزشکی

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر دانشکده پزشکی ما در بعد تخصصی وسعت پیدا کند ایران تبدیل به یک مرکز پرشکی در خاورمیانه می شود و از کشورهای خلیج فارس و آسیای مبانه برای درمان اینجا می آیند و بهترین ارز را می آورند برای آن ها هم مقرون به صرفه است که با یک چهارم هزینه درمان در انگلستان، به مراکز درمانی ایران مراجعه کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با تأکید بر پرهیز از اسراف گفت: به اندازه نیاز از نعمت و موهبت های مصرف کنید، از اسراف بپرهیزید که منجر به محرومیت در آینده می شود، همچنین از وقت بهره کافی ببرید و عمر خود را تلف نکنید؛ عمر انسان از هر چیزی ارزشش بیشتر است، اسراف آن نیز از هرچیزی ناپسندیده تر است که پس از مرگ هم مورد سؤال قرار می گیرد.

 

تجمل گرایی از موانع استقلال اقتصادی

وی با اشاره به تجمل گرایی اظهار کرد: کشور وقتی به استقلال می رسد که تجمل گرایی از بین رود، اگر تجمل گرایی و این چشم و هم چشمیها، برگزاری مجالس عروسی پرهزینه، خریدن اتومبیلهای خارجی و مسکنهای گران قیمت ادامه داشته باشد ما به استقلال اقتصادی نمی رسیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: آن وقت دشمن هر طور بخواهد ما را بازی می دهد، دشمنان ما بی رحم  هستند، ذره ای وجدان ندارند، دم از حقوق بشر می زنند اما حقوق حیوان را هم رعایت نمی کنند که اگر در مقابل آنها کوتاه بیایم ما را سرکوفت می زنند.

 

وی با بیان این که استفاده از اجناس غیرایرانی حرام است، تأکید کرد: استفاده از اجناس غیرایرانی باعث تقویت تولید بیگانه و ورشکست شدن کارخانه های داخلی در نتیجه بیکار شدن صدها کارگر می شود. ماباید از نظر اقتصادی اسقلال پیدا کنیم تا به تدریج نیاز ما کم شود و به صفر برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی عزم ملی می طلبد، دولت و ملت باید دست به دست هم دهند، همانطور که رهبر معظم انقلاب به مردم فرمودند از جنس خارجی استفاده نکنید و به دولت هم تذکر دادند که اجناس خارجی موجود در کشور یا اجناسی که امکان تولید داخلی دارد، وارد نکند./1308/202/ب3

ارسال نظرات