۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۴۱۲۱۶
معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه:

کسب منافع و تسلط بر منابع، عامل اصلی اقدامات استکبار در ایران و منطقه است

سهرابی گفت: پیش از انقلاب اسلامی شاه در خدمت استکبار بود و فضای آلوده اجتماعی در کشور حاکم بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی دنیای غرب منافع خود در این کشور را از دست داد، بنابراین به روش‌ها و با استفاده از برنامه‌های گوناگون از جمله جنگ تحمیلی، ترویج فساد و مواد مخدر و ایران هراسی به اقدام علیه ایران و نفوذ در منطقه پرداخت تا دوباره منافع خود را به دست آورد.
عبدالله سهرابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، عبدالله سهرابی، معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه صبح امروز در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی قزوین، در مراسم یادواره شهدای خونین حج سال 1366 و پاسداشت مقام شهیده شاخص کشوری رقیه رضایی، با بیان این‌که در حال حاضر دارای شرایط خاص منطقه‌ای هستیم گفت: در حال حاضر ما در منطقه  دارای شرایط خاص هستیم و به گفته رهبر معظم انقلاب شرایط عبور از پیچ خطرناک را می‌گذرانیم.

 

وی در ادامه افزود: پیش از انقلاب اسلامی شاه در خدمت استکبار بود و فضای آلوده اجتماعی در کشور حاکم بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی دنیای غرب منافع خود در این کشور را از دست داد، بنابراین به روش‌ها و با استفاده از برنامه‌های گوناگون به اقدام علیه ایران و نفوذ در منطقه پرداخت.

 

سهرابی سپس به بیان اقدامات دشمن علیه ایران در طول زمان پرداخت و عنوان کرد: جنگ تحمیلی از جمله اقدامات دشمن عیله ایران بود، اما پس از این‌که دشمن دریافت با جنگ نظامی نمی‌تواند جمهوری اسلامی را مهارکند با توجه به جوان بودن جامعه ایران، ترویج فساد و مواد مخدر را در برنامه خود قرار دادند، همچنین به پروژه ایران هراسی پرداختند.

 

وی با اشاره به اقدامات دشمن در منطقه  بیان کرد: تشکیل القاعده، طالبان، داعش و مقابله با بیداری اسلامی نیز از جمله اقدامات دشمن در منطقه است، همچنین تقسیم کشورها که در دستور کار رژیم انگلیس قرار دارد در جهت منافع خود و تسلط بر منابع منطقه است.

 

سرپرست سرکنسولگری ایران  در جده درباره نفوذ و جایگاه عربستان ابراز داشت: در حال حاضر عربستان با وجود خادم الحرمین بودن جایگاه ام القری بودن را از دست داده است، برای نمونه از نظر اقتصادی پیش از این دارای بیش از 480 میلیون دلار ذخیره ارزی بود، اما امسال با کسری 100 میلیون دلار بودجه خود را تنظیم کرده است.

 

وی با برشمردن حوادث 40 سال گذشته در منا ابراز داشت: در 40 سال گذشته 13 حادثه در منا اتفاق افتاده است، که حادثه سال گذشته در بین آن‌ها دارای پیچیدگی بسیاری است و بی تدبیری و بی بند و باری مسؤولین عربستان سعودی را نشان می‌دهد.

 

این دیپلمات ایرانی با بیان این‌که ما امسال در مراسم حج شرکت نمی‌کنیم تصریح کرد:ما امسال در مراسم حج شرکت نمی‌کنیم، به احتمال زیاد نیز امسال دولت آل سعود یا آل سقوط برنامه خطرناکی رابرای تخریب چهره ایران تدبیر کرده است، اما دستگاه‌های مراقبتی ما تمام حوادث و وقایع را به طور کامل رصد می‌کند و آماده است.

 

وی در پایان گفت: اگر امروز ایستادگی در برابر استکبار وجود دارد به برکت 8 سال دفاع مقدس و شهدایی است که تقدیم اسلام شده است، ما نیز در زمان حاضر باید در مقابل این شهدا وظیفه و ماموریت خود را انجام دهیم./955/202/ب3

ارسال نظرات