۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۴۱۱۱۵
معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل:

مهم ترین اثر اردوهای جهادی بنا نهادن شخصیت معنوی در جهادگران است

معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل مهم ترین فایده اردوهای جهادی را بنا نهادن شخصیت معنوی و بالا بردن روحیات معنوی در جهادگر دانست و گفت: در اردوهای جهادی، مجاهد با هر تخصصی باید مهارت خود را با نیت الهی در راه کمک به دیگران به کار گیرد یعنی کار را به خاطر خداوند منّان و برای او انجام دهد.
حجت الاسلام کاظمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام علی اصغر کاظمی، معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل، عصر امروز در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی طلاب حوزه های علمیه اردبیل در حوزه علمیه صالحیه اردبیل، خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی سرچشمه جاری شدن است.

 

وی جهاد را دری از درهای بهشت دانست و افزود: خداوند متعال جهاد را برای بندگان خالص خود گشوده است و اردوی جهادی یک سرگرمی دو روزه و مقطعی نیست، بلکه جهادی است که باید همواره در زندگی انسان جاری باشد.

 

حجت الاسلام کاظمی در ادامه با اشاره به فواید اردوهای جهادی، بیان داشت: اردوهای جهادی دارای فواید زیادی است که مهم ترین فایده آن که خودسازی است و به خود مجاهد بازمی گردد.

 

وی تصریح کرد: اینگونه نیست که مجاهد به دیگران کمک کند، بلکه در اردوی جهادی، مجاهد ابتدا خود و درونیات خود را می سازد و در سایه این خودسازی است که اطرافیان نیز از آثار آن بهره می برند.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه اردبیل در ادامه گفت: تا زمانی که آجرهای شخصیتی خود انسان بنا نشود، فرد نمی تواند آجرهای شخصیتی دیگران را بنا نموده و به دیگران کمک کند.

 

حجت الاسلام کاظمی خاطرنشان کرد: همان گونه که در دفاع مقدس بزرگ ترین مسأله حضور در جبهه ها علاوه بر دفاع از دین و کشور، بنا نهادن شخصیت معنوی و بالا بردن روحیات معنوی در خود رزمنده بود، در اردوهای جهادی نیز اولین فایده مجاهدت، به خود مجاهد باز می گردد.

 

وی افزود: این فایده ای است که در تمام جهادها دیده می شود، چرا که ماهیت اصلی جهادها یکی است و فقط نحوه اجرای آنها با یکدیگر متفاوت است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان اردبیل تصریح کرد: در اردوهای جهادی، مجاهد با هر تخصصی باید مهارت خود را با نیت الهی در راه کمک به دیگران به کار گیرد یعنی کار را به خاطر خداوند منّان و برای او انجام دهد.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: اصلی ترین وظیفه طلاب این است که دست مردم را در دست امام زمان(عج) بگذارند، مردم را با ولایتمداری آشنا کنند تا ولی امر خود را شناخته و به او نزدیک شوند، این اتفاق به وقوع نمی پیوندد مگر اینکه ابتدا خودسازی اتفاق بیفتد.

 

وی افزود: متأسفانه تبلیغ آنچنانی برای اردوهای جهادی صورت نگرفته و بسیاری از طلاب هیچ اطلاعی از برگزاری اردوهای جهادی طلاب ندارند و امسال نخستین سالی است که یک چنین افتتاحیه رسمی برای اردوهای جهادی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کاظمی بیان داشت: هدف از برگزاری افتتاحیه، ارتقای کیفی اردوهای جهادی، سازماندهی دقیق مجاهدان و توجیه دقیق آنان است./937/202/ب2

ارسال نظرات