۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۴۴۱۰۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

حکومت اسلامی غلبه حال الهی بر حال نفسانی است/ طلاب مجاهدانه از انقلاب دفاع کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حکومت اسلامی غلبه حال الهی بر حال نفسانی است که شهدا به خوبی به این وضعیت دست پیدا کردند و پیروزی را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آوردند.
حجت الاسلام قائم مقامی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد قائم مقامی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: استان کرمانشاه سینه ستبر انقلاب اسلامی است و با شهادت 9800 شهید دِین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به تشییع پیکر دو شهید گمنام در کرمانشاه، تصریح کرد: تشییع شهدا بر دستان مردم ولایت مدار کرمانشاه حالی قدسی، معنوی و الهی را در جامعه ایجاد کرد.

 

این مسؤول گفت: شهدا وضعیت بحران زده جامعه را احیا می کنند، به گونه ای که حالت انسان ها را دگرگون و حالت الهی را بر حالات نابسامان آن ها جایگزین می کنند.

 

وی در ادامه افزود: حکومت اسلامی غلبه حال الهی بر حال نفسانی است که شهدا به خوبی به این وضعیت دست پیدا کردند و پیروزی را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آوردند.

 

استاد دانشگاه بیان داشت: شهدا حال دینی را بر حال دنیایی ترجیح دادند و به عنایات خداوند دست پیدا کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی تشییع پیکر شهدا را حکمتی الهی دانست و ابراز داشت: خوشبختانه تشییع پیکر شهدا حال و هوای الهی به جامعه می بخشد، از این رو امید است فرهنگ ایثار و شهادت همواره در انقلاب زنده بماند.

 

استاد حوزه علمیه ایستادگی بر آرمان های امام و شهدا را رسالت روحانیان دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی مهم ترین حادثه عصر ایران است که به همت شهدا رقم خورد، از این رو طلاب و روحانیان آرمان های شهدا را در جامعه زنده نگاه دارند.

 

وی بیان داشت: طلاب باید خستگی ناپذیر و بدون تردید از انقلاب مجاهدانه صیانت کنند و حادثه انقلاب اسلامی را به حادثه ظهور حضرت حجت(عج) پیوند زنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی در پایان مطرح کرد: هوای نفسانی و دنیوی عامل سقوط طلاب و مبلغان دین است، از این رو طلاب با رها ساختن خود از تعلقات دنیوی در مسیر پربرکت طلبگی گام بردارند./857/302/ب2

ارسال نظرات