۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۴۰۹۸۸
آیت الله حسینی بوشهری:

مبارزه با مردان خدا ویژگی طاغوت است

امام جمعه قم با بیان این که در طول تاریخ همیشه طاغوت به مبارزه با مردان خدا پرداخته و از دشمنی فرو گذار نکرده است گفت: حمله به فیضیه و تبعید امام خمینی(ره) نشانه طاغوتی بودن رژیم پهلوی بود که ماهیت خبیث خود را نشان داد.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری در مراسمی که در مدرسه علمیه فیضیه به مناسبت شهادت امام صادق(ع) و سالگرد فاجعه مدرسه فیضیه از سوی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و با حضور علما و نمایندگان بیوت مراجع و جمعی از طلاب برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

 

وی با تسلیت شهادت امام صادق(ع) و پنجاه و پنجمین سالگرد حمله وحشیانه رژیم پهلوی به مرکز علم و معرفت، اظهار داشت: هم در قرآن و هم در سخنان پیامبر(ص) و ائمه(ع) در رابطه با لزوم معرفت و شناخت اهل بیت(ع) سخنان زیادی آمده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با اهمیت شناخت ائمه(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: فردی از حضرت صادق(ع) سؤال کرد که کدام یک از اعمال ما بعد از شناخت خداوند برتر و بالاتر است؟ حضرت فرمودند بعد از معرفت خداوند، نماز، زکات و بعد حج است و بدان که خاتمه آن ها و شرط قبول آن معرفت ما اهل بیت(ع) است.

 

وی افزود: پیامبر(ص) در آخرین وصیتش مسأله حرمت گذاری به عترت را عِدل قرآن می داند و می گوید عترت در کنار قرآن و قرآن در کنار عترت قرار دارد و کسانی که دچار انحراف شدند و دست از عترت برداشتند و شعار حسبنا کتاب الله سر دادند سرنوشتی آنچنان پیدا کردند.

 

امام جمعه قم با در رابطه با نقش هدایت گری امام صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق(ع) به خاطر طول عمر و دوران طولانی امامت فرصت خوبی پیدا کرد که به ترویج علم و دانش و حدیث بپردازد و امروز اکثر مجامع روایی ما مربوط به امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است.

 

وی به دوران خفقان در زمان امام صادق(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت در دوران امامت خود با یک جو سیاسی مواجه بوده است که عباسیان شرایط را بسیار دردناک کرده بودند و اگر کسی مسأله شرعی خود را می خواست از امام بپرسد مجبور بود با لباس خیار فروش به خانه ایشان برود.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری به فرصت طلایی که در اختیار امام صادق(ع) قرار گرفت تا به نشر معارف بپردازد اشاره کرد و افزود: ایشان در دو عرصه جهت دهی به افکار عمومی و نخبه پروری به نشر معارف پرداخت؛ در سطح اجتماع مردم را با احکام و سبک زندگی اسلامی آشنا کرد و روایاتی را در رابطه با سبک زندگی و ارتباط در جامه به مردم یاد داد.

 

وی به توجه امام صادق(ع) به تربیت نخبگان در جامعه پرداخت و اظهار داشت: امام صادق(ع) شاگردان نخبه ای مانند ابان ابن ثابت و حشام ابن حکم را تربیت کرد که با علم و زبان خود ایشان را یاری می کردند و همچنین امام در بعد اعتقادی، اجتماعی و سیاسی برنامه داشتند و در مقابل دشمنانی مانند ابو شاکر دیثانی و دیگر دانشمندان به نام آن زمان یک تنه مقابله می کرد و به شبهاتی که مطرح می کردند پاسخ می داد.

 

مدیر پیشین حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که بزرگ ترین معضل امام صادق(ع) مواجه شدن با طاغوت های زمان خودش به خصوص منصور دوانیقی بود، افزود: منصور در ظاهر خود را محب اهل بیت(ع) می نامید ولی در باطن فقط به دنبال استفاده از موقیت آنان برای ادامه حکومت بود.

 

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: وقتی منصور به امام صادق(ع) گفت چرا به دیدن ما نمی آیید فرمودند ما دنیایی نداریم که با تو همنشینی کنیم و تو هم آخرتی نداری که ما به تو امید داشته باشیم و وقتی گفت پس من را نصیحتی بکنید فرمودند کسی که دنبال دنیا است تو را نصیحت نمی کند زیرا دنیای خود را از دست می دهد و کسی که دنبال آخرت است با تو همنشینی نمی کند زیرا آخرت خود را از دست می دهد.

 

وی به چهره سازی و شخصیت سازی های منصور در مقابل امام صادق(ع) به هدف کمرنگ کردن شخصیت امام صادق(ع) در میان مردم اشاره کرد و گفت: طاغوت های زمان کارشان این است که در مقابل حجت های الهی جنگ و یورش به راه می اندازند؛ 55 سال پیش در همین فیضیه هم طاغوت زمان ما به فیضیه حمله کرد و طلبه ها را زخمی کردند و به رودخانه انداختند.

 

امام جمعه قم با بیان این که روش طاغوت مبارزه با انسان های خدایی است، گفت: اگر امام خمینی(ره) را تبعید کردند و آیت الله گلپایگانی را در یکی از اتاق های فیضیه زندانی کردند به خاطر ویژگی طاغوتی آنان است و همیشه در طول تاریخ این گونه بوده است./843/پ202/ج

ارسال نظرات