۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۴۴۰۸۳۳
نصرالله:

اسماعیل زهری از ابتدای تاسیس حزب‌الله به آن پیوست

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت بزرگداشت یکی از فرماندهان شهید حزب‌الله گفت: ما با داشتن امثال حاج اسماعیل زهری و فرماندهان صبور و صادق و متواضع و مخلص پیروز خواهیم شد.
سيد حسن نصر الله

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از المنار، سخنرانی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت حاج اسماعیل زهری از فرماندهان جهادی حزب الله آغاز شد.

 

زهری که از اولین بنیانگذاران حزب‌الله به شمار می‌رود که در سال 1982 به حزب الله پیوست. زهری مسئول عملیات نظامی در جنوب لبنان در دوره اشغال اسرائیل تا آزادسازی آن بود.

 

بعد از سال 2000 زهری مسئولیتهای گسترده‌ای در اتاق عملیات مرکزی در حزب‌الله بر عهده گرفت.

 

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در آغاز سخنانش گفت که حاج اسماعیل زهری از جمله برادران مجاهدی بود که از ابتدای تاسیس حزب الله یعنی در سال 1982 به آن پیوست و همیشه در میدان حاضر بود.

 

وی افزود: حاج زهری یکی از فرماندهان اصلی جنگ 33 روزه در سال 2006 بود و مانند سایر فرماندهان در پیروزی علیه اسرائیل نقش آفرینی کرد تا اینکه مسئولیت یکی از یگانهای موشکی مقاومت را بر عهده گرفت.

 

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه زهری حتی در اوج بیماری خود را عملیات یگان متبوعش را پیگیری می‌کرد گفت: ما با امثال حاج اسماعیل زهری و فرماندهان صبور و صادق و متواضع و مخلص پیروز خواهیم شد./836/د102/ل

ارسال نظرات