۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۴۰۵۰۹
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

ضرورت پیگیری و رفع مشکلات زنان در جامعه

امام جمعه همدان پیگیری و رفع مشکلات زنان در جامعه را ضروری دانست و گفت: همه زنان در جامعه حقوق شهروندی، انسانی و مسلمانی دارند و باید دولت، مجلس و مراجع عظام تقلید در این باره ورودی جدی داشته باشند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در دیدار با انجمن زنان و دفاع مقدس که صبح امروز برگزار شد با اشاره به جایگاه زن در جامعه، اظهار داشت: مشکلات زنان باید در جامعه پیگیری و مرتفع شود.

 

وی افزود: امروز در جامعه 5 میلیون دختر در سنین ازداوج داریم که هنوز ازدواج نکرده اند و از طرفی دیگر بیش از 5 میلیون زن مطلقه و بیوه در جامعه وجود دارد و باید دید که مسؤولان برای این جمعیت چه فکری کرده اند.

 

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: همه زنان در جامعه حقوق شهروندی، انسانی و مسلمانی دارند و باید دولت، مجلس و مراجع عظام تقلید در این باره ورودی جدی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: آیا باید زنانی که امکان ازدواج در جامعه ندارند، غرائض خود را سرکوب کنند یا به صورت هوسرانی جامعه را به فساد بکشانند یا اینکه باید فکری جدی برای این معضل انجام داد.

 

آیت الله طه محمدی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، یادآور شد: امام صادق(ع) در روایتی می فرماید که بیشترین خیر در زنان یافت می شود و امروزه شاهد آن هستیم که خود زنان از توان و ظرفیت خود استفاده نکرده اند و هم خود و هم جامعه را از بین برده اند.

 

وی افزود: اگر زن در جامعه اصلاح شود، جامعه اصلاح می شود و باید متذکر شویم که هیچ شهیدی نیست مگر آن که از دامان مادری پاک و عفیف تربیت نشده باشد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: باید فکری اساسی و بنیادی درباره زنان اتخاذ شود و امر به معروف و نهی از منکر باید از سوی خود زنان در جامعه انجام شود.

 

وی در پایان یادآور شد: امروز بزرگ ترین اهرم فشار استکبار و غرب علیه نظام اسلامی ترویج بدحجابی و بی حجابی و ارتباط های نامشروع است که باید در این زمینه فکری جدی صورت گیرد./979/202/ب2

ارسال نظرات