۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۴۰۱۴۲
امام‌جمعه بستان‌آباد:

نماز جمعه تبلور وحدت و سنگری مستحکم در دفاع از انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام رضوی نماز جمعه را محور وحدت دانست و گفت: نماز جمعه سنگری مستحکم در دفاع از انقلاب اسلامی، تبلور وحدت و کارآمدترین وسیله برای تقویت بنیه اعتقادی مردم است.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت‌الاسلام سید رضا رضوی، امام‌جمعه بستان‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از اصلی‌ترین برکات و نتایج نماز جمعه ایجاد اتحاد و وحدت در جوامع اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام این اندازه که با برپایی نماز جمعه در کشورهای اسلامی مخالفت می‌کنند نشانه جایگاه بالای این فریضه وحدت‌بخش دینی است، ادامه داد: اقامه نماز جمعه زمینه‌ساز تحکیم وحدت و انسجام بیشتر میان اقشار مختلف مردم به‌ ویژه نسل‌های جوان و نوجوان شده است.

 

امام‌جمعه بستان‌آباد نماز جمعه را یک عبادت سیاسی و دارای جنبه معنویت اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: این آیین وحدت‌بخش اسلامی به جهت بعد معنوی و اجتماعی آن در ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی را به نمازگزاران القا می‌کند و آن معنویت و مایه‌ درونی احکام و آموزه‌های اسلامی را در درون ملت زنده می‌کند.

 

وی با بیان اینکه نماز وحدت‌آفرین جمعه، نماز وحدت و همبستگی است و باید با برگزاری باشکوه نماز جمعه دسیسه‌ها، ترفندها و توطئه دشمنان را نقش بر آب کنیم، خاطرنشان کرد: اینکه وحدت عاملی است که امروز دشمنان از آن در هراس بوده و برای ایجاد تفرقه در حال برنامه‌ریزی هستند، با وجود وحدت است که در کشور می‌توان بر مشکلات فائق آمد و دشمن را مأیوس کرد.

 

حجت‌الاسلام رضوی نماز جمعه را محور وحدت عنوان کرد و بیان داشت: نماز جمعه سنگری مستحکم در دفاع از انقلاب اسلامی، تبلور وحدت و کارآمدترین وسیله برای تقویت بنیه اعتقادی مردم است، از این‌ رو ائمه جمعه نیز فعالان فرهنگی و فرماندهان این قرارگاه هستند و حضور در نماز جمعه یک وظیفه است.

 

وی با بیان اینکه در اسلام نسبت به اجتماع و وحدت مسلمانان تأکید شده است، گفت: غفلت مسلمانان نسبت به واقعیات و کارهای معجزه گونه‌ای که با اجتماعاتی چون نماز جمعه، حج و دیگر اجتماعات میسر است، تأسف‌ بار است، ظرفیت اجتماعات مسلمانان در قدرت اسلام و مسلمین بی‌بدیل و ارزشمند است.

 

امام‌جمعه بستان‌آباد نماز جمعه را پشتوانه محکمی براي نظام در پيشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامي دانست و تصریح کرد: نماز جمعه يکي از برکات و ثمرات انقلاب اسلامي است و به تعبير امام راحل دژي محکم و نمايشي از قدرت سياسي و اجتماعي اسلام است که بايد هر چه شکوهمندتر و پرمحتواتر اقامه شود.

 

وی ارتقای سطح بينش سياسي مردم، اطلاع از اوضاع سياسي و فرهنگي دنيا و تحليل صحيح از آن، نشان دادن قدرت مسلمين و همراهي با حرکت‌های اسلامي را از آثار و برکات نماز جمعه برشمرد و گفت: مردمي كه در مراسم نماز جمعه شركت مي‌كنند با يك آگاهي و بينش سياسي بالايي نماز جمعه را ترك مي‌كنند./854/302/ب2

ارسال نظرات