۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۴۴۰۰۹۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه:

سردار سلیمانی پای منبر شهید کامیاب با انقلاب انس گرفت/ نقش کامیاب در شکل‌‌گیری درس تفسیر رهبری در مشهد

حجت الاسلام شیرازی با بیان این‌که شهید کامیاب در سنین جوانی با حضور در استان‌های مختلف کشور به تدوین انقلاب و مجاهد سازی می‌پرداخت، گفت: در سال 55 سردار سلیمانی که یک جوان بود در پای منبر این شهید با انقلاب امام مأنوس و وارد عرصه انقلاب و مبارزه علیه طاغوت شد.
شهید کامیاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی شیرازی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، شب گذشته در مراسم گرامی‌داشت شهید حجت الاسلام سید رضا کامیاب در حرم مطهر رضوی به تبیین ویژگی‌های شهید کامیاب پرداخت و اظهار کرد: شهید کامیاب دارای اعتقادات، امام شناسی و بصیرتی عمیق بود، حقیقت دین و قرآن را درک کرده و سپس تلاش کرد تا خود را بسازد و به خداوند نزدیک کند.

 

وی  ادامه داد: شهید کامیاب در عین جوانی وصل به خدا، ‌عارف و عاشق خدا و امام بود؛ برای بقای دین و ارزش‌ها در هر مکانی که به وجودش نیاز بود حاضر می‌شد تا بتواند دین را در جامعه تبیین و اعتقادات مردم را تقویت کند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: شهید کامیاب در حوزه علمیه مشهد آموزش دید و سپس به تعلیم پرداخت و در عین جوانی از چنان سطح بالای بصیرت و عمق دینی و اعتقادی برخوردار بود که همراه با شهید موسوی قوچانی به عنوان دو عضو جوان در هیأت هدایت کنندگان مبارزان خراسانی فعالیت می‌کردند؛ هیأتی که اعضای آن را بزرگانی چون مقام معظم رهبری، شهید هاشمی نژاد و آیت الله واعظ طبسی تشکیل می‌دادند.

 

شهید کامیاب پایه گذار درس تفسیر قرآن آیت الله خامنه ای در مشهد

حجت الاسلام شیرازی به نقش شهید کامیاب در برگزاری جلسات تفسیر قرآن مقام معظم رهبری در مشهد اشاره و ابراز کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری، در زمان مبارزات انقلابی شهید کامیاب به همراه یکی دیگر از علمای خراسان به آیت الله خامنه ای پیشنهاد برپایی جلسات تفسیر قرآن را ارائه می کنند؛ جلسات تفسیری که طبق تأکید معظم له جلساتی تأثیرگذار در انقلاب و خراسان بود و اساس و زیربنای شکل گیری این حرکت نیز از سوی شهید کامیاب انجام شده بود.

 

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری، شهید کامیاب را فردی خوش سیما، خوش لحن، خوش منبر و محبوب می‌دانستند، گفت: شهید کامیاب در دوران مبارزات انقلابی در هر مکانی که به وجودش نیاز بود حاضر می‌شد و مردم نیز با شور و شوق پای منبرهای او می‌نشستند.

 

سردار سلیمانی پای منبر شهید کامیاب با انقلاب انس گرفت

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: شهید کامیاب در سال های 55 تا 57 در استان کرمان حضور داشت و مردم کرمان و رفسنجان مبارزات خود را مدیون ایشان هستند؛ در سال 55 سردار سلیمانی که جوان بود در پای منبر شهید کامیاب با انقلاب امام مأنوس و وارد عرصه انقلاب و مبارزه علیه طاغوت شد.

 

حجت الاسلام شیرازی تأکید کرد: این نوع تأثیرگذاری شهید کامیاب در فکر، ایمان و اعتقادات انقلابی گری مردم و وارد عرصه مبارزه کردن آن ها و همچنین حمایت از دین و پرچم دار انقلاب نشان از عظمت و تأثیرگذاری یک عالم دینی دارد که در جوانی در استان‌های مختلف کشور به تدوین انقلاب و تربیت مبارز و مجاهد می‌پرداخت.

 

وی تصریح کرد: شهید کامیاب در دوران مبارزات انقلابی به ویژه پس از جشن های دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی وارد میدان مبارزه شد و از جان و هستی‌اش دست کشید، تبعید شد و به زندان رفت اما دست از دفاع از انقلاب و اسلام بر‌نداشت؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با رأی بالای مردم مشهد به مجلس شورای اسلامی راه یافت اما قدرت و مقام برایش مطرح نبود بلکه دفاع از اسلام،‌ انقلاب، جمهوری اسلامی و ایستادن در مقابل دشمنان اسلام و استکبار جهانی برایش اهمیت داشت و همین سبب شد تا دشمن نتواند این روحیه انقلابی و جهادی شهید کامیاب را تحمل کند و در نهایت دستور ترور وی را به منافقین ابلاغ کردند./202/1308/ب1

ارسال نظرات