۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۴۳۹۸۸۱
مولوی سلامی در گفت وگو با رسا:

معضل کشمیر بیش از هند به انگلیس باز می گردد/ غرب هیچ گاه به نفع مسلمانان گامی بر نمی دارد

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در خبرگان با بیان این که معضل کشمیر بیش از هند به انگلیس بازمی گردد، گفت: بریتانیا پیش از این که از شبه قاره خارج شود بذر دشمنی را در آن منطقه کاشته است، رابطه هندوستان با پاکستان و مسلمانان درست نیست و تا کنون سه جنگ بزرگ به دلیل مسأله کشمیر بین این دو کشور واقع شده است.
مولوی نذیر احمد سلامی

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث و کشتار مردم کشمیر گفت: درگیری نیروهای نظامی هند و مسلمانان کشمیر اولین بار نیست و آخرین بار نیز نخواهد بود.

 

وی افزود: زمانی که قرار بود شبه قاره هند به دو کشور مستقل پاکستان و هند تقسیم شود فرمانروای وقت انگلیس این شیطنت و برنامه را در نظر گرفته بود، سنت حکومت انگلیس از ابتدا همین بوده که هرگاه در یک مستعمره از زیر دست آن خارج شده یک بذر نفاقی آنجا کاشته است.

 

این عالم اهل سنت با بیان این که انگلیس این نفاق را ایجاد کرده تا مستعمره های سابق به او نیاز پیدا کنند، اظهار داشت: انگلیس همواره از سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن استفاده کرده و سعی دارد که مردم را به دو دسته تقسیم کند.

 

وی ادامه داد: قرار بود مناطق که مسلمانان در اکثریت هستند همانند بنگلادش، پنجاب شمالی و سند بلوچستان سهم پاکستان باشد و مناطق دیگری که غالبا غیر مسلمان بودند جزو هند باشد که اکثر این تقسیم بندی ها صورت گرفت اما کشمیر باقی ماند.

 

مولوی سلامی با بیان این که بیش از 90 درصد هر دو بخش از کشمیر مسلمان هستند، ابراز داشت: بر این اساس کشمیر باید جزو پاکستان می شد اما در آن زمان فرمانروای انگلیس که مسؤول تقسیم مرزها بود نپذیرفت و گفت بعدا در اینجا رفراندوم کنید اما هیچگاه هندوستان اجازه رفراندوم نداد تا معلوم شود اکثریت می خواهند با هند، پاکستان یا مستقل باشند.

 

وی عنوان کرد: معضل کشمیر بیش از هند به انگلیس بازمی گردد، بریتانیا پیش از این که از شبه قاره خارج شود بذر دشمنی را در آن منطقه کاشته است، رابطه هندوستان با پاکستان و مسلمانان درست نیست و تا کنون سه جنگ بزرگ به دلیل مسأله کشمیر بین این دو کشور واقع شده است.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کشمیر بخش هند از ابتدا می خواستند مستقل باشند اما انگلیس اجازه نداد تا همواره بین هند و پاکستان دشمنی باشد و بتواند از این دشمنی بهره برداری کند.

 

وی اضافه کرد: رابطه تیره هندوستان با مسلمانان به نظر مردم دنیا نوعی تجاوز است، مسلمانان کشمیر خواهان آزادی و آنچه که اکثریت می خواهند هستند که در قوانین بین المللی وجود دارد و موازین اسلامی نیز همین را تأیید می کند؛ مخالفت با خواسته مردم خلاف قوانین بین المللی و شرعی است.

 

این عالم سنی با طرح این سؤال که چرا کشورها و رسانه ها در قبال کشتار مردم سکوت کرده و آن را بایکوت می کنند، گفت: بیشتر رسانه ها در اختیار غرب بوده و برخی از رسانه هایی که در کشورهای اسلامی قرار دارند نیز از راهبردهای غرب تبعیت می کنند؛ غرب هیچ گاه به نفع مسلمانان گامی بر نمی دارد./1323/ت302/ج

محمد قمین

ارسال نظرات