۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۳۹۳۲۲
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

سازمان ملل بازیچه قدرت های استکباری است/ آل سعود منشأ ناآرامی های منطقه

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه آل سعود فتنه گردان اصلی ناآرامی های منطقه و در مسیر اهداف استکباری است، گفت: سازمان ملل بازیچه قدرت های استکباری است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت‌الاسلام والمسلمین علی انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه آل خلیفه به دنبال حفظ حاکمیت خودکامه خود فشار بر شیعیان را جز سیاست‌های خود قرار داده است، اظهار داشت: حوادث بحرین و لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم از اقدامات شنیع آل خلیفه بر ضد شیعیان است.

 

وی با بیان این‌که آل خلیفه با حرکت نادرست خود علیه علمای شیعه در این کشور راه رژیم طاغوت در ایران را پیش‌گرفته و این راه به نابودی آل خلیفه ختم خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمام سرکوب‌ها و خشونت‌های آل خلیفه در بحرین با پول‌های آل سعود انجام می‌شود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی بابیان این‌که دفاع مردم بحرین از شیخ عیسی قاسم نشانه حقانیت این روحانی ظلم‌ستیز است، گفت: سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین مغایر با حقوق بشر است، این اقدام آل خلیفه قطعاً موجب خشم مردم بحرین شده و مقدمات انتفاضه جدید علیه این رژیم وابسته به سعودی را فراهم می‌کند.

 

وی با بیان این‌که آل خلیفه فاقد پایگاه مردمی بوده و بازور، قلدری و حمایت‌های عربستان پابرجاست، ابراز کرد: برخی شخصیت‌ها در بحرین بر مردم نفوذ دارند که در رأس همه‌ آن‌ها آیت‌الله شیخ عیسی قاسم قرار دارد و رژیم آل خلیفه به‌شدت از جانب این شخصیت‌ها احساس خطر می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انتظاری با تأکید بر این‌که اقدام آل خلیفه محکوم است، افزود: چگونه می‌توانند تابعیت کسی را که بحرین وطن اوست و اهل آنجا است، لغو کنند؟ آنچه مسلم است؛ هدف آل خلیفه و دیگر دشمنان اسلام ازاین‌گونه رفتارها، مقابله با بیداری اسلامی علیه حاکمان مرتجع وابسته به غرب در منطقه است.

 

وی بیان کرد: با این روال نه‌تنها هیچ مشکلی از آن‌ها رفع نخواهد شد، بلکه بیشتر مردم تهییج شده و علیه آنان دست به قیام مسلحانه خواهند زد، آل خلیفه بهتر است از سرانجام محمدرضا پهلوی عبرت بگیرد که همین اقدام را نسبت به امام خمینی(ره) انجام داد ولی خیلی طول نکشید که حکومت طاغوتی‌اش با قیام مردم سرنگون شد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی بابیان اینکه سازمان ملل متحد در جریان خروج آل سعود از لیست ناقضان حقوق بشر و ادعاهای دروغ در رابطه با برنامه موشکی ایران و برجام نشان داد که این سازمان هیچ‌گونه آزادی نظری ندارد و تنها یک ابزار برای اعمال قدرت استکبار جهانی است، گفت: سازمان ملل متعهد و بی‌طرف عمل نمی‌کند.

 

وی با اشاره به عدم واکنش جهان اسلام درباره جنایت‌های منطقه و حکام خودکامه عرب، این بی‌تفاوتی را سبب‌ساز گسترش این ظلم و جور دانست و ابراز داشت: تا زمانی که ملت‌های مسلمانان بیدار نشوند و علما در مسیر رضایت حکام خودکامه عمل کنند، جهان اسلام به وحدت و قدرت نخواهد رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انتظاری اعلام انزجار همگانی در جهان اسلام و در میان علمای بلاد اسلامی را عامل عقب‌نشینی آل خلیفه دانست و گفت: آل سعود به‌عنوان فتنه‌گر اصلی و کارگردان جنایت‌های منطقه‌ای بزرگ‌ترین آسیب را متوجه مسلمانان کرده است، آل سعود در مسیر اهداف استکباری است./302/854/ب1

ارسال نظرات