۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۳۸۸۶۰
در دانشگاه باقرالعلوم؛

پایان نامه الگوی ارزشی ارتباطات در قرآن با تأکید بر مخاطب دفاع شد

پایان نامه الگوی ارزشی ارتباطات در قرآن با تأکید بر مخاطب که از سوی علیرضا پویا طلبه و دانشجوی دکترا رشته فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم تدوین شده است دفاع شد.
پایان نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه دفاعیه پایان نامه الگوی ارزشی ارتباطات در قرآن با تأکید بر مخاطب که از سوی علیرضا پویا طلبه و دانشجوی دکترا رشته فرهنگ و ارتباطات با مشاوره و راهنمایی حجج اسلام والمسلمین واعظی و مریجی همچنین آیت الله اراکی تدوین شده بود، در اتاق دفاعیات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد؛ همچنین حجج اسلام والمسلمین آقا خانی و خان محمدی و یوسف زاده داوری این جلسه دفاعیه را بر عهده داشتند.

 

در آغاز این جلسه دفاعیه علیرضا پویا به تبیین پایان نامه خود پرداخت و گفت: در فصل نخست به بیان اهمیت و ضرورت بحث ارتباطات در علوم اسلامی پرداخته شده است؛ فصل دوم نیز مربوط به پیام رسان و پیام رسانی از دیدگاه قرآن کریم است بلکه ویژگی های پیام رسانی الهی از منظر قرآن کریم صرفا نظری و غیرعملی نیستند بلکه می توان آنها را در رسانه اسلامی پیاده سازی کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: فصل سوم به بحث رسانه از دیدگاه قرآن کریم و فصل چهارم نیز به بحث پیام و محتوای آن از دیدگاه قرآن کریم می پردازد که ویژگی های پیام الهی و ویژگی های معارفی شیطان در فصل چهارم مطرح شده اند؛ شناخت ویژگی های معارفی شیطان در مرحله نخست موجب می شود که انسان گرفتار آنها نشود و از طرف دیگر شناخت آنها موجب می شود انسان بتواند با پیام های شیطانی مقابله کند.

 

علیرضا پویا با بیان این که فصل پنجم مربوط به پیام گیران از دیدگاه قرآن کریم است، گفت: رسانه بدون ارتباط با مخاطب نمی تواند کار خود را انجام دهد به عبارت دیگر هدف رسانه ارتباط با مخاطب است؛ قرآن کریم مخاطبان را به سه دسته کافر، منافق و متقین تفسیم کرده است.

 

وی اضافه کرد: قرآن کریم در کنار این گروه ها به معرفی گروه دیگری می پردازد که مخاطب هدف محسوب می شود و آن ناس یعنی توده مردم است؛ این گروه آمادگی دارد که به هریک از سه دسته نخست ملحق شود و اگر رسانه اسلامی در ارتباط با آنها دچار اشتباه شود گروه ناس به دسته منافق یا کافر ملحق خواهند شد.

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین یوسف زاده داور این جلسه دفاعیه به بیان نظرات خود پرداخت و بیان داشت: از اشکالات موجود در پایان نامه الگوی ارزشی ارتباطات در قرآن با تأکید بر مخاطب می توان به غلط های تایپی، آشفته بودن فهرست منابع و قرار گرفتن تفهیم مفهومی و چهارچوب مفهومی در کنار یکدیگر اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: پژوهشگر باید در نتیجه گیری نظر خود را بیان کند در حالی که در این پایان نامه خلاصه بحث بیان شده نه نتیجه؛ عنوان پایان نامه در سؤال بیان نشده همچنین به بیان سؤالات فرعی نیز پرداخته نشده در حالی که با وجود این گونه سؤالات تقسیم بندی فصول مشخص خواهند شد./1324/پ202/ی

ارسال نظرات