۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۳۸۵۳۹
امام جمعه کوهبنان:

تمسک به قرآن انسان را به رشد و تعالی می رساند

امام جمعه کوهبنان گفت: راهی که انسان را به رشد و تعالی می رساند راه تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است؛ قطعا مسؤولان و مردم باید از این شیوه استفاده کنند تا سعادت دنیا و آخرت را به دست آورند.
قران کریم

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین سبک زندگی قرآنی پرداخت و اظهار کرد: خدای تبارک و تعالی قرآن کریم را بهترین راهنما و هادی برای امت اسلامی قرار داده و در کنار این کتاب الهی اهل بیت(ع) را قرار داده است.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم کتابی است که کهنگی در آن نیست، همیشه به روز و راهنمای مردم وجویندگان حقیقت است، افزود: راهنمایی های قرآن کریم در حقیقت محکم، بدون لغزش و انحراف است و از زمان نزول تا امروز و تا قیام قیامت این معجزه الهی همیشه به روز، زنده و پویا است.

 

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: امت های اسلامی اگر بخواهند راه  ترقی و رشد را طی کنند قطعا باید از این تحفه الهی که معجزه دائمی پیامبر الهی است همیشه در مسیر زندگی بهرمند شوند و انسان مؤمن باید با کمال اطمینان به قرآن تمسک جوید  و در کنار قرآن سخنان نورانی و تفسیرهای نورانی اهل بیت(ع) را داشته باشد.

 

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: انسان مؤمن نیز باید ولایت را مدنظر داشته باشد و هم از سخنان ولایت بهره جوید و بداند قرآن، اهل بیت(ع) و ولایت مایه هدایت همیشگی امت اسلامی هستند، و در هر زمانی که امت اسلامی توجه خاصی به قرآن کریم داشتند زمان شکوفایی و بهره مندی آنان بوده و در هر کجا از این کتاب الهی غفلت ورزیدند بدون شک به خود ضرر وارد کرده اند و دچار مشکلات فراوانی شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به برکت جمهوری اسلامی زمینه استفاده از سبک زندگی قرآنی مهیا است و همگان می توانند از این فرصت استفاده کنند و در این راستا مسؤولان نظام جمهوری اسلامی و طبقات مختلف جامعه همه می توانند به قرآن کریم تمسک جویند و شیوه های قرآنی را در زندگی خود پیاده کنند.

 

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: راهی که انسان را به رشد و تعالی می رساند راه تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است؛ قطعا مسؤولان و هم مردم باید از این شیوه استفاده کنند تا سعادت دنیا و آخرت را به دست آورند.

 

حجت الاسلام جعفری قرآن کریم را به عنوان افضل تمام کتب معرفی کرد و گفت: این کتاب الهی زمینه ‌سعادت و رستگاری انسان در دو سرا فراهم می‌کند و در حقیقت چراغ راه انسان برای رسیدن به کمال‌، حقیقت‌جویی و خدایی شدن است‌.

 

وی یادآور شد: در قرآن کریم آیات متعددی وجود دارد که انسان ها را به اندیشه و تعقل فرا خوانده است و همچنین در احادیث ائمه اطهار(ع) نیز دعوت به تفکر و تعقل فراوان است، فکر و اندیشه در دین مبین اسلام در رأس تعالیم دینی قرار دارد و امام علی(ع) در این باره می فرماید «بالاترین عبادت به کار انداختن نیروی تفکر و تعقل است»./302/9709/ب1

ارسال نظرات