۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۳۷۱۹۱
کارشناس مسائل مذهبی:

بی حجابی سبب از بین رفتن جاذبه خانواده می‌شود

کارشناس مسائل مذهبی خانواده درباره نقش حجاب در تثبیت کانون خانواده گفت: با نبودن حجاب جاذبه از درون خانواده‌ها به جامعه منتقل می‌شود و در آن‌جا با انحراف همراه می‌شود، تنوع در بیرون باعث کاهش جاذبه در خانواده شده، در صورتی که در اصل انسان باید قانع به خانواده و جاذبه خانواده باشد.
عفاف و حجاب

طاهره ستوده صدر، کارشناس حوزوی و مشاور خانواده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این‌که حجاب امری فطری است گفت: حجاب امری فطری و درونی و راه گشای حق است، بنابراین محدود به اسلام نیست و بانوان پیش از اسلام و در سرتاسر جهان دارای نوعی پوشش بوده‌اند و اگر انسان در راستای فطرت حرکت به آن پای بند خواهد بود.

 

وی درباره انحرافات و تبلیغاتی که مقابل حجاب صورت می‌گیرد ابراز داشت: همیشه موانعی مقابل فطریات وجود دارد و باعث پوشاندن آن می‌شود که در آن صورت ارزش با غیر ارزش مختلط می‌شود اما در نهایت حق آشکار می‌شود و امر فطری مانند حجاب از بین نخواهد رفت، هر چند ممکن است به طور موقتی دچار تزلزل و انحراف شود.

 

این کارشناس مشاور خانواده درباره نقش حجاب در تثبیت کانون خانواده بیان داشت: با نبودن حجاب جاذبه از درون خانواده‌ها به جامعه منتقل می‌شود و در آن‌جا با انحراف همراه می‌شود، تنوع در بیرون باعث کاهش جاذبه در خانواده شده، در صورتی که در اصل انسان باید قانع به خانواده و جاذبه خانواده باشد.

 

وی حجاب را آزادی دانست و بیان کرد: حجاب به معنای آزاد بودن است و آزادی نیز به رفع موانع رشد می‌پرداز، حجاب با داشتن مزایای فراوان آرامش آور است و امنیت اجتماعی و درون خانوادگی را به همراه دارد و سبب می‌شود هر فرد در جایگاه خود به فعالیت بپردازد.

 

ستوده صدر ادامه داد: حجاب با حفظ اصالت شخصیت زن نشان می‌دهد که او وسیله نیست و مکمل مرد است، همانطور که مرد نیز به نوعی مکمل است، بنابراین حجاب با برداشتن عدم امنیت و تزلزل در خانواده و یادآوری عدم خروج زن از جایگاه خود، تبعیض‌ها را از بین می‌برد و به این معنا نوعی آزادی است.

 

وی عنوان کرد: افرادی که خواستار رشد دنیا و آزادی غرایض حیوانی خود هستند، حجاب را محدوذیت می‌دانند، اما افرادی که خاستار حضور فعال در جامعه هستند حجاب را محدودیت نمی‌دانند زیرا حجاب با حذف دغدغه‌های امنیتی و رسیدن به آرامش فکری سبب رشد عقل می‌شود.

 

این کارشناس حوزوی در پایان با اشاره به این‌که حجاب محدود به بانوان نیست گفت: قرآن و دین اسلام حجاب را به بانوان اختصاص نداده است و بارها در کنار خفظ حجاب بانوان دستورات گوناگونی را برای مردها بیان کرده است، بنابراین لازم است مردان نیز دارای حجاب ظاهری و خفظ چشمان خود باشند، البته با توجه به ظرافت بیشتر زن، تاکید بر حجاب بانوان بیشتر است./955/302/ب3

ارسال نظرات