۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۰۲۷

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

اختتامیه همایش اخلاق رضوی همزمان با دهه کرامت، شهر گل ایران میزبان کارشناسان قرآنی، برگزاری سومین جشنواره قرآنی شهدای مدافع حرم در خمین و برگزاری نمایشگاه عکس رمضان در اراک برخی از عناوین اخبار کوتاه از استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علیرضا حاج علی بیگی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت:همزمان با دهه کرامت اختتامیه همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی که میزبانی آن بر عهده استان مرکزی است برگزار می شود.


وی افزود: برنامه های متنوعی برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده که نمونه آن استفاده از هنر پرده خوانی و نقالی در راستای معرفی سیره امام رضا )ع) است که سعی شده از اساتید و هنرمندان حرفه ای این هنر کهن استفاده گردد.

 

حاج علی بیگی به آمار آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و گفت:آثار زیادی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هم اکنون در بخش داوری آن قرار داریم.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت:همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی از جمله برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اجرا و میزبانی می شود.

 

شهر گل ایران میزبان کارشناسان قرآنی

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) استان مرکزی، گفت: پنجمین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) به میزبانی مهد قرآن شهرستان محلات، شهر گل ایران برگزار می‌شود.


وی از حضور مهدی شکری، معاون آموزشی سازمان دارالقرآن کشور در پنجمین جلسه ستاد برگزاری سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و کارشناسان قرآنی استان خبر داد و افزود: در این جلسه علاوه بر میهمانان کشوری جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور خواهند داشت.


حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) در ۸ شهرستان استان برگزار می‌شود که اخبار کامل آن متعاقباً اعلام خواهد شد.


این مقام مسئول در پایان افزود: پنجمین جلسه ستاد سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) سه‌شنبه، ۲۲ تیرماه در فرمانداری محلات برگزار می‌شود و مسئولان نقطه نظرات خود در رابطه با چگونگی کیفیت بخشی و اثرگذاری این جشنواره ارائه خواهند کرد.

 

برگزاری سومین جشنواره قرآنی شهدای مدافع حرم در خمین

شنواره قرآنی شهدای مدافع حرم برای سومین سال متوالی همزمان با سراسر کشور به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خمین با جامعه هدف افراد تحت پوشش این برگزار می‌شود.


داود روشن، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خمین به خبرنگار ایکنا گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ ، مفاهیم، تفسیر و نهج‌البلاغه (خطبه ۸۶ الی ۹۰) ویژه دانشجویان دختر و پسر و دانش‌آموزان مقطع متوسطه برگزار می‌شود.


وی افزود: این جشنواره با مرحله سطح سنجی مددجویان تحت پوشش به منظور شناسایی افراد با استعداد در زمینه قرآن آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد و بعد از این مرحله، مرحله آموزشی با هدف آمادگی برای مسابقات استانی شروع می‌شود.


روشن تصریح کرد: سال گذشته ۷۰ نفر در کلاس‌های آموزشی جشنواره شرکت کردند و چهار نفر در رشته‌های حفظ  و قرائت به مرحله کشوری راه پیدا کردند، یکی از دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول رتبه اول کشوری را کسب کرد.

 

برگزاری نمایشگاه عکس رمضان در اراک

با پایان یافتن ماه مبارک رمضان مسابقه و نمایشگاه عکس رمضان به همت سازمان فرهنگی–ورزشی شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک برگزار می‌شود.


شایان ذکر است، جمعی از عکاسان جوان و پیشکسوت اراکی آثار خود را در نمایشگاه عکس رمضان در قالب قریب به ۴۰ قطعه عکس در معرض دید عموم قرار می‌دهند این نمایشگاه عکس در برگیرنده عکس‌های سفره افطار، نذورات در این ماه، لیالی قدر، روز قدس و نماز عید فطر است.

 

 گفتنی است، نمایشگاه عکس رمضان از روز یکشنبه، ۲۰ تیر ماه در پارک ملت افتاح شد و به مدت ۴روز ادامه دارد، علاقه‌مندان جهت بازدید می‌توانند از ساعت ۲۰ تا ۲۳ به مکان یاد شده مراجعه کنند./842/303/ب3

ارسال نظرات