۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۳۷۰۰۰
نماینده ولی فقیه دراستان قزوین:

کسانی که قدرت، نفوذ و سرمایه دارند نباید از پرداخت مالیات پرهیز کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در رابطه با عدم پرداخت مالیات گفت: نباید کسانی که قدرت، نفوذ و سرمایه دارند از اجرای قانون و مطالباتی که مسؤولان باید از آن‌ها داشته باشند، مبرّا باشند و مردمی که دستشان به جایی بند نیست و صاحب سرمایه نیستند، همواره مورد نظر باشند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در دیدار با مدیر کل و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان قزوین در رابطه با عدم پرداخت مالیات گفت: مردم از روند دریافت مالیات آگاهی دارند اما از این موضوع که گاهی مالیات‌ها بر مبنای درآمدهای حقیقی دریافت نمی‌شود، ابراز ناراحتی می‌کنند.

 

ناراحتی مردم از روند دریافت مالیات بر مبنای درآمدهای غیر حقیقی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: دریافت مالیات باید برای رضای خدا و با رعایت تقوا، عدالت و انصاف صورت بگیرد.

 

خطیب جمعه در استان قزوین با اشاره به اهمیت اینکه در دستورات دین بر کرامت انسان تأکید شده، افزود: احترام به اراده و شخصیت انسان‌ها برای این منظور است که مردم با اختیار خودشان برای عدل و قسط به پاخیزند.

 

دور زدن قوانین از پرداخت مالیات

این کارشناس اخلاق بیان کرد: برخی‌ها با وجود درآمدهای کلان، با گردن کلفتی و دور زدن قوانین از پرداخت مالیات سر باز می‌زنند و این تبعیض‌ها سبب رنجش و ناراحتی مردم می‌شود و باید با چنین پدیده‌هایی برخورد جدی صورت گیرد.

 

خداوند برای شخصیت و جایگاه آدمی احترام ویژه‌ای قائل است

این کارشناس دینی عنوان کرد: خدای متعال راه درست را به انسان نشان داده و اختیار انتخاب راه صحیح از ناصحیح را به او داده است، این مهم به این خاطر است که خداوند برای شخصیت و جایگاه آدمی احترام ویژه‌ای قائل است.

 

شیرینی اِعمال اراده نباید از مردم گرفته شود

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه شیرینی اِعمال اراده نباید از مردم گرفته شود، تصریح کرد: برای خدای متعال کاری نداشت که انسان را جوری بیافریند که هیچ‌گاه به گناه و آلودگی دچار نشود، اما خداوند انسان را با اختیار خلق کرده است.

 

کسانی که قدرت، نفوذ و سرمایه دارند نباید از پرداخت مالیات پرهیز کنند

نماینده ولی فقیه در قزوین اظهار کرد: نباید کسانی که قدرت، نفوذ و سرمایه دارند از اجرای قانون و مطالباتی که مسؤولان باید از آن‌ها داشته باشند، مبرّا باشند و مردمی که دستشان به جایی بند نیست و صاحب سرمایه نیستند، همواره مورد نظر باشند.

 

وی در پایان با بیان اینکه تمام کارهایی که در دنیا انجام داده‌ایم در قیامت آشکار خواهند شد، گفت: مسؤولان باید دقت کنند در مسؤولیت و رسالتی که بر عهده دارند حق مردم را با دقت رعایت کرده و به کسی ظلم نکنند تا در قیامت سربلند باشند و دچار عذاب الهی نشوند./853/202/ب3

 

ارسال نظرات