۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۳۶۷۹۰
مدیر حوزه علمیه شهداد کرمان:

برگزاری کنسرت کار فرهنگی نیست

استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که مسؤولان کرمانی به برگزاری کنسرت افتخار نکنند، گفت: برگزاری کنسرت کار فرهنگی نیست و دولت نباید با برگزاری کنسرت در شهرها افتخار کند زیرا این کار به اعتقادات جوانان ضربه می زند.
ولنگاری فرهنگی

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به بحث فرهنگ اسلامی، گفت: دنیای اسلام باید فرهنگ اسلامی را خوب در خود اجرایی کند.

 

وی افزود: با توجه به پیشرفت های اسلام، هنوز بحث فرهنگ ناب محمدی در دنیای اسلام درست نشده است و اگر فرهنگ در زندگی مردم جا نیفتد، کارهای دیگر یک کشور رو به خطرناکی می رود.

 

حجت الاسلام بذرکار با بیان این که اسلام آمریکایی با اسلام محمدی فرق های زیادی دارد، اظهار داشت: مردم باید نگاه خود را نسبت به فرهنگ اسلامی درست کنند و بدانند که نباید اسلام آمریکایی را به زندگی خود راه بدهیم تا دچار آن شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی باید برای کار فرهنگ دست به دست هم بدهند تا بتوانند فرهنگ درست را در بین مردم ایجاد کنند و تا زمانی که با هم کار نکنند نمی توانند فرهنگ اسلامی را در زندگی خود اجرایی کنند.

 

استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که مسؤولان کرمانی به برگزاری کنسرت افتخار نکنند، بیان داشت: برگزاری کنسرت کار فرهنگی نیست و دولت نباید با برگزاری کنسرت ها در شهر افتخار کند زیرا این کار به اعتقادات جوانان ضربه می زند.

 

وی ابراز داشت: هدف اسلام آمریکایی ذلت و خواری مردم و کشور است و اگر کشور به جای این که اسلام واقعی را به زندگی خود بیاورد، اسلام غربی را به زندگی خود دعوت کند، دیگر خانواده دچار تزلزل و گناه می شود.

 

هدف دشمن از تهاجم فرهنگی از بین بردن اعتقادات مردم است

مدیر حوزه علمیه شهداد با توجه به این که شبیخون و تهاجم فرهنگی دو کلمه بزرگی هستند و باید این دو کلمه را بشناسیم، اظهار داشت: هدف دشمن از تهاجم فرهنگی در کشور اسلامی ایران این است که می خواهند مردم اسلام محمدی را فراموش کنند و به زندگی غربی رو بیاورند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه تعدادی از مسؤولان کشور می گویند راه نجات امت، مذاکره با دشمن و اعتماد کردن به آن ها است، اما باید بدانند همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند هیچ وقت نباید به دشمن اعتماد کرد زیرا دشمن همیشه به فکر منفعت و هوس خود است.

 

حجت الاسلام بذرکار با بیان این که بحث اعتماد نکردن به دشمن در مذاکرات معلوم شد، یادآور شد: دشمن همیشه به فکر منافع خود بوده همان طور که در مذاکرات هسته ای زیر گفته های خود زدند و به آن عمل نکردند.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ اسلامی می گوید باید به نیروهای انسانی تکیه کرد، اظهار داشت: برای پیشرفت کردن نباید همیشه به غرب فکر کرد بلکه باید به خود نیروهای انسانی در کشور اعتماد کرد.

 

فرهنگ نظام آموزش و پرورش متناسب با یک کشور اسلامی نیست

استاد حوزه علمیه شهداد خاطرنشان کرد: فرهنگ نظام آموزش و پرورش متناسب یک کشور اسلامی نبوده زیرا کدام جای اسلام گفته که جوان در زمان اوج شهوت باید در کلاس های مختلط شرکت کند و آموزش و پرورش باید فکری به حال دانشگاه های کشور کند.

 

حجت الاسلام بذرکار با توجه این که روحانیت اسلام حقیقی را به مردم تبیین کند، ابراز داشت: مردم با دین واقعی فاصله های زیادی دارند و روحانیان مبلغ سعی کنند که با استفاده از قرآن و روایات دین را به مردم معرفی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای معرفی کردن فرهنگ اسلام از طریق رسانه است و رسانه کشور به جای این که فیلم های مبتذل با بازیگران بی حجاب پخش کند، فیلم هایی را پخش کند که بوی اسلام بدهد.

 

حجت الاسلام بذکار در پایان گفت: هیچ وقت برای انسان کار فرهنگی ساقط نمی شود و مردم در زندگی های خود امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنند./302/9707/ب1

ارسال نظرات