۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۴۳۶۳۵۵

آشنا شدن فرزندان با ماهواره، خیانت در امانت است/ فلسفه فطریه توجه به محرومان است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: فرزندان امانت هستند پس با آشناکردن با ماهواره در حق آن ها خیانت نکنید هم چنین ابزار انحراف کننده را برایشان تهیه نکنید.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی برنامه کوی محبت از حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم، بامداد امروز در برنامه «کوی محبت» که به طور زنده از شبکه دوسیما پخش می شود، اظهار کرد: خداوند در نماز به ما یاد می دهد که خود خواه نباشیم و در حق همه دعا کنیم، با این که یک نفر هستیم پس از رکوع نماز می گوییم «سمع الله لمن حمده»  یعنی حمد همه را می شنود.

 

وی افزود: ذکر پایان نماز السلام علینا و علی عبادالله الصالحین، است زیرا «السلام علیه» خود بینی و تک روی است اما «السلام علینا» میلیاردی و فراگیر است همچنین با گفتن «اهدنا» برای هدایت همه دعا می کنیم و نمی گوییم «اهدنی».

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: کمک به محرومان مهم است که خداوند با دادن سه کیلوگرم گندم به عنوان فطریه برتأمین نان مردم در روز عید تأکید می کند و با قربانی کردن در عید سعید قربان بر تأمین گوشت اهتمام می ورزد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور مطرح کرد: توصیه می شود روز عید لباس نو و شیک بپوش و زیر آسمان و روی خاک نماز بخوان؛ یعنی هم از لباس دل بکنید هم نزد خدای متعال شیک پوش و خاکی باشید.

 

خط ویژه ای برای اتصال با خدا

وی با اشاره به فرصت عظیم رمضان، خاطرنشان کرد: ماه رمضان مانند خط ویژه ای برای اتصال با خدا است چنان که در دعای رمضان می خوانیم «وَ هَذَا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَ كَرَّمْتَهُ وَ شَرَّفْتَهُ وَ فَضَّلْتَهُ عَلَى الشُّهُورِ» یعنی این ماه را که مقامش را عظيم كردى و كرامت و شرافت و فضيلتش بر ساير ماه ها دادى.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در خصوص وداع ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در زبان محاوره ای عرب دو نوع سلام داریم؛ هنگام ورود و هنگام خروج و خداحافظی سلام می کنند از این رو هنگام خداحافظی و وداع با ماه رمضان نیز بر او سلام می کنیم؛ «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا شَهْرَ اللَّهِ الْأَکْبَرَ وَ یَا عِیدَ أَوْلِیَائِهِ الْأَعْظَمَ ...

 

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: خداحافظ ای ماه بزرگ خدا که عید بزرگ اولیاءالله هستی، خداحافظ ای ماهی که بزرگ‏ترین رفیق و دوست اوقاتم بود و بهترین ساعات و لحظه ها را در تو دیدم خداحافظ ای ماهی که آرزوهایمان در تو نزدیک شد، خداحافظ ای ماهی که اعمال نیک در تو زیاد شد؛ خیلی از مساجد پر از جمعیت شد، قرائت قرآن زیاد شد و اطعام و افطاری های زیادی داده شد، ماهی که چه بسیار از بندگان خدا در تو بخشیده شدند.

 

رمضان از منظر برای اولیاءالله و مجرمان

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با بیان فضیلت های ماه رمضان از زبان امام سجاد(ع) عنوان کرد: خداحافظ ای ماهی که گناهان بسیاری به خاطر تو محو شد، چه عیب هایی که به خاطر تو پوشانده شد، خداحافظ ماهی که برای مجرمان سنگین بودی و دائم منتظر زودتر تمام شدنش بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان برای اولیای خدا عید و برای مجرمان سنگین است، قرآن راجع به نماز هم چنین می گوید که برای برخی ثقیل و سنگین است،  چون خشوع ندارند نماز برای آنان سنگین است. همچنین ماه رمضان، حج، جهاد، تقوا برای برخی سنگین است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی متذکر شد: به گروهی که نماز برای آنان سنگین است، گفته می شود؛ از زبانی که خدا به ما داده 23 ساعت از شبانه روز را با هرکه دوست داری صحبت کن. چنددقیقه را با خالقت حرف بزن، اما زیربار نمی روند و نماز نمی خوانند، این به دور از انصاف است.

 

به فرزندان خیانت نکنید

رییس ستاد اقامه نماز کشور در پایان خطاب به پدران و مادران گفت: فرزندان امانت هستند در حق آنان خیانت نکنید و با ماهواره آشنا نکنید، ابزار انحراف را برای آنان تهیه نکنید، فرزندان نیاز به ورزش دارند، همراه آنان ورزش کنیم که به اسم ورزش جای دیگری نروند.

 

گفتنی است، برنامه «کوی محبت» ویژه ماه مبارک رمضان امسال، از اماکن و عتبات مقدسه هر شب ساعت 00:30 به صورت زنده از شبکه دوسیما پخش می شود./202/1308/ب1

ارسال نظرات