۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۳۶۱۸۹
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی:

نگاه مسؤولان به همه مردم در موضوع اشتغال و امکانات رفاهی عادلانه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید در موضوع اشتغال و امکانات رفاهی به همه مردم به صورت عادلانه نگاه کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و جمعی از معاونان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان قزوین، که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت امنیت در هر شهر و منطقه‌، گفت: حضرت ابراهیم پس از ساخت کعبه، از خدای متعال می‌خواهد تا آن منطقه را شهری امن قرار دهد، زمانی که این درخواست را از خدای متعال داشت هنوز شهری در اطراف خانه خدا به وجود نیامده بود.

 

وی در ادامه افزود: پس از تشکیل شهر در اطراف کعبه، حضرت ابراهیم از خدای متعال درخواست می‌کند تا به آن شهر امنیت ببخشد و این درخواست حضرت گویای این مطلب است که درخواست نخست حضرت ابراهیم برای شهر شدن آن منطقه، محقق شده و این دو درخواست از نظر زمانی، فاصله زیادی با یکدیگر داشته‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به ضرورت مسأله امنیت در جامعه، ابراز کرد: در این آیات شریفه، امنیت مسأله مهمی مطرح می‌شود، زیرا اگر امنیت وجود نداشته باشد، سایر امکانات بهره‌ای برای انسان نخواهند داشت.

 

امام‌جمعه قزوین با اشاره به ناامنی و جنگ‌هایی که در برخی از کشورهای منطقه رخ داده است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در سوریه ثروت‌مندان زیادی وجود داشته‌اند اما به دلیل ناامنی، بی‌خانمان شده و در چنین فضایی ثروتشان به کارشان نمی‌آید.

 

عنصر امنیت، از آب و نان هم واجب‌تر است

وی با بیان اینکه عنصر امنیت، از آب و نان هم مهم تر و واجب‌تر است، تصریح کرد: این اهمیت سبب شده نخستین دغدغه و درخواست حضرت ابراهیم به عنوان پیامبری اولوالعزم، تأمین امنیت مردم باشد و بر تحقق آن اصرار می‌ورزد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه امروز بخشی از تأمین امنیت در شهرها، به نیروی انتظامی سپرده شده، خاطرنشان کرد: همواره باید تلاش کرد این رسالت که مورد تأکید پیامبران و امامان ما بوده، در بالاترین سطح در جامعه وجود داشته باشد تا مردم ما در امنیت و آرامش زندگی کنند.

 

در موضوع اشتغال و امکانات رفاهی به همه مردم به صورت عادلانه نگاه کنیم

وی در ادامه افزود: پس از تأمین امنیت، حضرت ابراهیم از خدای متعال می‌خواهد به آن‌هایی که مؤمن هستند، آب و نان بدهد، این درخواست حضرت به سرعت مورد اعتراض خدای متعال قرار می‌گیرد و بر تأمین آب و نان همه انسان‌ها، به ویژه کسانی که کافر هستند تأکید می‌کند، این مهم نشان می‌دهد که باید در موضوع اشتغال و امکانات رفاهی به همه مردم به صورت عادلانه نگاه کنیم.

 

همه دستگاه‌ها و نهادها باید اقامه نماز را در اولویت قرار دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که همه دستگاه‌ها و نهادها باید اقامه نماز را در اولویت قرار دهند، اظهار کرد: اقامه نماز تنها نماز خواندن نیست، کسانی که اقامه کننده نماز هستند اگر ناآگاهانه اشتباهی انجام دهند خودشان می‌آیند و اجرای حد شرعی را برای خودشان درخواست می‌کنند، چنین جامعه‌ای به کمال و تعالی خواهد رسید و به پیشرفت دست پیدا خواهد کرد.

 

وی در پایان گفت: اقامه کننده نماز دینش را به دنیایش نمی‌فروشد و اگر این معانی در جامعه‌ای رواج پیدا کند، فحشا و منکر از میان خواهد رفت و آن جامعه از انحراف‌ها دور می‌ماند./202/873/ب1

ارسال نظرات