۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۳۶۱۴۸
آیت‌الله مجتهد شبستری:

اعتکاف نشانه عقیم ماندن هجمه‌های دشمن علیه اعتقادات جوانان است

امام‌ جمعه تبریز اعتکاف را پاسخ دندان‌شکن جوانان به استکبار جهانی خواند و گفت: حضور پرشور جوانان در برنامه‌های اعتکاف نشان از عقیم ماندن هجمه‌های دشمن علیه اعتقادات جوانان است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در جمع معتکفان مسجد جامع تبریز، با اشاره به معنای لغوی اعتکاف، اظهار داشت: اعتکاف در معنای لغوی خود محبوس بودن است، انسان در اعتکاف از مسجد خارج نمی‌شود مگر برای یک امر ضروری.

 

وی با بیان اینکه اعتکاف مخصوص دین اسلام  نیست، ابراز داشت: در قرآن کریم به اعتکاف انبیا پیش از رسول گرامی اسلام اشاره‌ شده است، در برخی منابع به اعتکاف حضرت سلیمان نیز اشاره‌ شده است، همچنین به اعتکاف حضرت موسی در وادی طور، اعتکاف حضرت ابراهیم نیز اشاره‌ شده است.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی معنویت در جامعه ما گسترده شده است، ابراز داشت: پیش از انقلاب اسلامی اعتکاف تنها در چند شهر محدود کشور برگزار می‌شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی این مراسم معنوی در تمام شهرهای و در ماه رجب و اعتکاف رمضانیِ در کشور برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به حضور پرشور جوانان پاک‌ضمیر در مراسم معنوی اعتکاف، آن را یکی از ویژگی‌های برجسته اعتکاف دانست و تأکید کرد: جوانان از خداوند متعال درخواست توفیقات تحصیلی، معنوی و اعتقادی و پیروزی مسلمانان و جبهه مقاومت در کنار دعا برای سلامت رهبر انقلاب را در نظر داشته باشند.

 

عضو خبرگان رهبری اعتکاف را نوعی انقطاع به‌سوی خداوند متعال از مسائل مادی و دنیوی خواند و اذعان داشت: معتکفان روزه‌دار با اخلاص در این مراسم حضور دارند مهمانان الهی هستند، و غیر آن‌ها دچار خسران هستند، کسانی که از درگاه تو دست کشیده‌اند دچار خسران هستند و تنها مقربان درگاه الهی به سعادت دست پیدا خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه دشمن از طریق ابزارهای جدید رسانه‌ای به دنبال دور کردن جوانان از اسلام ناب محمدی هستند، تصریح کرد: حضور پرشور جوانان در برنامه‌های اعتکاف نشان از عقیم ماندن هجمه‌های دشمن علیه اعتقادات جوانان است، این حضور پاسخی دندان‌شکن به دشمنان اسلام است.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری اعتکاف را پاسخ دندان‌شکن جوانان به استکبار جهانی خواند و تصریح کرد: اعتکاف یک فرصتی معنوی بی‌نظیر است که نه‌تنها یک خدمت فردی است، یک خدمت اجتماعی و ارزشی نیز است، جوانان توجه داشته باشند که معنویت و ایمان حاصل در این مراسم را حفظ کنند و اجازه ندهند آنچه به دست آورده‌اند، از میان برود.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اعتکاف را در حقیقت ارتباطی با حضرت ولی‌عصر (عج) دانست و تصریح کرد: نباید اجازه داد این حالات و ارتباطات معنوی با امام عصر (عج) به‌سادگی از میان‌رود، حضرت عنایتی خاص به معتکفان دارند، که امید است شامل معتکفان عزیز شود./202/854/ب1

ارسال نظرات