۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۳۵۸۸۸
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

تشکیل قرارگاه فرهنگی نیازمند انگیزه درونی از سوی ائمه جمعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه تشکیل قرارگاه نیازمند انگیزه درونی از سوی ائمه جمعه است گفت: خوشبختانه بیشتر ائمه جمعه استان قزوین این آمادگی و انگیزه را دارند، منتها برای رسیدن به این هدف باید با دغدغه های رهبری زندگی کنیم.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بعد از ظهر امروز در جلسه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به تشکیل قرارگاه معنوی، بصیرتی، فرهنگی، ایمانی و تقوایی که مورد تأکید رهبری قرار دارد، گفت: پرداختن کلیشه‌ای و عادتی به فرمایشات رهبری رویکردی غلط و اشتباه است.

 

وی در ادامه افزود: در خطبه‌ها هم نباید رویکردی کلیشه‌ای داشته باشیم، بلکه باید مسائل را بر اساس آن چه که با عقل و منطق به آن رسیده‌ایم بازگو کنیم و برای مردم تشریح و تبیین نماییم.

 

نباید مناسبت‌هایی که دغدغه ما نشده در خطبه‌ها بیان کنیم

امام‌ جمعه قزوین بیان کرد: نباید مناسبت‌هایی که دغدغه ما نشده و فکر ما را تاکنون درگیر خود نکرده را در خطبه‌ها بیان کنیم زیرا اگر با این شیوه مناسبت‌ها را بیان کنیم، آن‌گونه که باید اثرگذار نخواهند شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه به بیان برخی از ابعاد تشکیل قرارگاه نماز جمعه پرداخت و خاطرنشان کرد: یکسری از کارهایی که ائمه جمعه تاکنون انجام داده‌اند، همان کارهای قرارگاهی بوده اما اگر عملکردهای‌ خود را با معیارهای مورد نظر رهبری مقایسه کنیم هر کدام از ما نمره متفاوتی خواهد داشت.

 

با هم اندیشی و هم افزایی نمره قرارگاهی‌مان را بالا ببریم

وی در ادامه گفت: باید با هم افزایی، هم اندیشی و کمک به یکدیگر کاری کنیم که نمره کارهای قرارگاهی، فرهنگی و معنوی همه ما، نمره خوبی باشد و کاستی‌هایی که در مسیر تحقق قرارگاه در هر منطقه‌ای وجود دارد، برداشته شود.

 

خطیب ‌جمعه قزوین اظهار کرد: گاهی برخی از مناطق ظرفیت پذیرش قرارگاه را آن‌گونه که مورد تأکید رهبری قرار دارد را ندارند، اما نباید با سیاه نمایی بگوییم که چون در فلان منطقه تشکیل قرارگاه امکان پذیر نیست، در سایر مناطق هم شرایط تشکیل قرارگاه وجود ندارد.

 

تشکیل قرارگاه نیازمند انگیزه درونی از سوی ائمه جمعه است

وی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه نیازمند انگیزه درونی از سوی ائمه جمعه است تصریح کرد: و خوشبختانه بیشتر ائمه جمعه استان قزوین این آمادگی و انگیزه را دارند، منتها برای رسیدن به این هدف باید با دغدغه های رهبری زندگی کنیم.

 

موضوع فتنه و نفوذ از جدی‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امروز موضوع فتنه و نفوذ از جدی‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است اظهار کرد: اگر می‌خواهیم با دغدغه‌های رهبری زندگی کنیم باید به این معانی به صورت جدی توجه کنیم و آن‌ها را دغدغه خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه ابراز کرد: این بصیرت است که موجب می‌شود که درک کنیم که رهبری امروز از ما چه انتظاری دارند و در خطبه‌ها باید چه مسائلی را طرح و بر روی آن‌ها تأکید کنیم.

 

وی در پایان گفت: موضوع فقر، بیکاری، اعتیاد، طلاق واقعیت‌هایی هستند که استان ما را رنج می‌دهد و باید مورد توجه ائمه جمعه قرار گیرند./873/202/ب3

 

ارسال نظرات