۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۳۵۲۹۵
مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد:

حمایت از فتنه و نفوذ، ملاک عدم صلاحیت افراد است

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه حمایت از فتنه و نفوذ، ملاک عدم صلاحیت شرعی و قانونی افراد است، گفت: نمایندگان باید نظارت های درون مجلسی خود را تقویت کنند و با استفاده از حضور نماینده های ارزشی و انقلابی اجازه ندهند افراد فاقد صلاحیت چه جاهلانه و چه از روی خیانت، صدایشان از مجلس خارج شود.
حجت گنابادی نژاد

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر موضع گیری شفاف و قاطع مجلس در مواجهه با جریان های معارض، گفت: مجلس یکی از مظاهر یا از برترین مظاهر قدرت نظام اسلامی است اما نکته مهم این است که می خواهیم قدرت آن را یک قدرت مادی و دنیایی و منفک از ارزش های الهی و اسلامی تلقی کنیم که ظهور و بروزی از التجا و اتکای ما به قدرت الهی نداشته باشد.

 

وی تصریح کرد: اگر تلقی ما از قدرت، برگشت به قدرت لایزال الهی در عرصه های اجتماعی باشد، باید فرصت هایی را که در نظام ایجاد می شود با تراز بندگی خدا معرفی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: به عنوان مثال نماینده مجلس باید فرصت خدمت را از مصادیق بندگی خدا ببینند و عیار و ترازو برای خود داشته باشد؛ ببینند رضای خدا در چیست و راه وصول به آن چیست.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه انجام وظیفه و تکلیف قطعا از راه های کسب رضای الهی است، افزود: این مجموعه وظایف و تکالیف را اگر حکومت اسلامی تشکیل نشده باشد می توان از یک مرجع تقلید دریافت کرد و اگر حکومت وجود داشت، باید مجموعه تکالیفی را که مدنظر ولی فقیه است مورد توجه قرار داد.

 

امروز مجلس هیچ تردید و ابهامی برای انجام وظایف خود ندارد

وی با بیان اینکه امروز مجلس هیچ تردید و ابهامی برای انجام وظایف خود ندارد، اظهار کرد: اگر کسی دنبال بندگی خدا و انجام وظیفه باشد اما مسیری غیر از آنچه رهبر معظم انقلاب تبیین کرده اند، انتخاب کند هم به مردم خیانت و به خدا پشت کرده و هم مسیری خلاف ارزش ها در پیش گرفته است.

 

حمایت از فتنه و نفوذ، ملاک عدم صلاحیت شرعی و قانونی افراد است

مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با بیان اینکه فتنه و نفوذ از مظاهری است که قهر خدا در رابطه با آن محل تردید نیست، گفت: در فتنه 88 عده ای به بهانه اعتمادی که نظام اسلامی به آن ها کرد با خیانت به مردم و نظام، دقیقا بر اساس مواضع دشمن عمل کردند و این تنها به یک موضع نظری، سیاسی صرف منتهی نشد بلکه منجر به ریختن خون ها و خسارات مالی و جانی و آبرویی شد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: با این وجود نظام در نهایت رأفت اسلامی سران فتنه را با اعمال محدودیت های قانونی از فتنه گری مجدد و اینکه نظام را دچار آشوب کنند، منع کرد اما برخی با ساده لوحی و برخی عامدانه خلاف این امر را در خبرها منعکس می کنند.

 

وی با بیان اینکه اگر کسی از این جریان حمایت داشته باشد، صلاحیت قانونی و شرعی خود را از دست داده است، گفت: نمایندگان باید نظارت های درون مجلسی خود را تقویت کنند و با استفاده از حضور نماینده های ارزشی و انقلابی اجازه ندهند افراد فاقد صلاحیت چه جاهلانه چه از روی خیانت، صدایشان از مجلس خارج شود.

 

استاد حوزه علمیه یادآور شد: از سوی دیگر، مجموعه نیروهای ارزشی که دل در گرو آرمان های شهدا و انقلاب دارند نیز باید از بیرون مجلس، مراقب باشند و با حمایت از نمایندگان انقلابی، مسیر را برای خدمتگزاری بیشتر مجلس در راستای حل مشکلات مردم فراهم کنند و اجازه ندهند صدایی غیرهمسو با ارزش ها از مجلس خارج شود./302/930/ب1

ارسال نظرات