۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۳۴۹۷۱
استاد حوزه علمیه:

دعا به همراه عمل صالح نتیجه بخش است

حجت الاسلام مومنی گفت: دعا باید در زندگی انسان باشد و انسان‌های عاقل دعا و عمل صالح را باهم انجام می‌دهند.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه شامگاه دوشنبه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و درباره دعا گفت: درخواست و خواستن نتیجه دعا است.

 

وی درباره اهمیت دعا عنوان کرد: بر اساس آیات و روایات وارده دعا باید در زندگی انسان باشد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دعا رافعیت و دافعیت دارد، اظهار داشت: دعا ابتلا به بلاهای را دفع می کند، دعا کردن همیشه برای برطرف کردن مشکلات نیست گاهی شاید با دعا انسان به خواسته خود نرسد اما خداوند به واسطه همان دعا بسیاری از بلاها را از او دور می کند.

 

حجت‌الاسلام مومنی با اشاره اینکه دعا از مستقلات عقل است، بیان داشت: زمانیکه تمام امور در دست قدرت الهی باشد ما نمی‌توانیم دست خود را جلوی غیرخدا دراز کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه معصومین(ع) کثیرالدعا بودند، ابراز کرد: کسانی که عاقل تر هستند دعا هم بیشتر می کنند، دعا و تلاش باید با هم باشد یعنی عمل صالح با دعا باید باهم انجام شود.

 

استاد حوزه درباره ادب دعا عنوان کرد: علت و علل برای خداوند است، انسان باید هنگام دعا تمام توجه خود را معطوف خداوند کند و بداند که با چه کسی صحبت می کند بنابراین برای درست دعا کردن بهتر است که از معصومین(ع) الگوبرداری کند.

 

حجت‌الاسلام مومنی افزود: خداوند دوست دارد انسان از کوچک ترین چیزها تا بزرگ ترین امور را از او درخواست کند.

 

وی درباره بایسته های دعا گفت: امیدوار به غیر خدا نبودن، زبان و دل یکی بودن، شک نکردن، اصرار کردن، از بایسته‌های دعا است.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: خداوند به برخی چنان نعمت می‌دهد که تا از دعا کردن غافل شوند طوری که فرشته ها از او بدشان می‌آید، بنابراین از دعا کردن خسته و ملول نشوید، همت بلند باشید کوته نظر و کوته فکر نباشید کم نخواهید برای دیگران هم بخواهید./202/807/ب1

ارسال نظرات