۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۳۴۶۵۳
حجت الاسلام والمسلمين رهبر:

رفتار غيرقرآني عربستان در زمينه حج را براي جهان اسلام تشريح كنيم

امام جمعه موقت اصفهان با بيان اينكه حرمين شرفين متعلق به حاكميت عربستان نيست، گفت: بايد موج بزرگ اعتراض به رفتار عربستان در جهان اسلام شكل بگيرد و جمهوري اسلامي در اين زمينه وظيفه سنگيني دارد.
حجت الاسلام رهبر امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام و المسلمين محمد تقي رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با اشاره به مذاكرات حج 95 گفت: موضع گيري قاطع و صحيح از سوي مسئولان جمهوري اسلامي در مذاكرات حج تمتع صورت گرفت.

 

وي افزود: در مسئله حج ضمن پافشاري بر ارزشها، بايد موضع انقلابي و مكتبي خود را تقويت كنيم تا عربستان كه خود مسبب محروميت زائران ايراني شده، نتواند در عرصه بين المللي نيز ايران را متهم كند كه مي خواهد حج را سياسي كند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فاجعه منا و كم كاري مسئولان گفت: چندين ماه از اين فاجعه گذشته است و مسئولان هنوز نتوانسته اند در مجامع حقوقي دنيا طرح دعوي كنند؛ بايد از كشورهاي اسلامي كه آنها نيز در فاجعه منا حاجيان خود را از دست داده اند، ياري بطلبيم.

 

نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: يك اتحاديه متشكل از كشورهاي اسلامي بايد تشكيل شود و فاجعه منا و كارشكني عربسستان در حج 95 را در نزد افكار عمومي جهان اسلام پررنگ نشان دهيم.

 

وی با بيان اينكه حرمين شرفين متعلق به حاكميت عربستان نيست، افزود: مكه و مدينه متعلق به امت اسلامي است و عربستان متاسفانه امروز بر آن تسلط دارد؛ بايد موج بزرگ اعتراض به رفتار عربستان در جهان اسلام شكل بگيرد و جمهوري اسلامي در اين زمينه وظيفه سنگيني دارد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اهميت فضاي رسانه اي گفت: با استفاده از رسانه هاي كشورمان و نيز رسانه هاي منتقد عملكرد عربستان در جهان، واقعيات حج و نقش تخريبي دولت اين كشور در مسير وحدت امت اسلامي را نشان دهيم.

 

وی در پايان اين گفت و گو اظهار كرد: جمهوري اسلامي علي رغم آگاهي نسبت به سختي حج سال جاري با توجه به عملكرد عربستان وارد مذاكرات با اين كشور شد تا از حقوق ملت دفاع كند و در نهايت دولت عربستان«صد عن سبيل الله» كرد و حق مسلم ايراني ها از سوي آنها توقيف شد./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات