۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۳۴۲۹۸
آیت الله موسوی جزایری:

جنایت های آل خلیفه برای ملت ایران قابل تحمل نیست

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به جنایت های آل خلیفه به ویژه سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم، گفت:‌ جنایت های آل خلیفه برای ملت ایران قابل تحمل نیست.
آیت الله موسوی جزایری، نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: تقوا وصیت انبیا و آن راه ندادن گناه در زندگانی، عمل به واجبات و ترک محرمات می باشد که بسیار لذت بخش است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به شب های قدر و روزهای پیش رو ماه مبارک رمضان که به امیرمؤمنان(ع) تعلق دارد، خاطرنشان کرد: ولایت علی(ع) شرط قبولی عبادات است و نخستین شرط در زمره شیعیان امیرمؤمنان بودن رعایت تقوا می باشد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چند حدیث متواتر درباره امیرمؤمنان(ع) گفت: معیار و مقیاس شناخت حق در اسلام سیره امام علی(ع) است.

 

امام جمعه اهواز به حدیث متواتر «علی مع الحق و الحق مع علی» موجود در کتب فریقین اشاره و اظهارداشت: خوشا بحال ملت ایران و مردم خوزستان که افتخار اعتقاد و پیروی از معیار حق، امام علی(ع) را دارند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان تصریح کرد: رسول خدا(ص) معیار شناخت منافقان دوران خود را بغض و کینه افراد نسبت به امام علی(ع) معرفی کردند و صحابه با همین معیار به شناخت منافقان از دوستداران آن حضرت آگاه شدند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان در ادامه با تسلیت فرا رسیدن شهادت امیرمؤمنان(ع) به امت اسلام و لزوم آماده ساختن خود برای شب های قدر خاطرنشان کرد: مضمون سوره قدر نزول قرآن و ملائکه، تعیین سرنوشت انسان ها و شب های احیا است.

 

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با منقلب گشتن امیرمؤمنان(ع) به هنگام تلاوت سوره قدر و تبیین دلایل چنین حالتی از سوی امام علی(ع) برای امام حسین(ع) ابرازداشت: پیامبراکرم(ص) به علی(ع) عرض کرد تا زمانی که زنده هستم این سوره متعلق به من است و پس از وفاتم متعلق به تو و پس از وفات تو نیز به فرزندانت اختصاص خواهد داشت.

 

این مقام مسؤول به نزول ملائکه در شب های قدر و عرض سلام آنها خدمت امام زمان(عج) و مطرح کردن مقدرات انسان ها و تأیید از سوی آن جناب اشاره و سوره قدر را از جمله معجزات قرآن در قاطعیت مکتب تشیع دانست و افزود: این سوره بر نزول همیشگی ملائکه در شب های قدر اشاره دارد و از آنجا که نزول فرشتگان تنها بر معصوم است پس نزول آنها بر امامان معصوم(ع) در همه زمان ها صورت می گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره اینکه شب قدر، شب استجابت دعا است و باید انجام اعمال شب های قدر همراه با انجام فرائض واجب دینی باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی های امسال و اهمیت فریضه زکات، کشاورزان و دامدران با پرداخت زکات به محتاجان و فقرا در شب قدر مشمول الذمه نباشند و همگان بدانند که فزونی نعمت ها در پرداخت زکات است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به واقعه 7 تیر سالروز انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 تن با محوریت شهید آیت الله بهشتی به دست منافقین گفت: دست منافقین به خون شهدای محراب آلوده است و این گروه 17 هزار نفر را به شهادت رساندند و چنین روزی فرصتی برای مطرح کردن مظلومیت ملت ایران و جنایت های این مجرمان است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی مبلغی از ما را در بانک های بین المللی برای خود به بهانه موافقت ما با انفجاری در لبنان برای خود نگه می دارد اما دیه این 17 هزاری نفری که منافقین با پشتیبانی استکبار جهانی انجام دادند، را چه کسی می دهد؟

 

امام جمعه اهواز به فعالیت ها، فداکاری ها و اندیشه های آیت الله بهشتی در پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس قوه قضائیه اشاره و ابرازداشت: هفته قوه قضائیه فرصتی برای اطلاع رسانی فعالیت ها این قوه و زحمت های قضات به ویژه در استان خوزستان برای احیاء عدالت و اجرای امنیت است.

 

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: ضریب عدالت و امنیت در استان با قاطعیت و تدابیر قضات نسبت به سال های گذشته رو به بهبودی است و ان شاء الله با توسعه دستگاه قضا و امکانات بیشتر شاهد عملکرد بهتر و بیشتری خواهیم بود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه دلخراش شهادت تعدادی از سربازان اشاره و این مصیبت را به خانواده های این عزیران، ملت ایران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و رهبرمعظم انقلاب تسلیت گفت.

 

زعیم حوزه های علیمه خوزستان در ادامه آزادسازی فلوجه به دست بسیج نیروهای مردمی و ارتش عراق را ضربه خورد کننده ای بر وهابیت و داعش برشمرد و تصریح کرد: همانطور که رهبرمعظم انقلاب به مسؤولان عراقی گفته بودند خون و پوست ما یکی است و در شادی ها و غم ها با ملت عراق هستیم چرا که در زیر پرچم ولایت و محبت اهل بیت(ع) قرار داریم.

 

آیت‌الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود به اهانت صورت گرفته درباره سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی آل خلیفه اشاره و اظهارداشت: بنده پیام ملک سلمان برای پادشاه بحرین را که در آن به صورت رسمی از این اقدام حمایت و پشتیبانی کرده بود، قرائت کردم.

 

وی در ادامه افزود: اعتقاد داریم رژیم آل خلیفه همچون علامتی است که واقعیت خارجی ندارد و اتفاقات درونی بحرین از سوی سعودی‌ها و با پول های آنها صورت می گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به نقش آل سعود در تأسیس داعش و اینکه فتنه‌گری آنها  نه تنها در میان شیعیان شیعه و مسلمانان بلکه در اروپا با در امان نبودن مردم از داعش ادامه دارد، گفت: آل سعود فتنه‌ای برای بشریت و مخالف انسانیت و حقوق بشر است و هدف این رژیم از انجام این کارها تخریب و تشویه چهره اسلام در جهان و بد نشان دادن آن می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان به سلب تابعیت و اهانت به شیخ عیسی قاسم و انزجار در جهان اسلام از این اقدام اشاره و تصریح کرد: ما خطاب به آل خلیفه اعلام کردیم که این جنایت ها برای ملت ایران و به ویژه مردم خوزستان قابل تحمل نخواهد بود.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه در میان همه موضع گیری ها پیام بجا و متین سردار سلیمانی مؤثر، قاطع و قدرتمندانه است، گفت: از صمیم قلب از ایشان و پیامشان حمایت و تشکر می کنیم.

 

نماینده مردم خوزستان در پایان اظهارداشت: سردار سلمیانی تاکنون در اینگونه مسائل دخالت و اظهارنظر نمی کرد اما به نظر می رسد که ایشان از این سلب تابعیت احساس خطر کرده و این مطلب را بسیار مهم دانسته که پیام صادر کرد./201/9456/ب1

ارسال نظرات