۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۳۴۲۹۶
نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد؛

ضرورت برخورد قاطع وزارت خارجه با اقدامات آل خلیفه/ از برجام خیری به مردم نخواهد رسید

امام جمعه قزوین خطاب به دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که برخورد قاطعِ نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل این رژیم ظالم و غاصب نشان دهد تا اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی به فریاد مردم مظلوم بحرین برسد.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد با اشاره به اینکه آینده‌نگری در گرو اقتصاد است، گفت: استفاده از فضاهای مجازی به صورت نامناسب به جای خلاقیت و استعدادیابی انسان از نمونه‌های عدم زندگی هوشمندانه است که باید به این مهم توجه ویژه‌ای کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های متقین از نظر امام علی(ع) اظهار کرد: متقین از محرمات چشم پوشاننده، نیکو گفتار بوده و تقوا را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند، از این رو برحذر کردن چشم از چیزهای حرام از ویژگی‌های مؤمنان است.

 

امام جمعه قزوین در ادامه ابراز کرد: در صورتی که افرادی دست به بیت‌المال و حقوق‌های نجومی می‌زنند و حق مردم را اجحاف کرده و در فیش‌های نجومی دخیل هستند، آن‌ها در طول زمان خدمت خود چشمشان را بر روی مسائل حرام بستند و باید امروز به جای متهم کردن دیگران، متواضعانه از مردم به دلیل غصب بیت المال طلب حلالیت کنند و از مردم عذرخواهی کنند چراکه حقوق‌های نجومی خلاف شرع اسلام است.

 

وی در ادامه خطاب به دولتمردان ابراز کرد: برای گماردن افراد در پست‌های مدیریتی و حساس بیشتر دقت کنید و در انتخاب سمت‌ها به مدیران لایق اکتفا کنید تا چنین سوء استفاده‌هایی از بیت المال صورت نگیرد‌ تا به امانتداری و درست استفاده کردن از بیت‌المال پایبند باشند.

 

دانشگاه‌ها بستری مناسب برای انسان‌سازی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه دانشگاه‌ها بستری مناسب برای انسان‌سازی است تصریح کرد: چراکه امروزه این امر مشاهده نمی‌شود و مسؤولان باید در این راستا گام‌های ارزنده‌ای درخور نظام و انقلاب اسلامی بردارند.

 

در حوزه برجام هم تحریم‌ها برجا مانده و هم توسعه پیدا کرده است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه دولت در عرصه برجام باید رفتارش را تغییر دهد خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف دشمن از اجرای برجام بازکردن دروازه نفوذش به کشور است از این رو در حوزه برجام تاکنون همه تحریم ها برجای خود باقی مانده است نه تنها برجای مانده بلکه توسعه یافته است و دست‌اندرکاران خود از نتیجه برجام گلایه دارند.

 

از برجام خیری به مردم نخواهد رسید

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: پیش‌تر برخی‌ها خیلی اصرار می‌کردند که بگویند برجام معجزه خواهد کرد و مشکلات با برجام برطرف خواهند شد، اما امروز در حال متقاعد شدن هستند که از برجام خیری به مردم نخواهد رسید.

 

وی بیان کرد: متأسفانه رفتار تحقیرآمیز و توهین‌آمیز امریکا و غربی‌ها بر تلخی‌های برجام افزوده است، پیش‌تر ما تحریم داشتیم اما سربلندی، اقتدار و عزتمان را حفظ کرده بودیم و حتی گاهی ما آن‌ها را مورد تهدید هم قرار می‌دادیم.

 

دولتمردان رفتارشان را در عرصه برجام تغییر دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: دولتمردان رفتارشان را در عرصه برجام تغییر دهند و دیگر نشنویم که بگویند تحریم‌ها برداشته شده است، درحالی که ما هیچ اثری از برداشته شدن تحریم‌ها نمی‌بینیم.

 

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا و غرب تلاش می‌کنند که برجام دروازه نفوذشان در ما شود، آن‌ها تکلیف برجام را روشن نمی‌کنند تا در انتخابات ریاست جمهوری از آن بهره‌برداری کنند و فرد مورد نظر آن‌ها رییس جمهوری ما شود، البته مردم ما همیشه در صحنه و هوشیار هستند و اجازه چنین اقداماتی را به آن‌ها نخواهند داد.

 

وی خاطر نشان کرد: در گذشته رشد غنی سازی کشور سه درصد بود که پیش از برجام به 20 درصد هم رسید تا جایی که توانایی رساندن آن را با وجود دانشمندان خود به 60 درصد هم داشتیم اما امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن ما را در بین آسمان و زمین نگاه داشته است.


حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به عملکرد رژیم تحمیلی و اشغالگر غاصب بحرین اظهار کرد: سابقه اشغال‌گری آنها از سابقه اشغالگران قدس هم بیشتر و جنایت‌های آنان شباهت زیادی به جنایت رژیم صهیونیستی دارد.

 

شیح عیسی قاسم در دل همه مسلمانان جهان جای دارد

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سلب تابعیت آیت الله شیح عیسی قاسم توسط اشغال گران بحرینی، ابراز کرد: این عالم فرزانه در دل همه مسلمانان جهان جای داشته و همه شیفته آن عالم بزرگوار هستند اما رژیم مزدور بحرین امروز موجب سلب امنیت از مردم آن کشور شده است.

 

مسلمانان جهان به فریاد مردم مظلوم بحرین برسند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود، با محکوم کردن اقدامات بی‌شرمانه رژیم آل خلیفه در قبال شیعیان بحرینی گفت: رژیم آل خلیفه، رژیمی وابسته، تحمیلی و اشغال‌گر است و پیشینه آن‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها از جاهای دیگر به بحرین آمده و خودشان را بر مردم مسلمان بحرین تحمیل کرده‌اند.

 

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: امروز وظیفه همه مسلمانان جهان، دولت‌های مستقل، مسلمان و آزادگان جهان است که به فریاد مردم مظلوم برسند و آن‌ها را از دست این رژیم دیکتاتور، خونخوار و وابسته به عربستانی که خود وابسته به استکبار است، نجات دهند.

 

وی با بیان این‌که سکوت در مقابل این ظالمان، کمک به گسترش ظلم است، بیان کرد: تجربه ثابت کرده، رژیمی که به سرنگونی نزدیک می‌شود، دست به کارهایی می‌زند که به سرنگونی خود سرعت می‌دهد و اقدامات رژیم آل خلیفه نیز به‌زودی دامان آن‌ها را خواهد گرفت و موجب سرنگونی‌شان خواهد شد.

 

وزارت امور خارجه در مقابل رژیم غاصبِ آل خلیفه برخورد قاطع نشان دهد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که برخورد قاطعِ نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل این رژیم ظالم و غاصب نشان دهد تا اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی به فریاد مردم مظلوم بحرین برسد.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر و اهمیت آن تصریح کرد: مهم‌ترین مناسبت پیش روی ما، شب قدر و شب‌های احیا است، تمام شب‌های سال می‌تواند شب احیا به‌حساب آید، یعنی ما در همه شب‌ها می‌توانیم به عبادت، ذکر و مناجات خدا بپردازیم اما تنها یک شب از سال، شب قدر است باید سعی کنیم از این شب‌ها برای ذخیره آخرت خود استفاده کرده و برای آینده زندگی خود برنامه ریزی و تصمیم گیری کنیم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) درباره اهمیت شب قدر فرموده‌اند خداوند در میان همه ماه‌ها، ماه رمضان را شهر الله قرار داده، در میان روزها، روز جمعه را برترین روزها قرار داده و از میان شب‌ها به شب قدر اهمیت ویژه‌ای داده است، به‌طوری که فرموده این شب از هزار شب برتر است و باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم.

 

ارتباط با خدا، بررسی اعمال گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده سه کار مهم شب قدر

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ارتباط با خدا، بررسی اعمال گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده را از مهم‌ترین کارهایی دانست که باید در شب قدر انجام شود، و اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای آینده از مهم‌ترین کارهایی است که باید در شب قدر انجام شود و خوشبختانه آحاد مردم به این معنا توجه ویژه‌ای دارند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: باید در شب قدر به همه جهات زندگی اهمیت بدهیم و بهبود جنبه‌های معنوی، علمی و اقتصادی را مورد توجه قرار دهیم و مسؤولان و دولتمردان نظام هم از فرصت شب قدر برای بهبود وضعیت معیشتی، اقتصادی و پیشبرد امور کشور و نظام به خوبی بهره‌برداری کنند.

 

همه کارهای فردی و اجتماعی در شب قدر برنامه‌ریزی شوند

وی تأکید کرد: شب قدر تنها اختصاص به دعا خواندن ندارد، بلکه همه برنامه‌های فردی و اجتماعی در این شب باید برنامه‌ریزی شوند.

 

امام‌جمعه قزوین تاکید کرد: این‌که سه شب برای احیا اختصاص یافته به این خاطر است که شب نوزدهم ماه مبارک رمضان برای تصمیم سازی، شب بیست و یکم ماه رمضان برای به تصویب رساندن تصمیم‌ها و شب بیست و سوم برای نهایی و اجرایی شدن این تصمیمات و گرفتن حکم خدا برای تحقق آن‌هاست.

 

خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در قرآن دین، مفرد است و در حقیقت همه پیامبران یک درخت را آبیاری و پرورش داده‌اند و نباید از کلمه ادیان استفاده کنیم، خداوند دین، صراط و قدر را به‌صورت مفرد به‌کار برده است و باید به این نکته توجه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سال‌روز شهادت شهید آیت الله بهشتی از برخورد قاطع دستگاه قضائیه نسبت به مفاسد اجتماعی و اقتصادی قدردانی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با اشاره به فرا رسیدن روز قدس از مردم مسلمان و روزه دارا خواست تا با حضور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، جواب قاطع و محکمی به جنایت های استکبار جهانی در حمایت از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین بدهند./201/873/ب1

ارسال نظرات