۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۴۳۳۹۹۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

دستگاه قضا به مفاسد اقتصادی و حقوق‌‎های نجومی مسؤولان رسیدگی کند

حجت الاسلام حاجی زاده با تأکید بر اینکه مسؤولان و مدیران بایستی پاک دستی خود را برای مردم ثابت کنند، گفت: دستگاه قضا در شرایط کنونی اقتصادی کشور مقابله جدی را با مفاسد اقتصادی را مورد توجه قرار دهد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر اینکه مسؤولان وحدت را اصل حاکم نظام تلقی کنند، اظهار داشت: اگر در مناطق مختلف کشور وحدت، یکپارچگی و همدلی وجود نداشته باشد هیچ‌یک از قوای مقننه، مجریه و قضائیه نمی‌تواند به وظایف اصلی عمل کند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هر فرمایشی که در مسائل مختلف می‌فرمایند باید همه نهادها و سازمان‌ها با احساس تکلیف و همسو با بیانات رهبری به همان سمت سوق یابند و برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه مسؤولان و مردم احساس وظیفه کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی بابیان اینکه امنیت به‌خودی‌ خود به دست نمی‌آید و وجود همین امنیت علل و عوامل مختلفی دارد، گفت: با توجه به ناامنی‌های کشورهای همسایه، ایران کشوری امن است که این امنیت با پشتیبانی‌های مردم، حاصل‌شده و قضات بخشی از این امنیت را تأمین می‌کنند.

 

وی با اشاره به اصلاح مجرمان در زندان‌ها، تأکید کرد: در امر اصلاح و تربیت زندانیان در زندان‌ها اقداماتی خوبی انجام می‌شود و گاهی مشاهده‌شده که براثر اصلاح و تربیت زندانیان، زندانی محکوم‌به اعدام بازگشته‌اند.

 

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه باور و اعتقاد مردم با بروز مفاسد اقتصادی به خطر می‌افتد، ابراز کرد: بعضی از اختلاس‌ها و حقوق نجومی و کذایی بایستی با نظارت دقیق در کشور و به‌طورجدی رسیدگی شود، در بین مردم مشکل زندگی و معیشتی وجود دارد و حتی برخی‌ها نمی‌توانند مایحتاج روزمره خود را تأمین کنند.

 

وی ادامه داد: جوانان بیکاری که سبب ابراز شرمندگی از سوی رهبر معظم انقلاب می‌شوند وقتی به دفاتر مسؤولان مراجعه می‌کنند اگر بدانند مسؤولان و مدیران برخی دستگاه‌های حقوق نجومی دریافت می‌کنند شاید به دین و نظام جمهوری اسلامی هم بی‌اعتقاد شوند.

 

امام‌جمعه اهر با اشاره به اینکه با دریافت حقوق کذایی و فسادهای اقتصادی نباید انتظار داشته باشیم که جوانان در مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین رویدادهای کشور حاضر شوند، گفت: بسترسازی برای مبارزه با فساد اقتصادی لازم بوده و باید دست‌های مفسدان اقتصادی قطع و درملأعام اعدام شوند تا برای سایرین درس عبرتی باشد، چرا یک مفسد به‌جای حل مشکلات فقرا، مشکل‌آفرینی می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه چرا در کشوری اسلامی همچون ایران که مردم محتاج یک‌لقمه‌نان هستند فساد اقتصادی و حقوق نجومی پرداخت شود، گفت: اگر خدای‌ناکرده فساد اقتصادی وارد نظام جمهوری اسلامی شود، نظام از داخل متلاشی و نابود می‌شود، درحالی‌که نظام اسلامی با ظلم و تبعیض پابرجا نمی‌ماند و تنها با عدالت محوری باقی خواهند ماند.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده بابیان اینکه دلیل خنثی شدن توطئه‌های استکبار جهانی وجود دیدبان امین و ملت نجیب ایران است، یادآور شد: برای تشکیل نظام اسلامی مردم چه خون‌دل‌هایی که نخورده و شهدایی که از جان و مال خود نگذشته‌اند، بنابراین باید با مفاسد اقتصادی به‌طورجدی برخورد شود و متأسفانه در اهر نیز شاهد فساد اقتصادی بودیم.

 

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان و مدیران بایستی پاک دستی خود را برای مردم ثابت کنند، ابراز داشت: اگر این کار صورت نگیرد اعتماد مردم به‌نظام جمهوری اسلامی و مسؤولان کمتر می‌شود، وقتی مردم بدانند که گروهی از مسؤولان پاک دست نیستند به افراد درستکار نیز بی‌اعتماد خواهند شد./854/302/ب3

ارسال نظرات