۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۳۳۹۹۴
مدیر موسسه طلیعه ظهور:

بالاترین عزت و آرامش در زندگی حاصل تقوای الهی است

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر اینکه آن چه که باعث امنیت انسان و زندگی می شود، تقوا است به داستان حضرت یوسف در قران کریم اشاره کرد و گفت: عزت و عظمت حضرت یوسف در تقوا بود که کارش به جایی رسید که برادران وی خدمتش رسیدند و گفتند: ایا تو واقعا همان یوسفی که داخل چاه افتاد هستی.
حجت الاسلام حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر حيدري كاشاني مدیر موسسه طلیعه ظهور، قبل از ظهر دیروز در جمع زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی با بیان اینکه بعضی از عوامل مادی و غیر الهی در دنیا سبب شده است که دید خود را به عوامل ملکوتی ببندیم،  اظهار داشت: قرآن دید انسانها را باز کرده است و می فرماید بعضی از قوانین مادی و الهی و فرامادی هست و وجود دارد که این قوانین خیلی قوی تر از قوانین مادی هستند.


وی با اشاره به اینکه یکی از اسباب و عواملی که سبب موفقیت هر انسان می شود تقوا است، به فرمایش اامام علی(ع) اشاره کرد که می فرمایند: «إنّ التَّقوى أفضَلُ كَنزٍ ، و أحرَزُ حِرزٍ ، و أعَزُّ عِزٍّ ، فيهِ نَجاةُ كُلِّ هارِبٍ ، و دَركُ كُلِّ طالِبٍ ، و ظَفَرُ كُلِّ غالِبٍ»  به راستى كه تقوا بهترين گنج و محكمترين پناهگاه و عزيزترين عزّت و اقتدار است، نجات هر گريزنده اى از هلاكت و دوزخ و اميد هر جوينده اى و پيروزى هر چيره جويى در تقواست.


حجت الاسلام حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه آن چه که سبب امنیت انسان و زندگی می شود، تقوا است به داستان حضرت یوسف در قران کریم اشاره کرد و افزود: عزت و عظمت حضرت یوسف در تقوا بود که کارش به جایی رسید که برادران وی خدمتش رسیدند و گفتند: ایا تو واقعا همان یوسفی که داخل چاه افتاد هستی.


وی با بیان اینکه راه عزت به پولداری نیست و آنچه که نگهبان انسان هاست تقوا است، خاطر نشان کرد: هر کس در زندگی تقوا پیشه کند خداوند راه نجاتی را برایش فراهم می کند.


مدير مؤسسه طليعه ظهور در ادامه با تأکید بر اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) مصداق بارز تقوا است که غیر از خدا از همه چیز و همه کس گذشت، خاطرنشان کرد: بالاترین عزت و آرامش در زندگی حاصل تقوای الهی است.


حجت الاسلام حیدری درپایان به روایت امام علی(ع) نسبت به تقوا اشاره کرد و افزود: «مَنِ اتَّقى اللّه َ سبحانَهُ جَعَلَ لَهُ مِن كُلِّ هَمٍّ فَرَجا ، و مِن كُلِّ ضِيقٍ مَخرَجا» هر کس که تقوا پیشه کند مطمئن باشد تو زندگی به چه کنم چه کنم نمیرسد و راهش تقوا است ./859/202/ب3
 

 

ارسال نظرات