۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۴۳۳۷۶۳
آیت الله مصباح یزدی:

آ‌مریکا و صهیونیست ها با جنایات شان روی هر جانوری را سفید کرده اند/ کسانی که خود را خادمان ضیوف الرحمن می دانند از هر کافری بدترند

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که جنایت داعش ، آمریکا و صهیونیست ها برای آدمیزاد بوده که روی هر جانوری را سفید کرده است، گفت: وقتی می گوییم آمریکا این گونه نیست که همه مردم آمریکا همانند رؤسای آن ها شیطان باشند، داوطلبان ریاست جمهوری به اندازه ای بددهن و بی لیاقت هستند که مردم می خواستند برخی از آن ها را ترور کنند چون وجود آن را ننگ می دانستند.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امشب در جلسه اخلاق ماه مبارک رمضان که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، گفت: در روایات آمده برای دنیا حتی به اندازه کاه نیز نباید ارزش قائل شد.

 

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند اگر انسان دوست دارد در جوار و همسایگی الهی باشد باید در نظر او دنیا خوار و پست باشد، ممکن است سؤال شود اگر دنیا برای انسان باید همانند پرکاه باشد پس چگونه می شود که باید روزی 8 ساعت کار کرده و زحمات بسیاری بکشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید تابع اهل بیت(ع) بوده و به توصیه های ایشان جامه عمل بپوشاند، اظهار داشت: با وجود همه آیات و روایاتی که انسان می داند صحیح است وضعیت زندگی اش این است حال کسانی که دنیا پرست هستند چگونه هستند.

 

وی ادامه داد: همه چیزهایی که روی زمین است زینت دنیا است که قرآن می فرماید حکمت دارد و اگر این ها نباشد معلوم نمی شود که هرکس چقدر دنیا را دوست دارد، کسانی هستند که برای چند روز دنیا جنایت های فراوانی انجام می دهند.

 

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که داعشی ها، آمریکا و صهیونیست ها با جنایاتی که مرتکب می شوند روی هر جانوری را سفید کرده اند، ابراز داشت: عوامل معنوی و عقلانی باید تقویت شود تا انسان برای دنیا دست به هرکاری نزند، وقتی می گوییم آمریکا این گونه نیست که همه مردم آمریکا همانند رؤسای آن ها شیطان باشند.

 

وی عنوان کرد: داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا به اندازه ای بددهن و بی لیاقت هستند که مردم می خواستند برخی از آن ها را ترور کنند چون وجود آن را ننگ می دانستند، در میان کشیش ها و اسقف ها انسان سالم نیز پیدا می شود و همه یک جور نیستند.

 

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بنده در برزیل در دانشگاهی برای کشیش های برزیلی سخنرانی می کردم وقتی بنده قسمتی از دعای عرفه را خواندم اشک از چشمان برخی از آن ها جاری می شد، انسان خوب در همه جا است مشکل سران هستند که کنترل جامعه را دست دارند.

 

وی اضافه کرد: عوامل فساد به اندازه ای زیاد است که نمونه آن در کشورهای اسلامی نیز دیده می شود، کسانی که خود را خادمان ضیوف الرحمن می دانند بلاهایی بر سرمسلمانان می آوردند که کافر نسبت به مسلمان انجام نمی دهد، این افراد از هر کافری بدتر هستند؛ عواملی فساد در انسان وجود دارد اگر عواملی نباشد که جلوی این زمینه ها را بگیرد کار انسان به جاها نادرست می کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که  خداوند می فرماید اگر انسان همه کارهای خیر را انجام دهد اما ذره ای از محبت دنیا در او وجود داشته باشد همجوار من نمی شود، گفت: خداوند بنده هایی نیز دارد که در همین دنیا معاشقه هایی با خداوند دارند که عقل دیگران نمی رسد، این مقامات برای کسی است که دلش فقط برای خداوند باشد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات