۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۳۳۴۱۷
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

رمضان فرصتی برای تزکیه نفس و رهایی از مادیات است

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تهذیب و تزکیه نفس و رهایی از مادیات بیان کرد و گفت: باید تلاش کرد آثار اخلاقی و معنوی کسب شده در این ماه را در دیگر ماه های سال تداوم بخشید.
ماه رمضان

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای تهذیب و تزکیه نفس بیان کرد.

 

وی با بیان این که رمضان نام يكى از ماه هاى قمرى و تنها ماه قمرى است كه نامش در قرآن آمده است، عنوان کرد: در اين ماه كتاب هاى آسمانى قرآن كريم، انجيل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان این که در ماه مبارک رمضان باید با بهره گیری از فرصت هایی که در اختیار داریم در جهت ارتقای معنویت گام برداریم، افزود: از دیگر اهداف روزه داری به فکر فقرا و نیازمندان بودن است.

 

وی ماه مبارک رمضان را بهار قران خواند و عنوان داشت: به گفته امام باقر(ع) هر چيزى بهارى دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.

 

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به این که تلاوت آيات قرآن در اين ماه فضيلت بسيارى دارد، خاطرنشان کرد: در ماه مبارك رمضان با تلاوت قرآن و دوری از حرام در سایه اخلاص، توكل و توسل از اهل بيت(ع) و عمل به دستورها و احكام قرآن كريم باید فضیلت این ماه را درک کرد.

 

وی با تأکید بر این که با خودسازی و تزکیه نفس باید در راستاى رسيدن به كمال حركت كرد، اظهار داشت: با تمرین بندگی باید تلاش کرد آثار اخلاقی و معنوی این ماه در طول سال نیز تداوم داشته باشد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در ادامه عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان افطارى دادن به نيازمندان، شب زنده دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه در کنار روزه داری باید مورد توجه قرار گیرد./9459/303/ب2

ارسال نظرات