۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۳۳۳۲۵
امام جمعه ماهنشان:

فرهنگ دینی هنوز در جامعه مظلوم است

امام جمعه شهرستان ماهنشان زنجان گفت: فرهنگ دینی هنوز در جامعه ما مظلوم است چرا که هنوز هستند کسانی که می خواهند در راستای ترویج دین فعالیت کنند اما حمایت نمی شوند.
امام جمعه ماهنشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام حسین علی زاهدی پور، امام جمعه شهرستان ماهنشان، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان، با اشاره به تبلیغ و ترویج دین، گفت: قبل از اینکه دین ترویج پیدا کند مهم تر از آن داشتن دغدغه ترویج و احیای دین مبین اسلام است، چرا که اگر دغدغه باشد انگیزه برای حرکت هم پیدا می شود.

 

وی در ادامه با بیان این که در جامعه ما هنوز به آن صورت دین به عنوان متن زندگی تلقی نمی شود، افزود: دین به عنوان حاشیه در متن زندگی ها قرار دارد بنابراین، مسؤولان باید در راستای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام گام های اساسی بردارند.

 

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به تحمل مشقت های فراوان در ترویج دین از سوی ائمه (ع) و بزرگان دین، اظهار داشت: پیامبران و ائمه معصومین (ع) اسلام را به سختی به دست ما رسانده و برای این که دین اسلام و انقلاب اسلامی به این مرحله برسد علمای زیادی در این راه زحمات و ایثارگری های فراوانی متحمل شدند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این که دین هنوز مظلوم است اظهار داشت: فرهنگ دینی هنوز در جامعه ما مظلوم است چرا که هنوز هستند کسانی که می خواهند در راستای ترویج دین فعالیت کنند اما حمایت نمی شوند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اما برای کنسرت ها و موسیقی ها هزینه های گزافی پرداخت می شود، بنابراین این یعنی این که هنوز انقلاب اسلامی را به آن معنای واقعی درک نکردیم.

 

حجت الاسلام زاهدی پور در ادامه با اشاره به عدم درک صحیح انقلاب اسلامی از سوی برخی ها افزود: برخی ها هنوز انقلاب را درک نکردند و متوجه نیستند که فرهنگ دینی یعنی چه و انقلاب اسلامی از ما چی می خواهد؛ از این رو به اعتقاد بنده فرهنگ دینی هنوز مظلوم است و مقام معظم رهبری هم اخیرا در مورد ول انگاری فرهنگ فرمودند که در خصوص دین بود.

 

امام جمعه این شهرستان در ادامه با بیان این که منطقه ماهنشان یک منطقه دینی و متدین است، گفت: در هر صورت با تلاش مردم و همه فعالان فرهنگی و علما نباید اجازه دارد تا دغدغه مردم  نسبت به دین کاهش یافته و  زمینه های دینی آنان کمرنگ شود؛ از این رو به عنوان اولویت در برنامه ها به جز ساختار اداری و در حد و توانی که قانون اجازه می دهد، برنامه های فرهنگی و دینی شهرستان را در نظر بگیرید.

 

گفتنی است؛ مراسم تودیع و معارفه مسؤول تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستان در دفتر امام جمعه ماهنشان برگزارشد که در این برنامه از زحمات رییس سابق، یعنی حجت الاسلام حسین خسروی تجلیل و حجت الاسلام روح الله رحمانی به عنوان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان معرفی شد./203/949/ب1

ارسال نظرات