۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۳۳۲۹۶
نماینده مردم تبریز: 

دولت به نقش هدایتی و نظارتی خود عمل کند

بیمقدار با تأکید بر این‌که دولت باید به نقش هدایتی و نظارتی خود عمل کند، گفت: دولت هیچ گاه تاجر خوبی نبوده است.
شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس 

شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر توجه همگان به اقتصاد مقاومتی و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم چشم به دولت دوخته اند، در حالی که دولت از اعتبارات مشخصی برخوردار است و خود مردم باید وارد صحنه شوند.


وی با تأکید بر اصلاح برخی از قوانین و تغییر رویکرد و سیاست‌های اقتصادی دولت، خاطرنشان کرد: انحصارگرایی دولت در برخی صنایع مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی است، چرا که انحصارگرایی همیشه با خود رخوت و سستی به همراه دارد و گاه موجب فساد می شود، انسان‌های انحصارگر نیز مقبولیت عمومی ندارند.


نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: دولت در عرصه اقتصاد باید دست از سر مردم بردارد، دولت هیچ گاه تاجر خوبی نبوده است، دولت باید به نقش هدایتی و نظارتی خود عمل کند، اعتقاد دارم شرکت های چندملیتی نیز می توانند کدر شور ما فعالیت کنند، به شرطی که قوانین و زیرساخت های اقتصادی کشور اصلاح شوند.


بیمقدار با بیان این‌که دوران پسابرجام بهترین فرصت برای اصلاح زیرساخت های اقتصادی کشور است، گفت: اگر سیاست های اقتصادی دولت اصلاح شود؛ عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی نیز تسریع خواهد یافت، هنوز کشور ما آمادگی لازم برای عضویت در wto  را ندارد و نمی توانیم از امتیازات این سازمان جهانی بهره مند شویم.


وی ادامه داد: شرکت های خصوصی نباید تنها در شرکت های خانوادگی خلاصه شوند، چراکه کارگران به عنوان زحمت کشان این عرصه نیز باید سهام‌دار شرکت خود باشند. از سوی برنامه ریزی نمایندگان ملت در مجلس برای جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز باید در اولویت برنامه های اقتصادی قرار گیرد.


بیمقدار افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی از طریق فروش سهام و ورود برخی از کارخانه های بزرگ استان در بورس را مورد تأکید قرار داد و گفت: نبود شرکت های بازاریابی بین المللی مشکل اساسی در صادرات غیر نفتی کشور است، تشکیل این شرکت ها برای افزایش صادارت غیر نفتی و توسعه صنعت توریسم ضروری است.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان این خط اعتباری دومیلیارد دلاری روسیه، ظرفیتی برای افزایش مبادلات اقتصادی با این کشور است، بر جمع آوری موسسه های مالی بدون مجوز تأکید کرد و گفت: کاهش نرخ بهره بانکی تا سطح تورم در صورت جمع آوری این موسسه ها، در اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهد بود./935/302/ب2

ارسال نظرات